Zamknij

Nauczyciele z kutnowskich przedszkoli masowo chorują

14:43, 02.01.2019 O.R Aktualizacja: 22:55, 05.01.2019
Skomentuj

Nauczyciele z kutnowskich przedszkoli zaczynają masowo chorować. Wielu z nich z Przedszkola nr 16 dostarczyło zwolnienia lekarskie. Rodzice z Przedszkola nr 8 informują z kolei, że od jutra nie będzie opieki dla ich dzieci i do środy przedszkole nie będzie funkcjonować.

Jak mówi Jarosław Kotliński Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu kutnowskiego magistratu dziś odbyło się spotkanie z dyrektorami przedszkoli, którzy poinformowali władze samorządowe o licznych zwolnieniach lekarskich pracowników. Samorząd przygotowuje się na ewentualne powiększenie się grona chorych i w miarę możliwości zadba o komfort dzieci.

- Dowiedzieliśmy się dziś, że nauczyciele chorują na taką skalę, że zasugerowano nam aby nie przyprowadzać dzieci do przedszkola, bo nie będzie należytej opieki. Mamy się dowiedzieć 7 stycznia czy sytuacja się zmieni i nauczyciele wyzdrowieją - mówi nam mama z Przedszkola nr 8. - To trudna dla mnie sytuacja, bo musimy jutro iść do pracy, a dziecka samego przecież nie zostawimy. Chyba, że któreś z nas też się rozchoruje?

- Dostaliśmy informację w przedszkolu aby dowiadywać się w piątek czy od początku tygodnia będzie można korzystać dalej z usług przedszkola nr 16 - mówi pani Katarzyna z Kutna.

- Dyrektorzy placówek jutro od godzin porannych będą informować nas o absencji pracowników i będziemy na bieżąco podejmować decyzje - dodaje Kotliński.

Przed świętami w ankiecie na temat form strajku przeprowadzonej wśród 630 pracowników oświaty aż 43 proc. opowiedziało się za strajkiem w postaci masowych zwolnień lekarskich. 24 proc. chce uczestniczyć w ogólnopolskim strajku. Niektórzy chcą z kolei zrezygnować ze sprawdzania egzaminów gimnazjalnych, maturalnych czy zawodowych, a inni chcą przystąpić do strajku lokalnego. 

Jak informuje Ministerstwo Edukacji Narodowej: Zgodnie z zapowiedzią, od stycznia 2019 r. nauczyciele otrzymają kolejną podwyżkę wynagrodzenia. 28 grudnia Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska przekazała do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy. W związku ze wzrostem o 5 proc. kwoty bazowej dla nauczycieli w projekcie ustawy budżetowej wzrasta wynagrodzenie średnie, w tym wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli. W projekcie rozporządzenia określiliśmy stawki wynagrodzenia zasadniczego dla nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego z uwzględnieniem poziomu wykształcenia. Na przykład wynagrodzenie zasadnicze dla nauczycieli, którzy mają najwyższy wymagany poziom wykształcenia czyli tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym (ta grupa stanowi prawie 96 proc. wszystkich nauczycieli) będzie wynosiło: dla nauczyciela stażysty – 2538 zł, nauczyciela kontraktowego – 2611 zł, nauczyciela mianowanego – 2965 zł, nauczyciela dyplomowanego – 3483 zł. Warto mieć na uwadze, że w latach 2018-2019 pensje zasadnicze wzrosną o 244 zł dla nauczyciela stażysty, o 250 zł dla nauczyciela kontraktowego, o 284 zł dla nauczyciela mianowanego, o 334 zł dla nauczyciela dyplomowanego.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(183)

EwaEwa

98 13

I bardzo dobrze! Niech walczą o swoje! 15:30, 02.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JagodaJagoda

10 18

Jakie swoje ? To ja też nie pójdę do pracy bo zarabiam mniej niż nauczyciela za 17 godzin pracy tygodniowo. zastrajkuję biorąc zwolnienie. 18:38, 02.01.2019


