Zamknij

Aktualizacja: Związki zawodowe pracowników oświaty o proteście

19:38, 04.01.2019 O.R Aktualizacja: 10:22, 09.01.2019
Skomentuj fot. MEN fot. MEN

Wczoraj informowaliśmy o absencji z powodu choroby nauczycieli w kutnowskich przedszkolach. Sytuację komentował wówczas Jarosław Kotliński, naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu w Urzędzie Miasta Kutna. Dziś prezentujemy stanowiska przedstawicieli związków zawodowych pracowników oświaty w Kutnie Jolanty Bujalskiej -Kowalczyk przewodniczącej Komisji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” i Mariusza Kozarskiego przewodniczącego Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kutnie. 

- Nauczyciele zrzeszeni w Komisji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” nie przystąpili w Kutnie do formy protestu polegających na masowych zwolnieniach chorobowych. Uważamy, że taka formuła dotkliwa dla ucznia nie jest właściwa. Nie chcemy przyczynić się do zagrożenia uczniów. Stroną sporu i naszych wymagań co do podwyżek wynagrodzeń jest decydent czyli rząd polski a nie uczniowie. Zbieramy paski z naszymi wynagrodzeniami, właśnie je segreguję, i zawieziemy panu premierowi Morawieckiemu aby zobaczył jakie wynagrodzenia w powiatowej Polsce mają nauczyciele, bo być może opiera się na jakiś warszawskich wynagrodzeniach. NSZZ Solidarność wydała komunikaty dla nauczycieli zrzeszonych w związku aby wybrali formę protestu nie dotykającą w tak bezpośredni sposób uczniów i rodziców - komentuje Jolanta Bujalska-Kowalczyk.

- Związek mimo, iż formalnie nie może organizować takiej formy protestu, w pełni ją popiera. Według mojej wiedzy dziś na zwolnieniach przebywało 174 nauczycieli. Niestety wszystkie protesty, które nie utrudniały pracy szkół i placówek (manifestacje, pikiety, listy, apele, petycje itd) nie wywołały reakcji MEN, to nie pozostaje środowisku nic innego jak sięgnąć po takie formy protestu. Ludzie są rozgoryczeni, pani minister w mediach opowiada jak jest cudownie i że od 1 stycznia 2019 dostaniemy kolejne 5 % podwyżki a tymczasem 28 grudnia przekazuje rozporządzenie do konsultacji społecznych, więc prędko tych średnio 140 zł brutto nauczyciele nie zobaczą. Reforma strukturalna, ciągłe zmiany podstaw programowych, aktów prawa oświatowego, rosnąca biurokracja i wymagania wobec nauczycieli oraz permanentny stres nie mają przełożenia na nasze wynagrodzenia. Obok lekarzy jesteśmy najlepiej wykształconą grupą zawodową, przy tym jedną z najgorzej wynagradzanych. W dużych miastach za takie wynagrodzenie brakuje chętnych do pracy. W Kutnie jeśli nic się nie zmieni, również zacznie brakować nauczycieli przedmiotów zawodowych, szczególnie technicznych. Pozyskać do pracy mgr inż. informatyki za 1751 zł netto (pensja minimalna stażysty) nie będzie łatwo. 8 stycznia odbędą się rozmowy ostatniej szansy z Ministerstwie Edukacji Narodowej, jeśli nie przyniosą rezultatu 10 stycznia Związek Główny ZNP ogłosi wejście w spór zbiorowy prowadzący do strajku - komentuje Mariusz Kozarski.

Aktualizacja 8 stycznia

W związku z tym, że w artykule nie zostały wymienione wszystkie organizacje związkowe, które reprezentują interesy tej grupy społecznej, prezentujemy stanowisko  Międzyzakładowej Komisji NSZZ”Solidarność” Pracowników Nauki, Kultury i Administracji w Kutnie.

- Międzyzakładowa Komisja NSZZ”Solidarność” Pracowników Nauki, Kultury i Administracji w Kutnie informuje, że rozumie rozgoryczenie i żądania pracowników oświaty. Po wyczerpaniu wcześniejszej formy protestów- które jak widać pozostały niezauważone-jesteśmy zmuszeni poprzeć obecną akcję protestacyjną. Dotyczy to również sytuacji gdy przybierze ona formę ewentualnego strajku. Uważamy, że każda grupa społeczna ma prawo do godnego i adekwatnego do wykształcenia i kwalifikacji wynagrodzenia- nieodbiegającego od norm obowiązujących w Unii Europejskiej - mówi Dorota Nowaczyk, Przewodnicząca Międzyzakładowej Komisji NSZZ”Solidarność” Pracowników Nauki, Kultury i Administracji w Kutnie.

