Zamknij

W DPS w Kutnie niezgodne z prawem praktyki z depozytami

16:01, 17.01.2019 O.R Aktualizacja: 21:21, 18.01.2019
Skomentuj Marek Jędrzejczak fot. Cezary Kucharczyk Marek Jędrzejczak fot. Cezary Kucharczyk

W ubiegłym roku Starostwo Powiatowe w Kutnie przeprowadziło kontrole w domach pomocy społecznej. Pisaliśmy o wynikach kontroli w DPS w Pniewie, zakończonej odwołaniem dyrektora Marka Gałeckiego. Kolejna kontrola dotyczyła DPS przy ulicy Oporowskiej w Kutnie. Protokół pod koniec ubiegłego roku przyjął już nowy zarząd powiatu ze starostą Danielem Kowalikiem na czele, ale kontrola prowadzona była w okresie zarządzania poprzedniego zarządu Krzysztofa Debicha w dniach od 18 czerwca do 15 lipca. Pod koniec września sporządzono protokół a 12 października podpisał go dyrektor Radosław Pawlak. Z kolei w grudniu przyjął go zarząd powiatu. 

Starostwo sprawdzało w DPS prawidłowość postępowania z depozytami po śmierci mieszkańców, zasady postępowania ze środkami pieniężnymi i przedmiotami wartościowymi mieszkańców, zakres odpowiedzialności pracowników za gospodarowanie depozytami oraz funkcjonowanie DPS przy Oporowskiej w zakresie zapewnienia bezpiecznego przechowywania pieniędzy i przedmiotów wartościowych. W chwili kontroli w DPS mieszka 130 osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie. 

Główny specjalista ds. kontroli wewnętrznej ustalił, że depozyty po śmierci mieszkańców nie były likwidowane na bieżąco,  a łącznie jest 147 depozytów. W wielu przypadkach dopiero po kilku lub wręcz kilkunastu latach ustalono kuratorów spadku, przez wiele lat nie robiono nic aby oddać spadkobiercom depozyty, lub ich poszukiwać, nie zamykano też kont po likwidacji depozytu. Ustawowo depozyt powinien być likwidowany po 3 latach od pierwszego wezwania. W DPS przy Oporowskiej  w Kutnie są przypadki, że ogłoszenia o spadku robiono po 16 latach od śmierci pensjonariusza.   I dalej depozyt w kwocie 1017,23 zł po zmarłym w 2004 roku, doczekał się dopiero ogłoszenia na tablicy w sierpniu 2017 roku, a 18 maja 2018 został ustanowiony kurator spadku. Działań nie podjęto przez kilkanaście lat w przypadku znacznej wielkości depozytów, od 5 tysięcy złotych, po 20, 36 czy 88 tys. zł. Dopiero w maju i czerwcu 2018 roku powoływano kuratora spadku, albo wywieszano ogłoszenia.  

Kontrola wskazała, że w 57 przypadkach spadki zostały wypłacone lub zlikwidowane (niewielkie groszowe wręcz kwoty), ale i tak nie zamknięto kont. -Niezamknięcie rachunku w momencie likwidacji depozytu powoduje, że naliczane się odsetki (bardzo niskie kwoty) i ponownie pojawia się problem likwidacji depozytu, a co za tym idzie problemami z ustaleniem spadkobierców. Po prawidłowym zlikwidowaniu kont w DPS na dzień zakończenia kontroli funkcjonowałoby 90 kont - czytamy w protokole. 

W drodze kontroli ustalono, że nie powiadamiano i nie szukano spadkobierców niezwłocznie po śmierci, a w przypadku depozytów przekraczających 5 000 zł nie umieszczano stosownej informacji w dzienniku poczytnym i w Biuletynie Informacji Publicznej. Czynności dopiero podjęto w 2018 roku, w kilku przypadkach w 2017 roku.

Na dzień 17 września 2018 roku na koncie depozytowym pozostały środki po 135 zmarłych mieszkańcach na kwotę 375 892, 22 zł. 

- DPS przy Oporowskiej w Kutnie wdraża zalecenia pokontrolne i likwiduje nieprawidłowości z lat ubiegłych. Planujemy dalsze kontrole w celu wyeliminowania złych praktyk, którymi przez dekadę widać nikt się nie zajął w samorządzie powiatowym - komentuje wicestarosta Marek Jędrzejczak, w obecnym zarządzie odpowiedzialny za pomoc społeczną. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(84)

czytelnikczytelnik

12 11

Brawo Panie Marku. W Markach nadzieja. 17:07, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

SiwySiwy

10 9

Brawo Marek!!! 17:20, 17.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rysiekrysiek

1 0

wicetokarz bredzi...kontrole były za Debicha 21:54, 21.01.2019


Smiech na saliSmiech na sali

14 2

Jak to takie proste to niech nowa Skarbnik się wypowie jak miała u siebie w dps? W całej Polsce tak jest poczytajcie trochę a nie gratulacje tu ślecie nie wiadomo komu i za co. 18:05, 17.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

 do Śmiech na sali do Śmiech na sali

6 5

To ,że jest tak w całej Polsce jak twierdzisz to nie musi być w Kutnie.Widać ,że uwiera cie to ,że ktoś chce zlikwidować bałagan i nieprawidłowości.Kutno to jednak specyficzne miasto i powiat . Zawsze broni tych co powinien ganić , pijaków , nierobów, krętaczy ,robiących prywatę na państwowym i otrzymujących jeszcze dobre stanowiska.To lubicie kutnianie? 18:44, 17.01.2019


:-):-)

4 1

Nie musi ale to o czymś świadczy i nic mnie nie uwiera a jak zagłębiać się w temat to się wypowiadaj 19:13, 17.01.2019


ŁódźŁódź

11 2

Ja pracuję w Dps w Łodzi i u nas są przypadki że rodziny nie chcą nawet złotówki po zmarłym albo nie chcą sobie zawracać głowy bo więcej zachodu niż pieniędzy na depozycie. 19:05, 17.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nooo właśnie ŁódźNooo właśnie Łódź

9 2

Niech ktoś kompetentny w końcu powie jakie są problemy z tym tematem a nie pod publiczkę wielkie nieprawidłowości niby 19:17, 17.01.2019


Daj ty spokój Daj ty spokój

11 8

Ludzie dajcie spokoj znowu rzadkiewicz wypisuje to co niby umie przeczytać.... Media media media. Zauważcie co dzieje się w śród nas samych do czego to zmierza sami się nakręcamy człowiek za 5 gr drugiego człowieka utopi do niczego dobrego to nie prowadzi... Nikt nikogo nie okradł a depozyty to rzeczywiście temat nie tylko nasz ale całej Polski. 19:28, 17.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MigotkaMigotka