SamlubySamluby

4 9

Ale nie czyimś kosztem.
11:19, 03.01.2019


RofzicRofzic

4 4

Protestujcie tylko forma jaka obraliscie jest haniebna. Na garbie dzieci chcecie ugrac swoj interes. A z tym narzekaniem to prosze nie przesadzac. Kto ma 2 miesiace wakacji, ferie swiateczne i totalne kuriozum jak roczna przerwa na "poratowanie zdrowia". Ilosc 45min! godzin w tyg. tez nie powala. Ludzie troche samokrytyki przeliczcie swoje pensje roczne przez godziny ktore w rok wypracowujecie i obraz bedzie inny. Pewnie gdzies dobijacie do stawek programistow!. I nie myslcie ze tylko Wy po lekcjach musicie pracowac. Dzis kazdy musi sie doszkalac i dbac o swoj rozwój. 09:53, 04.01.2019


kuzyn nauczycielakuzyn nauczyciela

2 0

Ok Dodatki ale nie wszystkie wchodzą w pensje danego nauczyciela mam w rodzinie nauczyciela 20 lata stażu i na rękę ma 2300 gdyby nie pasek patrząc na to co pokazują w telewizji nie uwierzyłbym.Pracuje jako wychowawca w internacie w małym mieście jego pensum to 30 godzin tygodniowo .Za cztery noce w miesiącu dostej ok 70 zl z groszami pamiętam ze liczyliśmy to wyszło coś koło 3 zł za godzinę brutto.Powiem tak nie zazdroszczę. 08:53, 07.01.2019


reo

Poirytowana mamaPoirytowana mama

22 78

Dlaczego nikt nie napisze o dodatkach jakie dostają nauczyciele, tylko mowa ciągle o kwotach bazowych? Czy można wyciągnać takie informacje? Za co i ile nauczyciele dostają dodatkowo poza kwotą bazową? Należałoby również dodać ile godzin tygodniowo przepracowuje taki nauczyciel... I proszę nie pisać o tym ile to on robi po godzinach pracy (że niby musi sprawdziany przygotować i sprawdzić). Teraz na zaliczenie są testy wyboru (żeby sprawdzać można było szybko i według schematu). Co poniektórzy to testy z internetu gotowe podają... Patologia rodzi patologie... 15:36, 02.01.2019

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Z ministerstwaZ ministerstwa

1 12

Na pensję nauczyciela składają się również dodatki określone w ustawie ? Karta Nauczyciela. Nauczyciele spełniający określone warunki uprawnieni są do następujących dodatków (nie wszyscy nauczyciele otrzymują wszystkie dodatki):

1) dodatku za wysługę lat,

2) dodatku wynikającego z pełnienia funkcji kierowniczej,

3) dodatku funkcyjnego dla opiekuna stażu,

4) dodatku funkcyjnego dla wychowawcy klasy,

5) dodatku funkcyjnego nauczyciela doradcy,

6) dodatku funkcyjnego nauczyciela konsultanta,

7) dodatku za warunki pracy,

8) dodatku za uciążliwość pracy,

9) nagrody jubileuszowej,

10) nagrody ze specjalnego funduszu nagród,

11) dodatkowego wynagrodzenia za pracę w porze nocnej,

12) dodatku motywacyjnego

13) dodatkowego wynagrodzenia rocznego,

14) odprawy emerytalno-rentowej oraz odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy,

15) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa.

Część dodatków przepisy uzależniają wprost od wysokości wynagrodzenia zasadniczego i są to m.in.:

? dodatek za wysługę lat,

? wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe.

Ponadto samorządy określają w regulaminach płac wysokość dodatków do wynagrodzenia uzależniając je w znacznej mierze od wynagrodzenia zasadniczego. Dotyczy to np. dodatku motywacyjnego, dodatków funkcyjnych.

Oznacza to, że wraz ze wzrostem wynagrodzenia zasadniczego wzrastają również dodatki od niego zależne.