 

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(76)

n-ln-l

42 22

P. Jolanta Bujalska-Kowalczyk jak i cała NSZZ Solidarność co by się w Polsce nie działo to i tak poprze rząd. Przecież to bardzo dobrze widać w każdym proteście: lekarze, pielęgniarki, policja 19:57, 04.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

janjan

29 1

Pani Jolu, czy rzeczywiście wasz związek występuje w obronie pracowników oświaty? Co to za protest w pokazywaniu pasków zarobków, na czym ma polegać? 17:10, 05.01.2019


achaacha

13 3

Związek zawodowy zamiast wspierać pracowników, segreguje paski! Ręce opadają. Pani Jolu, pani ma bronić nauczycieli i pracowników oświaty, a nie martwić się w tym momencie o uczniów, którzy, nota bene, napewno się bardzo martwią z tego powodu, że nie będzie zajęć. Solidarność to przybudówka PIS, nic dziwnego, że ludzie się wypisują. A w tej sytuacji, jak sądzę, uszczuplą się znacznie szeregi. Polak potrafi, spaprać każdą ideę koncertowo.:( 09:11, 06.01.2019


reo

Matka pracująca Matka pracująca

35 32

Szkoda ze najbardziej cierpia dzieci i ich rodzice, którzy dzis zostali odprawieni z dziecmi do domow w sp nr 4. I tekst "w poniedziałek prosze nie przychodzić do szkoły, nauczyciele chorzy nie mozna znalezc zastepstwa, prosimy o wyrozumiałość ". Ale przeciez wszyscy nagle sie rozchorowali!!? Ciekawe czy zaleglosci dzieci na koniec roku takze będą z wyrozumiałością traktowane-odpowiedzialni nauczyciele. Wychowawcy!!! 20:18, 04.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

 Magda Magda

18 13

Mozna w inny sposób strajkowac. Gdzie byli ci wszyscy schorowani jak byly protesty pod sejmem? Nie chcialo sie jechać i tyle... 20:20, 04.01.2019


ZenZen

18 15

Oh! już tak z pewnością - w szkole podstawowej dziecko narobi sobie takich zaległości, że głowa mała... niechybnie odbije się to na jego karierze studenckiej a może i zawodowej...
dramat!!!

myślenie nie boli 07:32, 05.01.2019


AgaAga

5 2

Oj dziwne moje dziecko chodzi do czworki i w piatek były lekcje, a wczoraj na librusie ukazała sie notka że dzieciom zaoewnia sie zajęcia opiekuncze na swietlicy. 11:19, 06.01.2019


Matka dzieckaMatka dziecka

42 34

Dlaczego ja matka samotnie wychowująca mam brać opiekę na dziecko płacąc za przedszkole a ktoś sobie o podwyżke walczy a na mnie szef patrzy spod byka. Wszyscy zacznjmy strajkować. Ja u siebie zaczne od poniedzialku zobacze jak klienci zareagują. Jak komus nie pasują zarobki można zmienić pracę. Kiedys nauczyciel mial serce do dzieci, checi do pracy i czas dla dziecka rodzica a teraz uwazaja sie za gwiazdy ktorym wszystko sie należy. Ok walczcie o podwyżki ale nie kosztem naszych dzieci bo was wychowali nauczyciele z pasją pracy a wy naszych w ten sposob nie nauczycie naszych dzieci nic. Dlaczego one mają cierpiec za głupków w Sejmie. Nauczyciele pomyślcie.
A tak w ogóle gdzie jest ZUS najpierw policja teraz nauczyciele a gdzie kontrole tych zwolnień. Tylko zwykłego szarego człowieka po 7 dniach na kontrol wzywają. 20:24, 04.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Matka pracująca Matka pracująca