13 12

Ty głąbie kapuściany! Nazwisko naszej wspaniałomyślnej Pani Redaktor Oli to się pisze z dużej litery. Media kreują rzeczywistość i Pani Ola robi to fantastycznie. eKutno jest najwartościowszym portalem społecznościowym na Ziemi Kutnowskiej pod każdym względem. Badziewiaste, plotkarskie, rynsztokowe, goniące za tanią sensacją kci nie nadaje się do przeglądania. Po prostu dno dziennikarskie. Od czasu do czasu tam zajrzę i mnie od razu cofa. W/g mojego myślenia tą oazę dziennikarskiego bagna powinni jak najszybciej zamknąć. Pro publico bono! Pieniądze rozumu nie dają. KCI to portal bogaty ale *%#)!& Taka jest prawda. Nie wszystko złoto co się świeci. Niestety. A Pani Redaktor Oli to dajcie święty spokój. Tak będzie najlepiej dla nas wszystkich! OK? 20:40, 17.01.2019


ciekawyciekawy

11 4

"Ty głąbie kapuściany!" - czy to przypadkiem nie tak modna ostatnio tzw. MOWA NIENAWIŚCI 21:08, 17.01.2019


Mała MiMała Mi

7 7

Panno Migotko nie rozpędzaj się tak bo z tego co wszyscy wiemy ta twoja Ola to bardzo stronnicza osoba a jeśli już pisze artykuły to niech pisze prawdę a nie za każdym razem wybiera to co najgorsze żeby tylko kogoś w złym świetle postawić. A w ogóle co to za straszenie ludzi? Co nam Panna Migotka zrobi jeśli nie przestaniemy wypowiadać swojego zdania na temat artykułów pani Rzadkiewicz? Każdy ma do tego prawo tak samo jak pani Rz. ma prawo pisać mało precyzyjne artykuły.
21:48, 17.01.2019


do Mała Mido Mała Mi

5 4

Faktycznie chyba jesteś mała , ale na umyśle . Może zaczniesz wypowiadać się na temat artykułów z innych kutnowskich portali i przy okazji dowiedz się czy robią to za darmo czy mają jakieś umowy z urzędami? 07:45, 18.01.2019


spadkobiercaspadkobierca

12 3

Jestem spadkobiercą po zmarłym bracie który w tym DPS przebywał i zostałem powiadomiony o jego śmierci dzień później,po kolejnych kilku dniach znów miałem tel.z DPS o kwocie spadku po zmarłym ,kwota bardzo duża ale....nie utrzymywałem z bratem kontaktu przez lata bo nie chciałem go znać i jego pieniędzy też nie chciałem.Brat zmarł jakieś 6 może 7 lat temu i mam gdzieś co się z tymi pieniędzmi stało ale na pewno pracownicy tego DPS-u zachowali się tak jak należy.Nie raz prosili żebym przyjechał ale nie pojawiłem się tam,nawet byłem wkurzony ,że tak często dzwonią.Myślę ,że takich ludzi jak ja czyli spadkobierców którzy nie chcą mieć nic wspólnego z kasą po zmarłym jest więcej.Nie można tu winić DPS-u i twierdzić ,że przywłaszczają sobie ludzkie pieniądze.Spadkobiercy nie chcą spadku a potem takie są sytuacje. 19:58, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żenadażenada

12 5

W DPS-ie nikt nikogo nie okrada i po zmarłych majątku nie przywłaszcza,pieniądze leżą na depozytach i czekają na spadkobierców ale są rzeczywiście takie sytuacje jak te o których pisał spadkobierca.Pracownicy wywiązują się ze swoich obowiązków,ale często jest tak,że nie można się z nikim skontaktować bo albo zmienił adres zamieszkania albo numer telefonu i nie ma komu wypłacić depozytów po zmarłym.Zawsze rodzina jest informowana przed śmiercią osoby o jej złym stanie zdrowia, ale często osoby bliskie się nie pojawiają.Następnie są informowane o śmierci ale niestety gro mieszkańców jest chowanych przez DPS a rodzina nawet nie pojawia się na pogrzebie.Często jedynymi osobami na pogrzebach są mieszkańcy DPS i pracownicy.DPS nie okrada ludzi ,dbamy o tych ludzi i kochamy ich tak samo jak oni nas ..pracowników.W bardzo wielu przypadkach jesteśmy dla nich jedynymi bliskimi osobami przez kilka a nawet kilkanaście lat ich pobytu w DPS-ie i jedynymi osobami które ich żegnają.Połowa grobów na Kuczkowie to groby mieszkańców z DPS-ów o które sami dbamy,na których kładziemy kwiaty i zapalamy znicze.Nigdy nie zapominamy o naszych podopiecznych ani o tych żyjących ani o tych zmarłych.Uwierzcie ,że różni są ludzie i różne sytuacje.Są rodziny które z bardzo daleka przyjadą aby odwiedzić swoich bliskich mieszkających w DPS-ie ale jest mnóstwo osób których nikt nie odwiedza, bo albo nie mają rodziny albo rodzina się nimi nie interesuje i stąd problemy ze spadkami ,które po nich zostają.Ten artykuł nie pokazuje życia w DPS-ie,nie ukazuje prawdy a kwota zalegających depozytów jest zliczona z depozytami które na dniach mają być wypłacone.Bardzo krzywdzące są takie artykuły,zwłaszcza dla osób które naprawdę dużo dobrego robią dla tych ludzi,dbają o nich i starają się robić wszystko aby nie czuli się samotni. 20:37, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Migotki przez dużDo Migotki przez duż

11 3

Oczywiście, że nazwisko pisze się z dużej litery i za to jestem w stanie przeprosić ale tylko i wyłącznie panią Rzadkiewicz a nie jakaś tam migotkę z kąta... Widać tą nienawiść ludzką u ciebie... Przykre. A Panią Olę serdecznie zapraszam do poznania życia mieszkańców, ich potrzeb, aktywizacji itp. A przede wszystkim do poznania ludzi którzy się opiekują tymi ludźmi z potrzeby serca i z ogromnej empatii. Super jest oceniać ale doświadczać nie koniecznie. Dlaczego Pani Oli nie ma wtedy gdy ludzie dla ludzi organizują zajęcia aktywizujące młodych i starszych, gdzie łamane są bariery międzypokoleniowe. Jeśli jest tak wyśmienita w każdym calu to powinna tą sferą się intetesować i nie pomijać a jak widać lubi tylko wkładać ludzi pod but. Pisząc artykuł powinno się wiedzieć o czym pisze i jak jest naprawdę. A i jeszcze jedno nie znasz dnia ani godziny i możesz potrzebować pomocy... 21:32, 17.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Rodzina Rodzina

6 1

Szczera prawda... 21:38, 17.01.2019


Mała MiMała Mi

6 4

Panno Migotko takie to KCI okropne... a jednak to KCI interesuje się życiem mieszkańców DPS-ów i pisze o nich obszerne artykuły.Pokazuje właśnie tą aktywizację,pokazuje życie wewnątrz DPS i fakty z ich życia ,pokazuje ich radość ich potrzeby.Dla wielu to jest ważne a dla nielicznych ważne jest to żeby kogoś w artykule opluć i pokazać w jak najgorszym świetle. 21:57, 17.01.2019