Warto zaznaczyć, że wynagrodzenie średnie jest ustawowo gwarantowane dla grup nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego. Samorządy zobowiązane są do wypłaty dodatku uzupełniającego, w przypadku niezrealizowania obowiązku wypłacenia wynagrodzenia średniego w grupach awansu. 16:56, 02.01.2019


Tata popierającyTata popierający

39 8

Trudno dyskutować z ignorancja reprezentowaną przed poirytowaną mamę. Jak się Pani nie zna ale gotowa jest powtarzać plotki z magla, to proszę do magle wrócić. Kierowca ciężarówki zarabia 6 tysięcy na rękę a nauczyciel 2 tysiące. Ale widać w maglu o odpowiedzialności się nierozmawia i dlatego trudno porównać te patologię. Bo oba te poziomy zarobków to patologia. Ale skoro suweren sobie wybrał taka władze to niech teraz ta władza mu da. Tak trzymać i się nie dawać. A lamistrajków pogonic. 17:24, 02.01.2019


epidemiaepidemia

11 28

Popierający tata proponuję się przesiąść do ciężarówki , nie musisz przecież uczyć dzieci, dorobisz korepetycjami.Dlaczego przez poprzednie lata nie strajkowali lewymi zwolnieniami? Co tak dobrze zarabiali, a teraz ktoś im obciął pensje.Mam do czynienia z dziećmi i młodzieżą choć nie jestem nauczycielem , ale poziom wiedzy jaki im przekazujecie jest niestety marny.Oczywiście nie dotyczy to wszystkich. zarówno uczniów jak i nauczycieli.
Żadna grupa zawodowa nie jest tak uprzywilejowana jak wasza. Żadna grupa zawodowa nie ma płatnych urlopów na podratowanie zdrowia.Żadna grupa zawodowa nie ma tyle wolnego co wasza no i urlopy w wakacyjne miesiące , kto ma tyle?I proszę mi nie pisać ,że mogłem zostać nauczycielem , bo jak wam się nie podoba to trzeba było nim nie zostawać . 18:52, 02.01.2019


Poirytowana mamaPoirytowana mama

4 15

Dziękuję, że ktoś wymienił te wszystkie dodatki, które może otrzymać nauczyciel - dużo tego... Ciekawa jestem w takim razie jaki % nauczycieli otrzymuje tylko i wyłącznie gołą kwotę bazową? 19:03, 02.01.2019


N-elN-el

13 1

Poirytowana mamo!
Oczywiście, dużo tego. Nie patrzmy jednak na objętość treści a na to co jest w niej zawarte... Warto mieć w rodzinie czy znajomych nauczyciela, by zobaczyć jak wygląda praca. 23:12, 02.01.2019


poirytowany nauczycipoirytowany nauczyci

8 0

Dodatki? O czym mowa? O motywacyjnym w Kutnie 50 zł czy o 50 zł za wysługę lat?
Dlaczego zawód, który wymaga wielu lat nauki ma się zrównywać z pracą fizyczną?
15:29, 03.01.2019


DD

3 2

podstawa 3317 + wysługa 663,4 + funkcyjny(wicedyrektor) 400 + wychowawstwo 130 + motywacyjny 16,67 = 4527,07 brutto, czyli 3033 netto 17:34, 03.01.2019


RodzicRodzic

1 5

Protestujcie tylko forma jaka obraliscie jest haniebna. Na garbie dzieci chcecie ugrac swoj interes. A z tym narzekaniem to prosze nie przesadzac. Kto ma 2 miesiace wakacji, ferie swiateczne i totalne kuriozum jak roczna przerwa na "poratowanie zdrowia". Ilosc 45min! godzin w tyg. Tez nie powala. Ludzie troche samokrytyki przeliczcie swoje pensje roczne przez godziny ktore w rok wypracowujecie i obraz bedzie inny. Pewnie gdzies dobijacie do stawek programistow!. I nie myslcie ze tylko Wy po lekcjach musicie pracowac. Dzis kazdy musi sie doszkalac i dbac o swoj rozwój. 09:46, 04.01.2019


NauczycielNauczyciel

65 12

Rowniez popieram 15:37, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzicrodzic

88 15

Bardzo dobrze, z dziećmi sobie poradzimy. Nauczycieli popieramy. 15:41, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mamamama

8 7

A ja niestety nie mam z kim zostawić przedszkolaka. 18:54, 02.01.2019


QQ

84 15

Wspaniale!! Brawo za odwagę i jedność wśród nauczyciel! 15:55, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do sanepidudo sanepidu