15 19

Niestety ci nauczyciele obecni mineli sie z powolaniem. Prawdziwych nauczycieli z chęcią do pracy i powołaniem juz brak. Teraz sa damusie. Taka niestety prawda. Klopot ogromby spytac sie o oceny o postęp w nauce... Tylko odsyła do LIBRUS, a tam niestety nie zawsze aktualne. Chca miec szacunek dzieci? Oby go nie mialy. A dlatego ze same go nie okazują.!!! 20:37, 04.01.2019


też matkateż matka

18 12

Płacisz tylko za faktyczną godzinę przebywania dziecka w przedszkolu, jeżeli go nie ma w przedszkolu to nic nie zapłacisz. W pełni popieram nauczycielki, które wcześniej walczyły grzecznie tylko nikt tego nie widział. Myślę że wielu nauczycieli to ludzie z pasją, którzy lubią swoją pracę i uwielbiają dzieci, sama to widzę odbierając swoje dziecko z przedszkola lub uczestnicząc w różnych spotkaniach czy zajęciach. 01:19, 05.01.2019


Nauczyciel Nauczyciel

9 7

Z niewolnika nie ma pracownika.
Skoro tak biadolisz to też zmień pracę! 19:44, 05.01.2019


Matka pracująca Matka pracująca

30 42

Niestety ci nauczyciele obecni mineli sie z powolaniem. Prawdziwych nauczycieli z chęcią do pracy i powołaniem juz brak. Teraz sa damusie. Taka niestety prawda. Klopot ogromby spytac sie o oceny o postęp w nauce... Tylko odsyła do LIBRUS, a tam niestety nie zawsze aktualne. Chca miec szacunek dzieci? Oby go nie mialy. A dlatego ze same go nie okazują.!!! 20:38, 04.01.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Rodzice Rodzice

17 17

Dokladnie brak szacunku dla dzieciaków, ktore targaly dziś plecaki po to zeby dowiedzieć się ze ich nauczyciele sie rozchorowali z powodu swoich pensji. 21:01, 04.01.2019


NikaNika

22 13

"powołaniem" rachunków się nie zapłaci, ludzie, dlaczego połowujecie się na nie? Dlaczego uważacie, że nauczyciel powinien siedzieć cicho, nie walczyć o swoje, bo co? Bo powołanie???? A z czego żyć? Jak wychować swoje i wykształcić swoje dzieci? Powołanie powinien mieć też każdy lekarz, każda pielęgniarka, tzn że nie powinno im się godziwie płacić? 21:01, 04.01.2019


Do Nika Do Nika

16 17

Moze trzeba zmienic pracę. Ja jak mi malo płacono,zrobilam doszkalające kursy i zmieniłam. Polecam.
Wszystko da sie zrozumieć, ale nie kosztem dzieci!!! 21:05, 04.01.2019


Do Do NikaDo Do Nika

19 11

Najlepiej niech wszyscy nauczyciele, którzy w wielu przypadkach mają ukończone kilka kierunków studiów zmienią pracę, a wszyscy niezadowoleni rodzice prowadzą sobie nauczanie domowe. 21:28, 04.01.2019


JolaJola

17 12

Jeżeli nie wie Pani na czym polega praca nauczyciela to nie powinna się Pani wypowiadać. Problemem w tych czasach są rodzice, którzy chcą mieć wszystko tu i teraz. Odpowiednim czasem na uzyskiwanie informacji na temat ocen są zebrania z rodzicami lub wcześniej umówione konsultacje indywidualne. Często rodzic chce uzyskać takie informacje w czasie przerwy lub na początku zajęć i najlepiej natychmiast... 21:45, 04.01.2019


Oj Oj

10 15

Biedacy a co wam szkodzi udzielic takiej informacji. Niestety w szkole do której uczeszcza moje dziecko sa konsyltacje w klasach starszych, a mlodszych niestety nie. Zebrania? Raz, gora dwa w półroczu. Kiedy wiec mam sie dowiedzieć? Wtedy kiedy odbieram dziecko lub je przyprowadzam. To oczywiste. A jasnie hrabiny niech łaski nie robią. 22:08, 04.01.2019


No No

29 31

Zus dzis został powiadomiony o lewych zwolnieniach w szkołach w Kutnie. 20:59, 04.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Matka Matka