RozumRozum

5 4

Mała mi o działaniach domów społecznych i aktywizacji możesz przeczytać też na tym portalu. Zadałem sobie trud aby sprawdzić czy są takie o których piszesz. I jest sporo, o wycieczkach, zajęciach, występach, piknikach integracyjnych, relacje z Pory na seniora, większość ze zdjęciami. 00:31, 18.01.2019


RedakcjaRedakcja

10 6

Tematem tego artykułu są wyniki kontroli w konkretnym zakresie. Jak wyniki kontroli z protokołu mogą być mało precyzyjne? Większość stwierdzeń to stwierdzenia bezpośrednio z protokołu dotyczące tylko tematu depozytów. Nie ma żadnego komentarza odredakcyjnego, żadnej sugestii, o których Państwo piszą. Akurat wyniki tej kontroli wykazały liczne uchybienia, opisywaliśmy wyniki innych kontroli w różnych zakresach, które były pozytywne. Trudno fakty wypływające ze stanu rzeczy zebranego przez kontrolującego ze starostwa uznać za kreujące rzeczywistość, a co za tym idzie, uznać za kreujący rzeczywistość artykuł. Kolejna sprawa to oczywiście reportaż na temat życia mieszkańców, czy działań zarządzających jednostką. Myślę, że jednak każdy dziennikarz ma wybór tematu. Jeśli jednak Państwo chcą aby na łamach eKutno.pl Czytelnicy mogli zapoznać się z kulisami życia, pracy w DPS, to taki zrobimy. Pozdrawiam 22:01, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KutnowiakKutnowiak

11 8

Redakcja tegoż portalu ośmiela się pisać to o czym wiemy, co jest prawdą, toteż ludzieńki, którym ten portal jest niewygodny będą ujadać do woli. Pani Oli nikt nie jest w stanie powstrzymać z informacjami o prawdzie 22:09, 17.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

praojciec Oerterpraojciec Oerter

5 6

Też tak uważam, że Pani Ola nie da się przekabacić za żadne skarby tego świata i nigdy nie zejdzie na złą stronę mocy. Wyrażam swój wielki osobisty szacunek dla Pani Oli za to co robi. Nie chwali się dnia przed zachodem słońca, a człowieka przed śmiercią. Ale trochę pokokietować i pogłaskać chyba można. Ja traktuję to jako napęd do dalszego twórczego działania w walce z ciemnotą, głupotą i niecnotą. Pozdrawiam wszystkich walczących. Panią Olę oczywiście pozdrawiam najserdeczniej i najmocniej. Bo jest tego warta. 100 lat - Pani Olu! Pa! 15:15, 19.01.2019


CiekawyCiekawy

11 5

A może ludzie chcieliby wiedzieć jaki jest powód tych niewypłaconych depozytów? Po przeczytaniu Pani artykułu wywnioskowałem że pracownicy Dps okradają zmarłych mieszkańców, przywłaszcza ją sobie ich pieniądze. Z komentarzy dowiaduję się że jednak tak nie jest bo spadkobiercy są poszukiwani ale albo tych pieniędzy nie chcą albo nie są znani. Dlatego uważam także że Pani artykuł jest mało precyzyjny. Jeśli jakieś pieniądze z depozytu mają być na dniach przekazane spadkobiercy to raczej nie powinna była Pani wpisywać tej kwoty do stanu zalegających depozytów bo zrobiła się przez to ogromna suma. I przez to w jeszcze gorszym świetle pokazała Pani ten Dps. Pani artykuły są bardzo ciężkie i często można je mylnie zrozumieć. Życzę Pani więcej empatii do ludzi. Pozdrawiam 22:34, 17.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

4 4

Jak można wywnioskować że są przywłaszczane jak dokładnie jest napisane, że nie są wypłacane i ostatnie zdanie "Na dzień 17 września 2018 roku na koncie depozytowym pozostały środki po 135 zmarłych mieszkańcach na kwotę 375 892, 22 zł." Czyli są cały czas na kontach. A jeśli po tylu latach na dniach ma coś być wypłacone i to po tym kiedy kontrola to wykazała i nakazała naprawić - to rzeczywiście jest argument w "obronie" zarządzających dspem. Trafiłeś Ciekawy jak kulą w płot. Jak są za ciężkie, to czytaj lżejsze w Życiu na gorąco albo Pudelku. 22:54, 17.01.2019


do Ciekawydo Ciekawy

6 5

Czytaj lekkie artykuły w tzw prasie i portalach- chwila dla *%#)!& artykuł nie jest wymyślony przez p.Olę tylko jest przedstawione to co napisała kontrola. Czy ty człowieku rozumiesz czy trzeba ci jeszcze tłumaczyć? 07:54, 18.01.2019


OlaOla

8 1

Słowo "ujadać" nie jest na miejscu i to nie jest tak, że ktoś pisząc komentarz chce powstrzymać Panią Redaktor od podania informacji. Temat jest złożony i o tym też wiemy. Istotą tematu jest szacunek i dobro Czlowieka, a także jego bezpieczeństwo i tak właśnie jest w DPS gdzie każdego dnia odpowiedzialni ludzie starają się dbać o innych jak najlepiej to również jest prawda, żeby tego doświadczyć trzeba czas poświęcić na głęboką analizę sytuacji. Każdego z nas obowiązuje kultura i w słowie i w czynie. 22:45, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DPSDPS

12 2

Tak jak pisał brat zmarłego mieszkańca to nie jest w dużej mierze niekompetencja czy zaniechanie tylko brak narzędzi żeby coś z tymi depozytami zrobić bo przecież pracownicy ich nie chcą i nie biorą ale rodziny też nie. Czy będzie ten Starosta czy 20 z kolei to problem zostanie przy tych mozliwościach jakie są. 23:01, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MigotkaMigotka

4 11

O Chryste Panie!Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził. Jestem wolontariuszką OKNO (Ogromnej Kapeli Nieustającego Oświecania) i jako animator kultury prowadzę zajęcia w różnych Przedszkolach i różnych DPSach. Lubię dzieci, mieszkańców DPSów i Panią Olę też. Duchowo i umysłowo jestem bardzo usatysfakcjonowana ze swojej pracy. Materialnie - mniej. I nie mam najmniejszego zamiaru podejmować polemiki o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi z małpokształtnymi przedstawicielami gatunku ludzkiego szukającymi dziury w całym. Szkoda czasu i nerw. A wszystkim tym, którzy taką nienawiścią do mnie (migotki z kąta) pałają nie chcem ale muszem powiedzieć: Idźta sobie gdzie chceta, z kim chceta, kiedy chceta i róbta co chceta, alleluja i do przodu z fałszującą WOŚP i kłamiącym KLERem. Życzę nawrócenia. Szczęść Boże!
PS. Pani Olu! Pozdrawiam. Tak trzymać! Zdrowia i sił Pani życzę do walki z kutnowskimi patologiami. I niech Opatrzność ma Panią w swojej opiece. My, mieszkańcy Ziemi Kutnowskiej mamy jeszcze dużo do zrobienia, PRAWDA? Pozostaje pytanie: Czy warto się poświęcać skoro inni tylko żrą, piją, lenią się, kradną, kolaborują, bezmyślnie klepią paciorki, bezowocnie uprawiają fikołki, etc, etc, etc ???... 23:28, 17.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TaTa

9 3

Boga to ty nie mieszkaj nie mówię o klerze... A jeśli Ci WOŚP leży na żołądku to leki na niestrawność są. Napisz oświadczenie że jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować pomocy to nie życzysz sobie ratowania życia przy pomocy sprzętu z właśnie tego WOŚP... Koniec tematu. 07:20, 18.01.2019


Kubuś FatalistaKubuś Fatalista

0 6

Oto wielka tajemnica WOŚP i KLERu wiary........ złoty, euro i dolary........ światełko do nieba........ sursum corda........