7 12

Odwagą byłby normalnie zaplanowany strajk do którego chyba każdy ma prawo , ale brać zwolnienia lekarskie to odwaga? Lekarze chyba powinniście zgłosić do sanepidu nauczycielsko- przedszkolną epidemię wśród personelu. 18:57, 02.01.2019


nikanika

75 14

Brawo! Tak trzymać! a inni nauczyciele może przestaną się bać i wezmą przykład z koleżanek i kolegów! 15:58, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

terkaterka

21 64

Jeżdżę koło przedszkola na Barcewicza, widzę samochody pedagogów, biedy tam nie widziałem. Koło domu dziecka na Karłowicza widzę pakujące się panie z dużymi torbami do ładnych samochodów!
Wszędzie bieda, aż piszczy!!! 16:06, 02.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HubertHubert

25 4

Terka wal do pisdu tam ci pomogą 17:56, 02.01.2019


hubercikhubercik

6 16

Hubercie to według ciebie wina PiS ,że nauczyciele przy małych zarobkach mają takie wypasione bryki? 18:59, 02.01.2019


wikwik

16 3

Terka - berka , mają bogatych mężów i kochanków , taka ciemna jesteś , zazdrość tryska z Ciebie
21:40, 02.01.2019


PająkPająk

1 2

Zazdrosny pisiorku....przecież pracują...to na wrotkach i golasa mają jeździć do pracy....wtedy byś był zadowolony 20:27, 04.01.2019


nikanika

61 13

Brawo! Tak trzymać! a inni nauczyciele może przestaną się bać i wezmą przykład z koleżanek i kolegów! 16:21, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kutnianinkutnianin

23 52

Od protestów są Strajki, a nie jawne łamanie prawa.
Niezależnie od powodów protestu nie można tolerować takich metod. Niech teraz każdy z tych nauczycieli zastanowi się, co powie, kiedy w szpitalu zabraknie lekarza do ratowania życia, bo będzie na lewym L4.
Faktycznie w Polsce jest problem z prawem i praworządnością, skoro sędziowie zaczynają uprawiać politykę zamiast chronić swoją niezawisłość a urzędnicy i cała skarbówka działająca na mocy ustaw jawnie rżnie głupa i udaje chorych. 16:22, 02.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

PrzedsiębiorcaPrzedsiębiorca

8 9

Popieram. Nas przedsiębiorców już by ZUS dawno kontrolował a tu jakiś dyrektor zgłosi takie zwolnienia do kontroli? 17:00, 02.01.2019


fsfsd4234fsfsd4234

16 1

Policja była cała na L4 i ludzi mieli w dupie i było dobrze 18:31, 02.01.2019


RodzicRodzic

9 3

DO fsfsd4234 Skoro było dobrze jak strajkowała policja to może będzie dobrze jak inni zaczną strajkować i nic już nie będzie i będzie rządził Kononowicz. 19:03, 02.01.2019


KoraKora

11 2

Manifestacja już była, strajk też, rozmów niezliczona ilość. Jakoś efektów to nie przyniosło... 22:58, 02.01.2019


JanJan

23 77

Zwolnić połowę i będzie spokój.Nieroby do roboty,ZUS powinien skontrolować wasze zwolnienia lekarskie. 16:23, 02.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HubertHubert

21 2

Janek weź koło ........ 18:27, 02.01.2019


Pisidziad Pisidziad

10 2

Nierób to cię zrobił i dlatego jesteś niedorobiony. 13:53, 03.01.2019


AaaAaa

48 11

Brawo brawo 16:44, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mama mama

62 12

Brawo za odwagę popieram jak wszyscy strajkują to dlaczego nauczyciele nie taki mamy rząd i czasy reagują tylko na L 4 . 16:46, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do mamado mama

8 15

Jacy wszyscy strajkują , pogięło cię kobieto?Za poprzedniego rządy to nawet ciepła woda była w kranie a nauczyciele zarabiali w euro,co. Nagle im się pogorszyło, głównie na zdrowiu. 19:07, 02.01.2019


wiolawiola

16 67

wywalić na morde za niesubordynacje!!!!!!!!!!!!!!! jak im mało niech zmienia prace ,!!!!!!!!!!!!!!! nie muszą pracowac w przedszkolu!!!!!!!!!!! 17:13, 02.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

NICKNICK

22 5

Viola z rybnego się powinnaś podpisywać 17:25, 02.01.2019


Halina Halina

30 4

Typowa Wiola nie wyksztalcona ale mysli ze jak wydrze m......e to cos osiągnie.Chyba ma pani problem gdzie zostawic dziecko jak w przedszkolu strajk.Proponujemy zostac w domku i wziac sie za wychowanie dziecka. 17:49, 02.01.2019