17 16

Oby zus rzetelnie to sprawdził 21:02, 04.01.2019


YY

13 14

Matka nie strasz bo się żeś....rasz 18:57, 05.01.2019


NickNick

6 5

Kapusie nadal obecni. Bydło nie ludzie 14:31, 06.01.2019


II

27 39

Powołanie to cos czego brak rozchorowanym pseudo nauczycielom. Macie zwiazki wiec niech działają a nie myslicie ze swiat zwojujwcie. Powinni wam kary dac i obciazyc kosztami opieki za dni waszej choroby urojonej. 21:08, 04.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RozbawionyRozbawiony

4 4

ZUS twoja ostatnia wypowiedź przypomina cytaty z Gomułki. 11:30, 06.01.2019


EvEv

1 2

Powolanie to moze miec ksiadz 23:53, 07.01.2019


ZUSZUS

29 35

Drodzy nauczyciele i lekarze, co wystawili wam te lewe zwolnienia obyście byli chorzy na to, co wam w L4 zapisano, bo jutro pukam do Waszych drzwi. 21:20, 04.01.2019

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

PocałunekPocałunek

16 15

Pocałuj wszystkich w du...nos:-))) Nie strasz, nie strasz, bo ...zachorujesz:-))) 22:27, 04.01.2019


LekarzLekarz

15 14

Pukaj....nie wojuj...nie wojuj bo nie dość że zostaniesz bez opieki nad dzieciorem to jeszcze opieki medycznej bo podważasz kompetencje 23:07, 04.01.2019


rodzic 35rodzic 35

16 13

Do Pocałunek i Lekarz. Widać po waszych wpisach ,że nie odbiegacie od słownictwa i zachowania zwykłych meneli. To przykre ,że tacy jak wy uczą i leczą . 08:05, 05.01.2019


PocalunejPocalunej

8 9

Rodzicu, czasem trzeba wypowiedzieć się dosadnie, bo niektórzy inaczej nie zrozumieją. Co to za straszenie?! Mogę tylko powtórzyć poprzedni wpis. 21:43, 05.01.2019


ZUSZUS

9 8

ZUS przez takich symulantów brakuje kasy na renty i emerytury tych, którzy ich rzeczywiście potrzebują. Symulowanie to oszustwo i okradanie państwa i współobywateli podobne do przekrętów podatkowych np. z wyłudzaniem VAT. Taką patologię trzeba wypalać gorącym żelazem.... To pasożyty żerujące na zdrowym organizmie społecznym. 23:08, 05.01.2019


do Pocałunejdo Pocałunej

5 6

Nie wiem czy jesteś nauczycielem , ale ta twoja wypowiedź świadczy o tym ,że nawet nie potrafisz czytać ze zrozumieniem . Nikt nikogo tu nie straszy . A dosadnie to wyrażaj się do swoich najbliższych no chyba ,że też tak wypowiadasz się do swoich uczniów.Widać też jak traktujesz innych ludzi . No myślisz ,że jesteś najmądrzejszy , bo masz mgr i coś podyplomowego tylko o kulturze zapomniałeś . Widać ,że nie przeszkadzały wam wypowiedzi jednego z nauczycieli do swoich uczniów, co? Dosadnie było. 11:27, 06.01.2019


PocałunekPocałunek

5 2

Odpowiedź do Pocałunek: Nie, nie było dosadnie w twoim wydaniu tylko *%#)!& Piszesz i sam nie wiesz o czym. Trochę o czytaniu ze zrozumieniem, trochę o kulturze czy jej braku. Taki słowotok,
z którego nic nie wynika. Jesteś przykładem na to, że dobrze opłaceni nauczyciele staną przed trudnym zadaniem: podniesienia poziomu kształcenia. 15:13, 06.01.2019


rodzicrodzic

26 16

Panie Przewodniczący wy podobno teraz już strajkujecie na zwolnieniach lekarskich , tak przynajmniej mówi wasze środowisko- strajkujemy. Nie znam się , ale nie wiem czy jest taka jednostka chorobowa jak strajk na L4? 07:53, 05.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PseudozwiaKiPseudozwiaKi

27 15

Ja juz widze oszczwdnosci .... Zlikwidowac zwiazki. Nauczyciele po raz pierwszy skrzykneli sie poza zwiazkami ktore sa jak partie polityczne a nie prawdziwy oddolny glos nauczycieli ...nie piszac juz o pensjach zwiazkowcow ...I dlatego zwiazki zaczely sie martwic o.uczniow. Prawdziwa troska o uczniow powinna wynikac z troski o nauczycieli bo dobrze oplacany fachowiec to szczczesliwy uczen. Z obecnej sytuacji wynika zw zwiazki sa.zbedne bo nauczyciele sami sie ogarneli. Gdyby byly odpsoiwdnie pensje do lepsi ludzie zostawaliby w zawodzie a.dyeektorzy pogliby sie pozbyc laluń a w dzisiejszych czasach juz w.Kutnie nie ma.wyboru by kogos zatrudnic bo ludzie poodchodzili do innych zawodow 09:52, 05.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

były nauczycielbyły nauczyciel

6 4

Pytam czy obecna władza zabrała nauczycielom coś co dostali(?) od poprzedniej władzy? Jakoś nie chorowali tak gremialnie. Poza wyjątkami większość nie przejmuje się tym czego naucza. 13:34, 05.01.2019


wirus wirus

19 9

Sanepid powinien przeprowadzić na terenie powiatu kutnowskiego i na terenie wszystkich powiatów ościennych perfekcyjną dezynfekcję, dezynsekcję i deratyzację wszystkich szkół, szpitali, świątyń, pałaców, komitetów, marketów, dziur, jam, nor, etc, etc, etc..... 18:05, 05.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mąż n-lmąż n-l

19 9

Solidarność to przybudówka obecnej władzy, paski? hahahaha no toście się popisali. Kiedy ostatnio był strajk w oświacie zorganizowany przez "S"? Poparcie dla tego związku pokazuje macierzysta palcówka Pani Bujalskiej....w "S" jest sama.... z tego co słyszę od żony od lat to wszelkie protesty, akcje organizuje ZNP, zresztą sam byłem na proteście w Warszawie za PO... 19:17, 05.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szumi LasSzumi Las

2 4

Za PO był jeden wielki protest, w którym wzięły udział wszystkie związki, Solidarność również. Poza tym ZNP za PO popierał wszystkie negatywne zmiany wprowadzane przez rząd- godziny karciane, likwidację wcześniejszych emerytur, dodatkowe obowiązki np. IPET. I pensja wzrosła raz. Protestów nie odnotowano. 15:22, 06.01.2019


ciekawyciekawy

11 12

Ciekawe dlaczego tak mało zdziwienia z tzw formy protestu p.t.,,Idę na zwolnienie chorobowe"
Szkoda,że Pani Ola nie napisze felietonu;każdy w Polsce milczy na ten temat :i potężna władza i potężna opozycja...jakaś dziwna zmowa.mam wrażenie,że ci lekarze odebrali kiedyś naukę ,,przyzwoitości"od protestujących nauczycieli.No cóż-wstyd 19:42, 05.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NauczycielkaNauczycielka

28 11

Związkowcy martwią się tylko o swoje tyłki. Nauczyciele zaczęli sami protestować więc pozorują działanie by uzasadnić swoje - zbędne - istnienie... 19:55, 05.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

też nauczycielkateż nauczycielka

3 2

u mnie w przedszkolu prawie wszystkie należymy do związku, wiec kto niby jak nie związki organizują protest? Z jakiej placówki jesteś? W marcu 2017 też strajkowałaś czy pozorowałaś działania? 21:15, 05.01.2019


RównieżRównież

3 3

Też nauczycielki, nie masz się czym chwalić. Dlaczego nie protestowali się, gdy PO wprowadzało godziny karciane, IPET-y i odbierało wcześniejsze emerytury. Podwyżką była wtedy raz. I co? I cisza. 11:34, 06.01.2019