Nie sądźcie, abyście nie byli sądzeni. Bo takim sądem, jakim sądzicie, i was osądzą; i taką miarą, jaką wy mierzycie, wam odmierzą. Strzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w owczej skórze, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami. Strzeżcie się fałszującej nienasyconej WOŚP i obłudnego pazernego KLERu. Bóg osądzi tych co czynią ZŁO i tych co na czynienie ZŁA pozwalają. ZŁO dotyczące działania, to albo brak możliwości biernej ? doznawanie działania jak w śpiączce czy autyzmie, bądź brak możliwości czynnej czyli niezdolność chodzenia, mówienia, widzenia, racjonalnego myślenia lub brak relacji. Mówimy tu nie tylko o samotności i rozpaczy po stracie bliskiej osoby ale i o zdradzie, niesprawiedliwości, agresji, nałogach ? o wszystkim ,co niszczy istniejące relacje. ZŁEM jest wszystko co rodzi nieszczęście, co bezpośrednio lub pośrednio powoduje cierpienia wszelkiego rodzaju. Błogosławieni, którzy czynią dobro.

Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj. Do złych struktur się nie wchodzi. Z jakim przestajesz takim się stajesz.

"Ta"! Bóg jest PRAWDĄ! Bóg jest ŚWIATŁOŚCIĄ! Bóg jest MIŁOŚCIĄ! Opamiętaj się! Czytaj Biblię ze zrozumieniem! Oświeć się! Nawróć się! Pojednaj się z Bogiem i z trzeźwo myślącymi ludźmi! Czyń sobie ciemnotę, głupotę i niecnotę podporządkowaną! Nie lękaj się! Wypłyń na głębię! A zobaczysz, że będzie dobrze... Albo jeszcze lepiej... Serdecznie pozdrawiam... Pomyślności życzę... Róbmy swoje... Wypij szklankę wina... Popij szklanką mleka... I idź do dzieła... Z Panem Bogiem...(Na cuda nie czekaj! WOŚP Ci nic nie da! KLER Ci nic nie da!) Koniec tematu. 20:07, 18.01.2019


MatkaMatka

15 2

A to dobre.... Animator kultury a ludzi od głąbów kapuścianych wyzywa.... To mi dopiero kultura!!!! . Nie chciałabym żeby taka "kulturalna" osoba prowadziła zajęcia z moim dzieckiem w przedszkolu...!!!!! Aż jutro sprawdzę czy przypadkiem mój syn nie miał z panią styczności w przedszkolu i opinię odpowiednią wystawię. 00:21, 18.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KOTKOT

1 4

miau, miau, tra la la la......... 20:21, 18.01.2019


OjciecOjciec

14 5

Migotka posługuje się językiem nienawiści, kto ci pozwolił z dziećmi pracować? Ja też jutro spytam w przedszkolu u córki.... Masakra.... 00:26, 18.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PIESPIES

1 3

cham, cham, picu, picu...... 20:22, 18.01.2019


Było się tu i tamByło się tu i tam

8 8

Myślę, że jeszcze za słaby był zakres kontroli. Pracowało się tam i wskazać można jeszcze kilka rzeczy, które od lat są zaniedbywane. Pani spyta czy opiekunowie pobierają jakąś kasę z pieniędzy chorych i za co? 00:37, 18.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HahahaHahaha

7 5

Tu i tam się bywało i nigdzie dłużej się miejsca nie zagrzało co? 06:01, 18.01.2019


TrolTrol

3 5

Bo za dużo się widziało ha ha 20:50, 18.01.2019


ŁódźŁódź

14 3

Zapewne mówisz o pieniądzasz za opiekę prawną, którą przyznał sąd każdej osobie, która wzięła na siebie tak dużą odpowiedzialność. W Łodzi jest to samo i w każdym Dps w Polsce ponieważ tak stanowi prawo. 05:51, 18.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KubaKuba

5 8

Artykuł najlepszym przykładem języka nienawiści. Dowód: komentarze. 08:29, 18.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JulaJula

9 2

To każdy protokół z kontroli który ujawnia uchybienia zarządzających jest też tekstem pisanym językiem nienawiści. Śmiech na sali Kuba. Głowę zostawiłeś gdzieś daleko, bo chyba nie było jej z tobą przy pisaniu tego komentarza. 09:06, 18.01.2019


czytelnikczytelnik

8 6

Kolejny , mocno niewygodny artykuł Pani Oli zabolał. Tak się pisze rzetelnie. Prawda o politykach, o ludziach na stanowiskach bywa często bolesna dla nich samych. Dziennikarz jest m.in. po to aby to demaskować. 08:33, 18.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CzytelniczkaCzytelniczka

5 8

I to nawet nie jest jej felieton czy coś, tylko przytoczone informacje z dokumentu. Ktoś się w DPSie boi, że ludzie się dowiedzą co w trawie piszczy? A może tak podwiesić cały protokół do artykułu to jeszcze więcej się dowiemy? 09:23, 18.01.2019


Do czytelniczkiDo czytelniczki

9 2

Poproś to ci dadza do przeczytania po co głupoty pisać będziesz mieć jasne wiadomości i z pierwszej ręki i bardziej rzetelne 09:39, 18.01.2019


DarekDarek

9 10

Proponuję aby w tego typu instytucjach zrobić kadencyjność zatrudnienia dyrektora, kierownika. Co cztery lata konkurs, audyt z kadencji, co było źle co dobrze. Bo jak czytam, że od nastu lat nie można było na tablicy ogłoszeń wywiesić informacji że ktoś zmarł i jest po nim spadek, to zastanawiam się gdzie był dyrektor. Od ilu lat tą placówką rządzi ten pan? 09:19, 18.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek ŚlusarskiMarek Ślusarski

5 2

Kolega jest ślusarzem. Do zarządu powiatu go! 09:45, 18.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ooooo.....!?Ooooo.....!?