HubertHubert

24 4

Wiola ćwoku z pisdu zastanów się 17:58, 02.01.2019


popieram Wiolępopieram Wiolę

4 22

NICK, Halina , Hubert was tylko stać na ubliżanie innym .Tacy jesteście wykształceni chyba przez takich jak wy co widać po waszych wpisach.Wiola ma 100% racji. 19:11, 02.01.2019


OlaOla

24 47

Jak zachorował mój mąż przed świętami to po trzech dniach miał kontrolę z zakładu pracy czy na pewno jest chory, a nauczyciele jawnie kombinują i co im wolno? Są równi i równiejsi ? Jak się nie chce pracować to przynajmniej uczciwie nie brać kasy za oszukiwanie. Sami tyle mówią o uczciwości, a co robią? 17:34, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sdfsdsdfsd

21 5

Policja była na ustawionym L4 i było dobrze 18:29, 02.01.2019


GeistGeist

58 14

Maść na ból d..py dla niektórych...
Taka nasza Polskość. A ja Wam powiem, że dobrze, że ludzie strajkują - niech walczą o swoje. Gorzej będzie kiedy Polacy zapomną, że można wyjść na ulicę i głośno powiedzieć władzy: NIE!
A Polacy tacy są: ten ma za dużo, tamten ma za dużo.. zabrać wszystkim, zamknąć m.rdy i do roboty... byleby mieli gorzej niż ja - wtedy będzie sprawiedliwie..
weźcie się zastanówcie ci, którzy marudzą.. i po maść do apteki, za darmo marsz! 17:46, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NauczycielNauczyciel

56 9

Po 15 latach w szkole 2 300 na rękę.
5 kierunkow studiów, ktore robiłem bez dofinansowania.Dodatek jaki mam to 20 zl motywacyjnego...Czego tu zazdrościć.



18:09, 02.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PedagogPedagog

19 4

Powiedzmy o tym glosno bo ludzie myślą ze w szkole to sie zarabia kokosy.
Od dzis miała byc podwyżka 5 % średnio 100 zł czyli tyle ile wzrosła najniższa krajowa.Na konto nie wpłynęła wyższa pensja tylko taka jak miesiąc temu.
Pis tylko obiecuje i w Tvp mit szklanych domów propaguje.
Pani Zareska się kompromituje i Polską szkołę marnuje.
18:21, 02.01.2019


kałamarzkałamarz

9 19

Jak prze 15 lat zrobiłeś 5 kierunków to kiedy pracowałeś? Pewnie robiłeś na tajnych kompletach sobotnio-niedzielnych?Czyli przez te 15 lat było ci dobrze i dobrze ci płacili, a dopiero teraz zauważyłeś ,że masz za mało? A tak właściwie jak zrobiłeś 5 kierunków to który zrobiłeś dobrze?
A korepetycje bez kasy fiskalnej to doliczyłeś? 19:17, 02.01.2019


DanDan

6 9

To trzeba było wybrać inne studia.
Zwolnić się i poszukać innej pracy. Może tynkarz lub malarz ... 22:43, 02.01.2019


vdsgfsd789vdsgfsd789

37 7

Popieram!. Za najniższą krajową dokryminaliści mogą robića poki co nauczyciele tak mają. 18:29, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

popraw błędypopraw błędy

3 4

Oj, kiepscy chyba cię uczyli . Przeczytaj co napisałeś. 19:18, 02.01.2019


NauczycielkaNauczycielka

51 9

Warto przeczytać zanim pluniesz jadem:

"Nadchodzi czas, kiedy wy ? rodzice będziecie musieli sami zadbać o wykształcenie swoich dzieci. Jesteście na to gotowi? Czy jesteście gotowi na to, że nas ? nauczycieli ? zabraknie? Że zabraknie osób, które ? nie z łapanki i nie z przypadku, uczą. I na co dzień kształtują wasze dzieci?