ObserwatorObserwator

23 13

Pani Jolanta, nauczycielu w świetlicy szkolnej, ławnik sądowa, Pani zrobi sobie w domu próbna rozprawę sądową Nauczyciele vs MEN. I rozsadzi, nie tylko zarobki nauczycieli ale też narzędzia w pracy pedagogiczno psychologicznej, warunki kształcenia, możliwości wychowawczo pedagogiczne. Nikt inny jak Pani nie może wiedzieć jak bardzo na minus zmieniła się szkoła przez ostatnie 20 lat.
Panie Mariusz i Twój kolega Broniarz, gdzie byliście jak likwidowano gimnazja? Ten fakt zniszczył edukację w Polsce na poziomie srednio podstawowym, Pan o tym wie i mówi, ale z gadania jeszcze nic nigdy nie wynikało.
Solidarność nie działa, ZNP jest niewydajne, oba zwiazki robią karierę polityczną a edukacja pada...
Już teraz mamy prawie system porownywalny do szkoły publicznej amerykańskiej, dzieci zwykle uczą się w publicznej, dzieci bogatych w prywatnej szkole. Nie wszędzie jednak są szkoły prywatne, a w publicznych potrzeba dodatków w pracy w warunkach specjalnych...
Jak się wejdzie na stołek to nie widać co jest na dnie, zapomina się?
Na przestrzeni ostatnich 30 lat związki nauczycielskie nie przyczyniły się do utrzymania wartości nauczyciela,co widać po stosunku społeczeństwa do jego pracy, tylko Giertych się starał...
Nauczyciel poza misja musi utrzymać rodzinę i nie może być systemowo narażany na to że dziecko, starsze czy młodsze powie mu, że za pieniądze rodziców mogą go kupić ileś razy, a ubrania naucziela to obciach i co On tym reprezentuje...
Świat stanął na głowie...
A Związki? Mają się dobrze.
Inna sprawa to taka, ze moralność i szacunek dziś to słowa przestarzałe i nieaktualne, nie we wszystkich rodzinach, oczywiscie, lecz w skali szkoły to ile procent z tych słów działa? Nauczyciele, napiszcie, będzie choć 50 procent? Ps. Byłoby dobrze.
Pozdrawiam

19:56, 05.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

NnNn

7 1

Obserwatorze, mądre słowa. Dziękuję. Dziękuję, bo ktoś w końcu dostrzegł sedno sprawy. 21:47, 05.01.2019


baczny obserwatorbaczny obserwator

2 0

Drogi Obserwatorze, sporo mądrych słów zostało przez pana napisanych, jednakże kwestie strajków przeciw likwidacji gimnazjum należałoby lepiej sprawdzić.... W tej kwestii myli się drogi Obserwator bardzo. 22:20, 05.01.2019


Baczny obserwatorzeBaczny obserwatorze

6 2

Pikiety pod sejmem przeciw likwidacji gimnazjów nic nie dały, nauczyciele pojechali a skutek był żaden, zaspokojone potrzeby strajkujących, a MeN pomyślał, dobradobra, skutek dla społeczeństwa żaden. Nauczyciele nigdzie nie byli traktowani na równi z górnikami, nawet gdyby palili opony, ani z pielęgniarkami ani nawet ze stewardessami, bo że strajku nic nie wynikało. I to jest wina Związków, trzeba było wtedy mocniej działać i nawet Związek nie przewidział tak druzgocących skutkow tzw reformy edukacji w wydaniu pis, czy w imię poprawnych stosunków z rządem??? 22:59, 05.01.2019


KutnowiankaKutnowianka

22 11

Tylko jak to jest?
Ty człowiek pracujący weźmiesz zwolnienie bo faktycznie jesteś chory i co?
ZUS Cię skontroluje bo może naciągasz ich na koszty.
A tu?
Państwo zezwala na fikcyjne zwolnienia,które są formą protestu.
Jakiś absurd.
Gdzie kontrola chorych i lekarzy którzy wypisują te lewe zwolnienia.
Najwyższy czas wziąć się za tę falę lewizny.
A dzieci najbiedniejsze.
Dlaczego dzieci? 21:14, 05.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Matka córkiMatka córki

29 16

Mam córkę w szkole podstawowej, która zostanie w poniedziałek i wtorek w domu z powodu odwołanych zajęć. Nie szkodzi. Rozumiem nauczycieli. Muszą walczyć o swoje , bo nikt im niczego nie da. Poza tym każdy dba o siebie- jak pojawiła się choroba to trzeba odłożyć pracę i dolegliwości wyleczyć. To wymaga zdecydowania.
Nauczycielki z przedszkola- brawo za odwagę. Nauczyciele ze szkół podstawowych- brawo za determinację. Nauczyciele że szkół średnich- WIELKI. WSTYD! Wielki, wielki wstyd! 21:59, 05.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UgUg