1 7

No właśnie, dawno nie mięliśmy okazji "podziwiać" fizjonomii starego komucha i przybocznego matoła dyzmy klepotosia! No no, kreuje się tego komuszo-bolszewickiego kacyka, niedawnego,aktywnego aparatczyka z komuszego opzz-u, na czołowego "mędrca" i "niezastąpionego" (póki co, marnego "robola" z żelechlińskiej manufaktury) <łu-rzędniczyny>, Boże zlituj się i odwróć!!!
P.S.
To jest właśnie ta "prawicowa" awangarda iiii.... "dobra zmiana" w wykonaniu, pierwej matoła dyzmy klepa-tosia, a obecnie kontynuowana przez ichniego sema-fora, bodajże niegdysiejszego (do sprawdzenia?), byłego aparatczyka z psl-u (dawnego zsl-u, zbrodniczej, komuszej przybudówki post pzpr-u, o zgrozo!!!).
Noooo, nie ma to, jak sami swoi tawariszcze <sekretarzyny>, prawda ?!
Oooooj, -bedo- porządki, 12:41, 18.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

praojciec Jurandpraojciec Jurand

2 6

AWRUK ! Gorze! Wy nie ruszacie naszych, my nie ruszamy waszych? Zdradziecka umowa starych komuchów i nowych lepszych solidaruchów przy Okrągłym Stole z przewielebnym Klerem w tle, prawda? Sami swoi. Nie ma mocnych. Kochaj albo rzuć. Nie chcem ale muszem. Róbta co chceta. Alleluja i do przodu. Nie o takie polskie walczyłem! Boże, zmiłuj się nad nami wszystkimi i wywiedź nas z tej ziemi komunistycznej, z domu niewoli....
PS. Ktokolwiek jakąkolwiek krzywdę zrobi mojej najukochańszej wnuczce Migotce, będzie miał do czynienia ze mną. Nie odpuszczę! Nigdy! Przenigdy! Tak mi dopomóż Bóg i Święty Krzyż! 16:39, 18.01.2019


praojciec Jurandpraojciec Jurand

0 7

Powtarzam! Ktokolwiek jakąkolwiek krzywdę zrobi mojej najukochańszej wnuczce Migotce, będzie miał do czynienia ze mną. Nie odpuszczę! Nigdy! Przenigdy! Tak mi dopomóż Bóg i Święty Krzyż! 16:48, 18.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzokSzok

4 0

Człowieku ogarnij się jak narazie to dało się zauważyć że to Migotka ludzi atakuje. A z takim językiem jak jej to wcale się nie dziwię że rodzice nie chcą aby miała kontakt z ich dziećmi. Zamiast wnuczce przetłumaczyć, że nie można tak naskakiwać na ludzi to sam ludziom grozi. 18:08, 18.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JaJa

4 1

Widać jak rodzina takie wychowanie 18:54, 18.01.2019


SOWASOWA

0 7

"Ja"! Walnij się trzy razy w pierś i załóż okulary bo źle widzisz....

"Szok"! Szok to dopiero będzie jak na Twoje tereny Napoleon ze Szwedami wkroczy..... 20:38, 18.01.2019


MuminekMuminek

0 2

"Ja"! Od rodziny to Ty się odwal! W najlepszej oranżerii potrafią wyrosnąć dzikie chwasty, a na najgorszym śmietniku potrafi wyrosnąć szlachetna dorodna róża. W każdej rodzinie może wyrosnąć "czarna owca". A panna Migotka "czarną owcą" nie jest. Jest niezwykle sympatyczną, wspaniałomyślną, piękną, mądrą, szlachetną damą, moją przyjaciółką. A Ty "Ja" nie mów fałszywego świadectwa przeciwko bliźniemu swemu. Bo jak Cię dopadnę to będziesz tego mocno żałować. Niepoprawni, niepokorni, niezłomni i niezawodni przyjaciele z Gangu Marcela mi pomogą i złoimy Ci skórę na "kwaśne jabłko". Masz ostatnią szansę! Przeproś moją przyjaciółkę Migotkę i praojca Juranda! Zastanów się błądzący trollu co Ty tu wyprawiasz??? Nie pozdrawiam!!! 17:54, 23.01.2019


KOT i PIESKOT i PIES

1 7

Migotka! Jesteśmy z Tobą, przed Tobą i za Tobą. Plamy nie damy! Plan wykonamy! 20:27, 18.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IlonaIlona

10 0

Zastanawiam się kto pisze takie komentarze, to żenujące nic nie wnoszące ględzenie pewnie kogoś z samym sobą. Niezrozumiałe dla większości czytających. Człowieku idź się wyśpij może to pomoże. Administrator strony powinien ci za takie głupoty zablokować dostęp do portalu. 21:25, 18.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

reanimatorreanimator

2 2

Administrator to powinien Ciebie wyrzucić na wysypisko podmiotów (przedmiotem chyba nie jesteś?) nie nadających się do użytku ani na recykling. Bo zutylizować to Cię szkoda. Być może nastąpi jakieś cudowne olśnienie i nawrócenie lub? Nigdy nic nie wiadomo, prawda? Pozdrawiam wszystkich pokiereszowanych sercowo, umysłowo i duchowo. I zapraszam na reanimacje.... 10:00, 20.01.2019


Mieszkańcy DPSuMieszkańcy DPSu

0 4

To nie są głupoty. My codziennie czytamy komentarze na eKutno, które nas bawią, uczą i radują. Brawo Pani Ola! Brawo komentatorzy! Ciekawe kiedy nas panna Migotka odwiedzi. Mógłby też praojciec Jurand przyjechać. Wtedy dopiero byłby bajer na full. Człowiek jak się pośmieje to jest zdrowszy i żywszy. Pozdrawiamy wszystkich wesołych, mądrych i dobrych ludzi. A najbardziej pozdrawiamy Panią Olę, Pannę Migotkę i Praojca Juranda. Dzięki Wam nasze życie pięknieje i nabiera rumieńców.

Życie daje nam radości tyle
Tyle szczęścia, tyle pięknych dni
Trzeba wykorzystać każdą chwilę
Trzeba śmiać się chociaż płyną łzy.