Nauczyciele, jako grupa pracowników legitymują się wyższym wykształceniem, jeśli chodzi o wysokość zarobków, są na końcu listy. Doświadczeni ? coraz częściej rezygnują z pracy, młodzi, absolwenci kierunków nauczycielskich ? nie mają nawet możliwości sięgnąć po ten zawód bez wsparcia rodziny.

Nauczyciel po studiach przez pierwsze dwa lata zarabia nie więcej niż 1800 złotych. To średnio o 1000 złotych mniej niż jego rówieśnicy zatrudnieni w marketach! Po 30 latach pracy przeciętna pensja to niecałe 2800 złotych, a wypracowana emerytura to emerytura głodowa.

Czy sami zgodzilibyście się na takie wynagrodzenie za taką pracę wiedząc, że mityczne 18 godzinne pensum to kropla w morzu naszej pracy? To tylko czas spędzony z dziećmi w klasie. Pozostałe długie godziny przeznaczone są na przygotowanie obszernej dokumentacji, przygotowanie lekcji, wywiadówki, rady pedagogiczne, liczne szkolenia, kursy, studia podyplomowe etc.

Większość nauczycieli oprócz studiów magisterskich posiada ukończone liczne studia podyplomowe i kursy doskonalące, opłacone z własnej kieszeni. Nagminnie wytykane tej grupie zawodowej wakacje to też bardzo często czas przeznaczony na pracę na koloniach i obozach, aby móc cokolwiek odłożyć na "czarną godzinę"! Kogo za naszą pensję stać na luksusowe wczasy?

Ale pomimo tego cały czas uczymy, dobrze pracujemy. Badania PISA (program międzynarodowej oceny umiejętności uczniów) wskazują , że polscy uczniowie zajmują 10 miejsce w Unii Europejskiej w rozumowaniu w naukach przyrodniczych. Spośród krajów Unii Europejskiej lepsze wyniki od Polski uzyskało 6 krajów.

Wynik polskich uczniów jest zbliżony do wyników piętnastolatków z Irlandii, Belgii, Danii, Portugalii, Norwegii, USA, Austrii i Szwecji. W czytaniu i interpretacji Polska uzyskała 4 wynik. W Unii Europejskiej lepsze wyniki od polskich gimnazjalistów uzyskali tylko uczniowie z Finlandii, Irlandii i Estonii. W matematyce gimnazjaliści uzyskali 6 wynik. Lepsze od Polski wyniki uzyskały: Estonia, Holandia, Dania, Finlandia i Słowenia. Polscy uczniowie osiągnęli wyniki powyżej średniej OECD we wszystkich trzech obszarach objętych badaniem!

Polscy nauczyciele w wysokości zarobków zajęli trzecie miejsce! Trzecie od końca!
Kto zechce uprawiać tak bardzo niedoceniany zawód? Kto będzie uczył młodych Polaków? Kto razem z wami zadba o ich rozwój, by nie byli po prostu ciemną, łatwo sterowalną masą?
Nadszedł czas, aby nauczyciele zawalczyli o swoją godność. Potrzebujemy waszego wsparcia i zrozumienia dla naszego protestu ? uczymy przecież wasze dzieci. To jest także w ich i waszym interesie! Jesteśmy waszymi sprzymierzeńcami w kształtowaniu ich osobowości i ich przyszłości! Prosimy o to samo ? bądźmy razem!
Dagmara Wandachowicz" 18:55, 02.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mgrmgr

8 18

O matko i córko czy tylko nauczyciele mają wyższe studia? Czy tylko wy kończycie tzw. podyplomówki? Czy tylko wy z wyższym wykształceniem macie niskie pensje?Inne zawody też mają swoją godność a też mało zarabiają . A tak pani często używa znaków zapytania, to ja też zapytam , a kiedy założycie kasy fiskalne udzielając korepetycji? 19:26, 02.01.2019


NauczycielNauczyciel

19 4

Do mgr jak uważasz ze mamy taka kase na korepetycjach to pytanie po co wysylasz swoje dziecko do nauczyciela na korki. Sam go naucz i wyszkol i kasa zostanie dla ciebie. Wszyscy potrafia pluć jadem ale od siebie nie zaczną. Sami chcecie podwyżki w swoich pracach co roku a nam zabraniacie ze tez chcemy. Zastanów sie troche 20:02, 02.01.2019