17 18

Nauczyciele z głodówymi paborami 5 tys. Złotych strajkują a rodzice z wysokimi paborami 2250 muszach sobie radzić z brakiem opieki dla swoich dzieci . Do Pani ich niech zobaczą jak fajnie. Najbardziej roszczenia grupa. 22:33, 05.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

serioserio

5 4

serio? 5 tysi? max 2500... i nie siej Ug nieprawdziwych informacji 07:48, 06.01.2019


zorientowanazorientowana

6 2

Znajdź nauczyciela,który na pasku do wypłaty pokaże Ci ,że dostaje 5000 zł do ręki,- gwarantuję,że nawet dyrektorzy szkół ze wszystkimi dodatkami tyle nie dostają- to postawię Ci najdroższego szampana w Kutnie. Wierzycie w bzdury ,które opowiada rząd. Nauczyciel stażysta dostaje 1700 złotych a wymaga się od niego ciągłego doskonalenia- sam je musi sfinansować.( koszt studiów to około 3 tys, byle jakie szkolenie czy kur to 500-800 zł .Wątroba się wylewa jak się czyta komentarze frustratów, którzy nie maja odwagi tak jak nauczyciele czy policja upomnieć się o swoje, jak mają strajkować nauczyciele żeby na górze ich dostrzeżono, mają krzyczeć i prowadzić zajęcia, nikt wtedy nie zareaguje. A z drugiej strony, każdy nauczyciel pod koniec semestru nadaje się na zwolnienie. 12:37, 07.01.2019


irmairma

1 0

Proszę wskazać nauczyciela w Kutnie, którego pensja wynosi 5000 zł. Dlaczego kłamiecie! 19:24, 09.01.2019


PP

20 4


Mamo córki, zawsze zastanów się co piszesz! Albo jesteś nierozumna albo ignorantką? W tym okresie czasu najbardziej niewygodna dla społeczeństwa jest absencja nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej klas młodszych, bo nie ma kto zaopiekować się małymi dziećmi. Nauczyciele ze szkół średnich czekają ńa swój dogodny czas, teraz młodzież starsza cieszyłaby się z wolnych dni. I skutku by nie było! Daj sobie na wstrzymanie i poczekaj, w szkołach średnich strajk odbędzie się w czasie maturalnych egzaminow.
22:43, 05.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wiem co mówięWiem co mówię

5 2

Co za bzdury! Nauczyciele że szkół średnich czekają na dogodny czas? Będą strajkować podczas matur? Nie rozśmieszają mnie! W czasie matur wystraszą się i nic nie zrobią. A teraz tłuką kasę na korkach i są zadowoleni z życia. Ale jak nauczycielki z podstawówki i przedszkola coś wywalczą to chętnie kilka stów przytulą. Zgadzam się z przedmówczynią- wielki wstyd dla nauczycieli ze szkół średnich. 23:13, 05.01.2019


N-le przepraszają  zN-le przepraszają z

27 5

Pani Jolanto. Ostatecznie się skompromitowaliscie tymi paskami! Wstyd i poruta. Takiej dzieciniady jeszcze nie było, ale wiadomo, bojówka rządowa musi coś wymyślić żeby się prezes nie pogniewał.
A nauczycielom szkołach ponadgimnazjalnych życzę powrotu do nauczania w SP... 00:04, 06.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CbCb

17 7

Proszę sprawdzić na stronie UM oświadczenie majątkowe radnego nauczyciela,rocznie ponad 62000 zł, to ile na miesiąc???chyba ze szkoły podstawowej! Nie słyszałam o wakatach w szkołach, przedszkolach, raczej ciężko dostać pracę oświacie! 06:07, 06.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AbAb

0 0

A Wojciechowska 65000,- na miesiąc i kto jest lepszy??? 17:22, 11.01.2019


PrawdaPrawda

12 9

Wszedłem na stronę UM w Kutnie są oświadczenia majątkowe radnych nauczycieli z 2018 roku na koniec kadencji. I tak 51 tysięcy za 9 miesięcy (zwykły nauczyciel), 45 tysięcy za 9 miesięcy (zwykły nauczyciel), 57 tysięcy za 9 miesięcy (dyrektor szkoły), 53 tysiące za 9 miesięcy (dyrektor szkoły). Podzielcie to sobie przez 9. 09:54, 06.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

obiektywnyobiektywny

2 2

45 tys. rocznie dla nauczyciela czy 57 tys. dla dyrektora to trochę za mało... Pensje w budżetówce powinny być uzależnione od PKB. Jeśli idzie w górę to dostają więcej, jeśli spada w dół, to dostają mniej...
Wówczas zaczniecie rozliczać polityków z tego, co najważniejsze czyli gospodarki....
Czy takie rozwiązanie odpowiada szanownej budżetówce?
12:30, 07.01.2019