My tą piosenką dziś żegnamy was,
niech ta piosenka stale łączy nas.
Gdy usłyszycie tej melodii ton,
niech w sercach waszych radość budzi on. -:) 23:42, 18.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

RodzinaRodzina

5 0

Na pewno nikt z mieszkańców nie napisałbym takiego komentarza. Niech się wstydzą ci co się pod nich podszywają. 10:05, 19.01.2019


babcia Gilzababcia Gilza

0 5

Ad vocem! Szczerze! Jestem pensjonariuszką DPSu. Nie chwaląc się to ja w imieniu grupy moich koleżanek i kolegów ten komentarz napisałam. Cieszymy się że żyjemy. Dziwny jest ten świat pełen fałszu i zdrad. Nie ma ludzi ani rzeczy super idealnych i super doskonałych. Ale nic to. Trzeba sobie jakoś radzić. I my mieszkańcy DPSu, jedni bardziej sprawni, drudzy mniej sprawni, przy pomocy naszych wspaniałych opiekunów jakoś tam funkcjonujemy. Sądzimy, że w tym naszym trudnym życiu trochę uśmiechu też nam się należy. A spotkania ze wspaniałą damą-animatorką kultury-panną Migotką to miód na nasze cierpiące serca, skołatane dusze i niespokojne umysły. Ja nigdy nie przypuszczałam, że znajdę się w jesieni życia w DPSie, jednak losy postanowiły inaczej. Nie będę to wylewać swoich łez i żalów. Każdy ma jakieś problemy i zmartwienia, każdy *%#)!& ma swój rozum, co drugi *%#)!& ma szczęście a żaden mądry szczęścia nie ma, prawda? W imieniu własnym i moich dobrych przyjaciół dziękuję za wyrozumienie, pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego. Nikt nie jest pewny swego miejsca dnia ani godziny. Pa! -:) 13:41, 19.01.2019


obserwatorobserwator

5 0

Ale cyrk odstawiacie! Widać gołym okiem ,że niektóre komentarze pisane są przez tą samą osobę.Mieszkańcy DPS i babcia Gilza to dwa odmienne style pisania a niby pisała to jedna osoba...a tak swoją drogą to myślałem ,że mieszkańcy dps-ów to ludzie upośledzeni umysłowo i psychicznie a tu proszę ...ad vocem...nawet łacinę znają.Pozostaje mi tylko pogratulować... 15:54, 19.01.2019


do obserwatorado obserwatora

4 1

gdybyś był takim dobrym obserwatorem to byś zauważył,że praojciec Jurand,paraCETAmol i babcia Gilza mają bardzo podobny styl pisania.Każde z nich zaczyna swoje wpisy od łaciny....memento mori,ad vocem,awruk tylko w tym ostatnim przypadku łacina podwórkowa. 16:24, 19.01.2019


czesioczesio

9 0

Jestem pracownikiem DPS-U i wszystkich którzy tak oczerniają DPS-Y zapraszam by tak przyszli i po pracowali w takim miejscu i zobaczyli że praca z takimi ludzmi nie jest lekka wszyscy pracownicy dwoją sie troją by pomóc tym ludzią i dbać o nich.Dyrekcja,Kierownicy, pracownicy socjalni naprawde robią kawał dobrej.A jeśli depozyty po zmarłych nie są odbierane z różnych przyczyn to co Ci ludzie mają jeżdzić i szukać spadkobierców i namawiać ich by z łaski swojej przyjechali i odebrali spadek????Zanim ktoś zacznie oczerniać niech przyjdzie i zobaczy jak to naprawde wygląda.pozdrawiam 02:10, 19.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asdfasdf

9 2

Jezeli jest tak zle w DPS to dlaczego oddajecie tam najblizszych,odpowiedz jest jedna,POZBYC SIE PROBLEMU ,a potem robic problemy i oczerniac pracownikow.Wielki szacunek dla wszystkich pracownikow ktorzy tam pracuja. 07:08, 19.01.2019


Do Mieszkańców dpsDo Mieszkańców dps

8 1

A może raczej do psa i kota bo to twój komentarz. Nie ładnie tak podszywać się pod mieszkańców Dps i wykorzystywać ich do obrony osoby która obraża ludzi. Migotka powinna na drugi raz trochę pomyśleć bo broniąc kogoś nie musiała obrażać innych. Wystarczyło przeprosić tak jak zrobiła to osoba która z małej litery napisała nazwisko Pani redaktor. Cyrk tu zrobiliście... Najpierw Migotka obraża potem Jurand straszy a na koniec podszywacie się pod chorych ludzi... Wstyd. Dobrze znamy swoich mieszkańców i wiemy doskonale że każdy z nich murem stanie w obronie pracowników i dyrekcji Dps. Jesteście osobami z zewnątrz i nie znacie relacji między pracownikiem a podopiecznym. Pracownicy nie tylko świadczą usługi poprzez zabezpieczenie potrzeb bytowych, pielęgnacyjnych i opiekuńczych. Mnóstwo czasu spędzamy na rozmowach z ludźmi, wysłuchujemy ich problemów, robimy wszystko aby czuli się dobrze. A tu czytam jak wykorzystujecie ich dobre imię. Skończcie już tą przepychankę słowną bo skoro chorych ludzi wykorzystujecie do wzbudzenia litości u innych osób to widać że mało poważnymi ludźmi jesteście. A Migotka skoro z takimi ludźmi pracuje to nie powinna nawet na to pozwolić. 10:01, 19.01.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

paraCETAmolparaCETAmol

0 4

Memento mori! A kim ty jesteś człowieku-puchu marny z nickiem "Do Mieszkańców dps"? I co tu robisz? Dziury w całym szukasz? Prowokujesz? Kpisz? Guza szukasz? Czy o drogę pytasz? Proponuję: Przeproś jak najszybciej, za swoją błazenadę i dziecinadę, praojca Juranda, pannę Migotkę i mieszkańców DPSu za to, że napisałeś "dps" a powinieneś napisać "DPS", tak? Weź się w garść człowieku! Ogarnij się trochę! I przybądź do mojego ekskluzywnego zakonu-raju to na spokojnie wszystkie nasze dzienne i nocne sprawy i wszystkie nasze zapomnienia porozwiązujemy. Nie ma lekko! Będziemy rozmawiać aż do skutku. Jak na konklawe. Zakąskę mam. Weź tylko jakiś dobry trunek. I to wszystko. Pozdrawiam. Memento mori! 14:22, 19.01.2019


Do paraCETAmolDo paraCETAmol

6 0

Szkoda mi słów aby komentować Twój wpis ale dla Twojej wiadomości jestem pracownikiem DPS-u na Oporowskiej i tu piszę z dużej litery ponieważ odnoszę się do konkretnej placówki natomiast mój poprzedni komentarz nie tyczył się konkretnej placówki tylko wpisu mieszkańców z jakiegoś dps-u,dlatego skrót napisany był małą literą.Więc dziury w całym to chyba Ty szukasz.Zwracając się do Ciebie także piszę z wielkiej litery gdyż jest to forma grzecznościowa i zwracam się do konkretnej osoby.A błazenadę to Ty zrobiłeś w swoim komentarzu,ja nikogo nie obraziłam i nikogo przepraszać nie muszę. 15:04, 19.01.2019


