Zamknij

Agencja Interaktywna, co to takiego?

11:26, 02.10.2017 Pismak
Skomentuj

Działania reklamowe prowadzone w internecie stają się najprostszym, a zarazem najbardziej skutecznym sposobem dotarcia do potencjalnego klienta oraz wzbudzenia w nim zainteresowania produktem, usługą bądź treścią. Warto jednak zdać sobie sprawę z faktu, iż sama reklama jest zaledwie jednym z aspektów zaistnienia marki w sieci, a tak naprawdę potrzeba pełnej integracji elementów promowania, kreowania, a także wspomagania działań danej marki w internecie, a to zadanie dla agencji interaktywnej.

W czym specjalizują się agencje interaktywne?

Agencja interaktywna łączy kompetencje agencji reklamowej, kreatywnej i public relations, a celem podjętych działań będzie zarówno przygotowanie, jak i samo wdrożenie strategii budowy wizerunku marki bądź firmy w internecie. Zakres owych działań jest niezwykle szeroki.

Minęły już te czasy, kiedy najważniejszym zadaniem było stworzenie jakiejkolwiek strony internetowej. Owszem, w dalszym ciągu strony internetowe są podstawą i trudno byłoby traktować poważnie firmę, która jest nieobecna w sieci, jednak i w tej kwestii wiele zmieniło się na przestrzeni ostatnich lat. Obecnie niezbędne okazuje się zoptymalizowanie witryny pod kątem użyteczności, czemu służy intuicyjna nawigacja i sprawnie funkcjonujące wszystkie elementy strony. To ma pomóc odbiorcom w szybkim oraz łatwym dotarciu do potrzebnych informacji, ale zarazem podkreśli wiarygodność marki. W efekcie można liczyć na większe zyski.

Agencja interaktywna powinna zadbać również o to, aby strony internetowe zostały zbudowane w pełnej zgodności ze standardami, zwłaszcza standardem RWD, dzięki czemu witryny automatycznie dostosowują się do wyświetlania nie tylko na komputerach i laptopach, ale także na tabletach oraz smartfonach.

Tworzenie stron www, sklepów online czy też platform aukcyjnych to jedno, ale na tym nie kończą się działania agencji interaktywnych. Każda witryna musi też spełniać wymogi SEO, co znacznie ułatwi pozycjonowanie, aby strona znalazła się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że internauci najczęściej zwracają uwagę jedynie na kilka pierwszych pozycji przy szukaniu produktu lub usługi, więc skuteczne pozycjonowanie okazuje się kluczowe w dotarciu ze swoją ofertą do użytkownika. Agencje interaktywne przeprowadzają również audyt już istniejących stron pod kątem ich pełnej optymalizacji. Wymagania stawiane przez sieć stale rosną, więc trzeba nieustannie uaktualniać swoje serwisy i rewidować strategie linkowania.

Opracowanie kampanii reklamowych w internecie jest kolejnym istotnym działaniem budowania wizerunku marki. Agencja interaktywna bierze pod uwagę wszystkie możliwe kanały dotarcia do użytkownika. Coraz mocniejszy nacisk kładzie się na treści wideo, stąd rosnąca lawinowo popularność kanałów na YouTube. Warto pamiętać, że efekty kampanii zawsze są ściśle powiązane z jakością produkcji, a liczy się to, aby jak najwięcej informacji przekazać w minimalnym czasie i oczywiście w przystępnej formie. Agencje sięgają po innowacyjne technologie wideo 360 stopni czy też wirtualnej rzeczywistości. Nie pomijają również ważności kampanii w wyszukiwarkach, na portalach bądź zarządzania profilem danej marki na Facebooku i Twitterze. Wszystkie te działania mają na celu promocję marki w sieci.

Dlaczego należy zwrócić się do profesjonalistów?

Na naszym rynku reklamowym działa jeszcze mnóstwo firm oferujących usługi wątpliwej jakości. W sieci nadal widać zbyt dużo serwisów, które nie mają nic wspólnego z użytecznością, a ich grafika poraża nieudolnością. Niektórzy twórcy stron zdają się zapominać, że coraz większa grupa użytkowników internetu korzysta z niego posługując się urządzeniami przenośnymi. Z drugiej strony wzrasta świadomość klientów w kwestii możliwości, jakie im daje obecność w internecie, a jednocześnie wszelkich zagrożeń wynikających ze źle przeprowadzonych kampanii reklamowych bądź nieprzyjaznej dla użytkownika i wyszukiwarek strony internetowej.

Warto zdać sobie sprawę, że zorganizowanie kampanii reklamowej jest zaledwie początkiem działań. Istnieją nawet narzędzia do automatycznego generowania kampanii reklamowych, ale samodzielnie naprawdę byłoby trudno osiągnąć wysoką skuteczność. Tutaj jednak istotna okazuje się ogromna wiedza, doświadczenie i umiejętność wyciągania wniosków, a to oferują właśnie agencje interaktywne.

W tym kontekście widać, jak ważne jest, aby agencja interaktywna, która ma zadbać o wizerunek klienta w sieci została wybrana nieprzypadkowo. Tylko profesjonaliści zagwarantują odpowiedni poziom usług z punktu widzenia marketingowego i tym samym zbudują pozytywny wizerunek danej marki lub firmy.

Artykuł ekspercki

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%