Taka jakaTaka jaka

1 0

Jeśli to netto to ok a jeśli brutto to szału nie ma 21:04, 09.01.2019


LMLM

4 16

Proszę nie uogólniać , Solidarność walczy o wszystkich pracowników w Oświacie a nie tylko o nauczycieli. 22:36, 06.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HjkkHjkk

4 0

Chyba o swoje własne posadki... 17:08, 08.01.2019


LubaLuba

9 5

Kozarski ... przybudówka krzepicha ... Ale ogólnie "związkowiec" pełną gębą. A najbliższą rodzina w ilu placówkach pracuje? Dwóch czy już trzech? Czy też dyrektor spoza Kutna nie uległ naciskom? Bo różnie gadają. STRAJKUJ! 14:29, 07.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AniaAnia

1 1

Na pewno w Grabskim... 17:07, 08.01.2019


KolKol

1 2

Luba, a twoja rodzina gdzie pracuje. Pochwal się. 17:18, 08.01.2019


Śmiech na saliŚmiech na sali

6 1

Paskiem po tyłku możesz dostać... 21:14, 07.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

związkowieczwiązkowiec

7 1

Pani Jola musi się zdecydować, czy chce reprezentować związek zawodowy, czy partię?
Bo występuje na tym odcinku raczej sprzeczność interesów i już nie po raz pierwszy pani przewodnicząca występuje przeciwko ludziom pracy - kabaret! 15:07, 08.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

oieoie

2 3

związek musi się zdecydować kiedy strajkować czy tylko za PIS czy może też za PO bo przez 7 lat nauczyciele bogaci byli i wszystko było ok
16:09, 08.01.2019


Nauczyciel Nauczyciel

5 0

Pora zmienić przewodniczącą! 17:06, 08.01.2019


..

1 0

Uuuu ale się boję 17:42, 08.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mamamama

0 3

Można walczyć o swoje ale nie kosztem dzieci. Gdzie etyka pedagoga. Jak można opuścić swoich wychowanków. Nie jestem w stanie tego zrozumieć. Kilka lat pracowałam w szkole. Obecnie pracuję w przemyśle. Zmianę pracy polecam wszystkim niezadowolonym. W Kutnie wiele osób poszukuje pracy w szkole. Dziwię się również lekarzom, że tak łatwo kierują pacjentów na L4. PIS popsuło nasz kraj. Gdzie zasady i dobre wychowanie o kłamstwie nie wspomnę. 10:42, 09.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AroAro

2 0

Tak krytykujecie nauczycieli ale oni maja racje. Nie zarabiaja 5000 zł jak to piszecie a praca z dziecmi w dzisiejszych czasach jest ogromnie trudna. Dzieci s a rozwydrzone, rozpieszczone i nie nauczone szacunku do nikogo. /poza wyjatkami tych dzieci co sa inteligentni i grzeczni co wyniesli z domu./. Oj ciężki dzisiaj chleb nauczyciela. Jak tak dobrze to dlaczego jest coraz mniej nauczycieli. Oj przyjdą czasy że nie bedzie komu uczyć. Jeżeli nie zadbacie o nauczycieli będzie źle,. Rodzice dobrze wiecie jakie sa wasze dzieci ale nikt sie do tego nie przyzna, 19:32, 09.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dddddddd

0 1

cchciałabym za te pieniadze pracowac ;p 09:18, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

0 2

tysiąc zł podwyżki dla nauczycieli to chyba przesada.to jest 50% mojej emerytury po 41 latach pracy.jednocześnie uważam,że takie podwyżki nauczycielom się nie należą.ich zarobki nie są tak niskie jakie przedstawiają.jeżeli emeryt-nauczyciel otrzymuje 26.000 emerytury to chyba jego zarobki nie były niskie.oceniając poziom nauczania jest niski.ale korepetycje to już jest inaczej.strajk to jest posunięcie polityczne ale większego poparcia społecznego nie ma.tak mówi ulica.wciągnięcie nauczycieli w politykę odbije się czkawką samym nauczycielom.do roboty jeżeli chcecie takie pieniądze. 19:15, 10.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fkdiowfkdiow

2 0

Powołaniem rodziny nie wykarmisz.... 10:26, 11.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%