paraCETAmolparaCETAmol

0 6

Memento mori! AWRUK ! Zakąska się popsuje. Ja peerole. Po kiego uja tyle kupowałem? Jechał to pies! I bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze. O komentarzach nie wspomnę. Czuję się źle. Idę po gorzałę. Może mnie kto odwiedzi? Nigdy nic nie wiadomo. Trzeba zawsze być przygotowanym na najgorsze. To nie żarty! Strzeżonego Pan Bóg strzeże. Dziś prawdziwych dziennikarzy już nie ma. To nie te czasy. Tchórzostwo intelektualne. I dno etyczno-moralne. A cygany są. Uważajcie! Licho nie śpi! I jak tu żyć Szanowna Pani Redaktor? No jak? Wszystko się wali. PiS upada. PO tonie! Nad miastem już nie wiem ile lat burza szaleje. Pioruny walą w szalupę. Świnie z sitwy mocno koryta się trzymają. Nie liczy się głowa, liczą się plecy. Nie liczy się praca, liczy się płaca, prawda? Od poniedziałku idę na L4. A dzisiaj? Odpoczynek i zabawa po ciężkiej tygodniowej pracy. Niech żyje bal! OK? No! Zupa ogórkowa z wkładką w lodówce czeka. Gorzała zamówiona. Zaraz przywiozą. Siadam w fotelu. Włączam muzykę z lat siedemdziesiątych i czekam na gościa. Kto pierwszy ten lepszy. Memento mori! 16:15, 19.01.2019


królowa Hortensjakrólowa Hortensja

1 5

Popieram "paraCETAmola". Ta pożal się Boże pracownica DPSu na Oporowskiej, ukrywająca się pod nickiem "Do paraCETAmol" to bardzo groźna prowokatorka do potęgi entej. Taka zapchajdziura. Krew wypije a rany nie zrobi. Ze wszystkich kpi i uważa się za nie wiem kogo. Źle jej nie życzę ale jak się nie opamięta to wcześniej lub później guza znajdzie. Brak mi słów na komentowanie jej wyczynów. Pozdrawiam. 08:43, 20.01.2019


Do królowej HortensjDo królowej Hortensj

6 1

I kto tu kogo prowokuje? Bo ja widzę, że to ty obrażasz pracownika Dps-u. Twój komentarz został zgłoszony jako obraźliwych. Wszystkie osoby broniące Migotki odnoszą się do pozostałych w obraźliwy sposób. 10:03, 20.01.2019


cała prawda...cała prawda...

7 0

Jeśli Szanowna Rodzina jest zainteresowana Mieszkańcem to jest obecna w jego życiu. Odwiedza, wspiera w całości proces pomagania i wie już za życia co jest masą spadkową. W odpowiednim momencie mając prawo nabycia spadku dokonuje kolejnych czynności zgodnie z literą prawa - odbiera spadek. Nikt nie przywłaszcza niczego i raczej z czegoś wynika suma kwot depozytowych. Wynika to z odpowiedzialności, troski o bezpieczeństwo mieszkańców. Są Rodziny bardzo oddane i również takie, które z różnych przyczyn nie mają ochoty na zainteresowanie i nie wypada oceniać. Więc temat jest złożony. Podobnie jest z opiekunem prawnym - pracownikiem Domu. My pracownicy, nie zabiegamy o te zadania, ale nie możemy zostawiać mieszkańców bez szansy na pomoc. Praca wynikająca z zakresu, a zadania opieki prawnej gdzie w wolnym czasie oddajemy siebie to dwie sprawy. I najlepiej byłoby, żeby rolę opiekunów pełniły Rodziny. Komentarz o opiekunach jest bardzo krzywdzący, oddajmy opiekę prawną skoro jesteśmy źli! Tylko kto będzie wspierał tych często cierpiących ludzi. A zatem krytyka ludzi pracujących w DPS jest bolesna, może warto poświęcić swój cenny czas i zapytać u źródła tych mieszkańców kto jest kim i kim dla nich to będzie ocena naszej pracy. Może warto powiedzieć że w naszym powiecie jest 5 Domów i 2 Placówki i ludzie potrzebujący z całej Polski szukają tutaj miejsca. Temat opieki, a w całości pracy socjalnej powinien być przybliżony społeczności w każdym aspekcie natomiast kontrola z całym szacunkiem ma motywować, pouczyć itd. Komentarze które mają wywołać śmiech chyba są troszkę nie na miejscu kiedy poruszamy temat dotyczący ludzi przewlekle chorych, niepełnosprawnych intelektualnie czy chorych psychicznie. Czemuś ma służyć przedstawiony artykuł, a w czasie obecnym w czasie kiedy człowiek dla człowieka powinien być życzliwy to może warto zastanowić się w jaki sposób używamy słowa pisanego. 10:33, 19.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jeszcze więcej prawdjeszcze więcej prawd

10 0

Nie oceniajcie pracowników DPS-ów bo nie znacie specyfiki tej pracy.Wielu z was nigdy nawet nie było w takim Domu i nie miało styczności z mieszkańcami.Wpisujecie tylko puste komentarze po przeczytaniu poprzednich gdzie piszą jacy to opiekunowie są źli i potwierdzacie słowa poprzedników nie mając pojęcia o czym piszecie.My pracownicy na co dzień spotykamy się ze wzrokiem ludzi i ich reakcjami na widok naszych podopiecznych kiedy to zabieramy ich na zakupy,do szpitala gdy potrzebują pomocy,do przychodni,do kina,do miasta na lody ....Reakcja i szeptanie ludzi jest dla nas niewiarygodnie przykra.W większości omijacie nas wielkim łukiem,komentujecie cyt...ale *%#)!& jak można z kimś takim pracować...Dla was to są *%#)!& a dla nas są to ludzie chorzy,upośledzeni umysłowo albo psychicznie,którzy potrzebują naszej pomocy bo z różnych powodów trafili do nas.W wielu przypadkach mamy wsparcie ich rodzin,bliskich a nawet znajomych i sąsiadów ale jest gro osób którzy tyle szczęścia nie mają i zdani są tylko na nas.Dlatego jesteśmy dla Nich nie tylko opiekunami,pracownikami terapii,salowymi,kucharkami,kierownikami czy dyrekcją...jesteśmy dla nich także rodziną a o rodzinę trzeba dbać.Wracając po pracy do domu nie zostawiamy za sobą tych ludzi,jesteśmy z nimi myślami.Gdy coś złego im się dzieje,gdy chorują bo choroba się pogłębia,gdy trafiają do szpitala nie zostawiamy ich bez wsparcia,martwimy się o nich,odwiedzamy w szpitalu...bo kto inny to zrobi? Ludzie nie oceniajcie nas i naszej pracy bo nie macie pojęcia na czym ta praca polega.Nie idziemy tam tylko po to żeby odbębnić swoje 8 czy 12 godzin a po miesiącu dostać za to kasę i to jaką kasę ...najniższą krajową.Dla nas to nie tylko praca...dla nas to także przyjemność bo robimy bardzo wiele dla tych ludzi a dla Nich sam fakt ,że jesteśmy jest wielką radością.Dlatego gdy widzicie takie osoby nie traktujcie ich jak trędowatych i nie omijajcie wielkim łukiem bo krzywdy wam nie zrobią a chorobą psychiczną się nie zarazicie.A Oni widzą wasze reakcje i jest Im bardzo przykro a nam pracownikom wstyd za was. Uderzcie się w pierś i pomyślcie,że takie nieszczęście może spotkać każdego z nas.Dosyć tej mowy nienawiści... 11:22, 19.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mówmy jednym głosem.Mówmy jednym głosem.

8 1

Zespoły ludzi pracujący w DPS będą reagować jeśli w komentarzach będzie urządzany ironiczny żart z naszej pracy. I zawsze każdy wypowie się o tym co robi i jak postępuje czy w kontroli czy bez niej. Jeszcze raz powtarzam zapytajcie Mieszkańców kto jest im bliski i na kogo można liczyć. Teraz ukazana akcja zima i bardzo słusznie i ten Dom Pomocy przy Oporowskiej brał w niej udział i zebrał żniwo - doświadczył ludzkiej bezduszności. Jest wiele dobra i morze cierpienia. Od wielu lat i kadencji realizujemy zadania i wierzymy, że obecnie uda się dalej w sposób oczywisty zaspokajać ludzkie potrzeby i integrować się w społeczności lokalnej. 11:59, 19.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yhhhyhhh

5 1

Ewidentny brak nadzoru że strony właścicieli. jeśli były złe praktyki to zmienić. nie chce mi się wierzyć w krystaliczne intencje redakcji. może chodzi zupełnie o coś innego? kwestie depozytów nie są proste. gdyby ktoś je przywlaszyl to byłoby przestępstwo. tego zdaje się nie stwiwrdzono 07:13, 20.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZainteresowanyZainteresowany

8 1

Nikt niczego nie przywłaszczył i nikogo nie oszukał. W momencie śmierci Mieszkańca wszystko jest masą spadkową. Temat depozytów jest złożony. W wielu zakątkach naszego kraju te sprawy budzą zastanowienie o czym można przeczytać. Nadzór nad jednostkami takimi jak DPS był, jest i będzie to są fakty i tego doświadczamy. W tym wszystkim nam pracownikom tak raczej nie do końca wypada komentować na portalu naszych działań w tej sprawie bo to nie to miejsce. Najlepiej naszą pracę ocenią Ci dla których zawsze jesteśmy. Ktoś wcześniej nazwał ich "pensjonariuszką "czytając taki komentarz już wiadomo, że coś w nim dziwnego. Szanowni Państwo w DPS przebywają Mieszkańcy! i tak o sobie mówią. 08:18, 20.01.2019


ZainteresowanaZainteresowana

2 6

"Zainteresowany" pensjonariuszu! - Ty też szukasz dziury w całym???... Czy guza???...

Słownik języka polskiego! - pensjonariusz <<stały mieszkaniec zakładu dobroczynnego, domu rencisty itp. otrzymujący oprócz mieszkania również całodzienne wyżywienie>>
09:17, 20.01.2019


ZainteresowanyZainteresowany

7 1

Zainteresowana nikt nie szuka guza więc nie ma powodu, żeby atakować i się obrażać. Mieszkaniec to forma używana w życiu Ludzi mieszkających w DPS. Rzecz jasna każdy ma własny język, który używa w pisaniu komentarzy, ale po co mówić językiem niechęci. Słownik jeśli tu potrzebny, zatem dziękuję za przypomnienie. 09:57, 20.01.2019


ZainteresowanaZainteresowana

7 0

Pensjonariusz to określenie używane przez personel natomiast osoby mieszkające w Domach Pomocy Społecznej mówią o sobie.. mieszkaniec... Powołujesz się na słownik nie znając realiów, możliwości i dość ubogiego słownictwa osób upośledzonych umysłowo. Nawet jeśli osoby przebywające w Dps nie są upośledzone umysłowo czy psychicznie to są to osoby z demencją starczą a u takich osób także nie występuje takie słownictwo a co dopiero słowa pisane po łacinie. Zdrowi ludzie nie zostają umieszczani w Dps, każda osoba tam przebywając ma problemy zdrowotne. Pozdrawiam. 10:27, 20.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tropicieltropiciel

4 0

O ja cię kręcę! Ale galimatias się zrobił? Zainteresowani - ogarnijcie się trochę! Jak to wygląda? Jeden obywatel zainteresowany. I dwie obywatelki zainteresowane. Ja już nie wiem o co tu chodzi? Pomieszanie z poplątaniem. Jedna zainteresowana powinna sobie kreskę lub kropkę przyczepić. Bo tak, to z tego wszystkiego kogel-mogel się zrobił i nie wiadomo kto jest białkiem a kto żółtkiem... Zróbcie z tym porządek. Bo tak to nic dobrego z tego się nie utrze. Pozdrawiam -:) 14:05, 20.01.2019


Pracownik DpsPracownik Dps

6 0

Masz rację... Ostatni komentarz nie jest zainteresowanej tylko do niej skierowany, mój błąd. 15:20, 20.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

praojciec Oerterpraojciec Oerter

0 3

Cogito ergo sum. Panta rhei. Drodzy mieszkańcy miasta i powiatu! Zanim stąd odfrunę proszę Was: #Nie lękajcie się. Wypłyńcie na głębię. Nie dajcie się zwyciężyć złu. Zło dobrem zwyciężajcie. Uczcie się, pracujcie, bawcie się i odpoczywajcie. Idźcie drogą PRAWDY, ŚWIATŁOŚCI i MIŁOŚCI.# "Nie za sobą z krzyżem Zbawiciela, ale za Zbawicielem z krzyżem swoim: taka jest zasada wszech-harmonii społecznej w Chrześcijaństwie.

Bo nie jest ŚWIATŁO, by pod korcem stało,
Ani SÓL ZIEMI do przypraw kuchennych,
Bo piękno na to jest, by zachwycało
Do pracy - praca, by się zmartwychwstało."

I wołam: #Niech zstąpi Duch Twój! Niech zstąpi Duch Twój! I odnowi serca, dusze i umysły Ludzi!... Tych Ludzi!... Ludzi Ziemi Kutnowskiej!# 16:40, 20.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

0 0

Czytam i nie wierzę jak można takie brednie pisać,pan starosta niech się zajmuje kutnowskim przedszkolami gdzie, wnuczka pani dyrektor rządzi,zgroza 20:22, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

? ?

4 0

Przedszkola podlegają pod Ministerstwo Edukacji a nie pod starostwo. 20:40, 21.01.2019


rysiekrysiek

4 1

"Planujemy dalsze kontrole w celu wyeliminowania złych praktyk, którymi przez dekadę widać nikt się nie zajął w samorządzie powiatowym - komentuje wicestarosta Marek Jędrzejczak, w obecnym zarządzie odpowiedzialny za pomoc społeczną"... co ten wicetokarz bredzi... przecież kontrole były za Debicha 21:49, 21.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KutnoKutno

4 1

Widać bardziej to gra polityczna niż troska o depozyty. Pewnie chodziło o to aby w jak najgorszym świetle przestawić poprzedni zarząd. 06:06, 22.01.2019


HenioHenio

3 2

Kontrole za Debicha się zaczęły a ten zarząd widać je chce kontynuować. To jest niewątpliwie pozytywne aby wykluczyć wszelkie uchybienia. 11:42, 22.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%