Do nauczycielDo nauczyciel

9 18


Tak się składa ,że kończyłam szkoły kiedy nauczyciele naprawdę uczyli i korepetycje nie były potrzebne.Moje dzieci tez nie chodziły na korepetycje a ukończyli studia i to nie wieczorowe, i nie na lokalnym Harvardzie.Nie róbcie z siebie bogów.Jak wam się nie podoba praca i zarobki to zmeńcie pracę. 20:41, 02.01.2019


obywatelobywatel

15 25

Nauczycielom dałbym podwyżkę, ale za cenę rezygnacji z Karty Nauczyciela. Koniec z uprzywilejowanymi kastami. Wynagrodzenie uzależnione od wyników, a nie od bzdurnych awansów. Taki dyplomowany to już mówiąc kolokwialnie "kładzie lachę" na wszystko, bo już osiągnął szczyt i mu się należy. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich, bo część z nich to faktycznie pasjonaci uczący z powołania. Tym niemniej system jest chory. Kasa powinna być lepsza, ale za wyniki i zaangażowanie, a nie za udawanie pracy lub udawanie chorego na L4. Zamiast awansu niezależna stała ewaluacja pracy nauczyciela i wyniki uczniów np. Edukacyjna Wartość Dodana. Nauczyciel ma dobrze zarabiać, ale tylko za konkretne wyniki, a nie staż pracy. Jeśli młody świeżo po studiach ma lepsze wyniki od starego, to powinien lepiej zarabiać. Poza tym nauczanie polskiego, matematyki a nauczanie religii, czy plastyki to zupełnie inna para kaloszy, która również powinna być inaczej wyceniana. 19:17, 02.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

karlakarla

8 10

i niech jak reszta pracuje 40 godz tygodniowo a nie 18 x 45 min to wychodzi 1/3 etatu wiec płaca adekwatna do liczby godzin ja rozumiem ze trzeba sie przygotowac do zajec i itp ale w innych zawodach również trzeba "zabierac" prace do domu ponad te 40 godzin... 21:01, 02.01.2019


WujekWujek

1 2

Powiem więcej. Taki dyplomowany, mianowany itp to kładzie lachę, a robotę za niego robią wszelkie osoby na stanowiskach typu "pomoc nauczycielska", które faktycznie i z pełnym zaangażowaniem wykonują swoją pracę. I mają lepsze podejście, praktyczną wiedzę i powołanie. 08:36, 04.01.2019


vrvr

12 16

Na zwolnienia poszli aktywiści ZNP 19:44, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IraIra

14 4

A Ty czekasz co wywalczą, zgarniesz kasę za zastępstwa i powiesz: "co tak mało? do niczego te związki" 21:44, 02.01.2019


Do KalamarzDo Kalamarz

28 4

Do Kalamarz
Kiedy ja synku pracowalem to ty stales pod sklepem z piwkiem.
Kiedy ja w wolnym czasie kosztem rodziny odnosiłem swoje kwalifikacje to Ty trzeźwiales po piwku
Miej do siebie uwagi ze masz malo ambicji i wiary w siebie. 20:03, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do nauczyciel 18.09.do nauczyciel 18.09.

3 9

A po czym tak oceniasz ludzi ty lumpie. Mam studia wyższe i to nie takie jak ty . Może ty stoisz pod kioskiem z piwkiem , a takiego synka jak ty to bym nie chciał mieć. Piwka nie piję i nie muszę trzeźwieć w przeciwieństwie do ciebie bo są w twoim zawodzie tacy co to jechali na dwóch gazach i jeszcze dyrektorami zostali. Taki to w Kutnie klimat.Chyba jesteś miernym belfrem i do tego aroganckim , bufoniasty i zarozumiały. Czytając twój post nie sadzę ,żebyś czegoś mądrego nauczył dzieci.Pomimo 15 lat pracy i 5 kierunków studiów ( chyba każde po jednym semestrze) nie zaspokoiłeś jak widać swoich ambicji.Więcej pokory nauczycielu. 09:30, 03.01.2019


ObiektywnyObiektywny

13 31

Pracownik marketu zarabia więcej bo pracuje więcej niż 18 godzinne pensum... :) jak im tak żal niech się zwolnią i pójdą do marketu na kasę. Szkolić się nie będzie musiał ani studiów podyplomowych robić... Ani wywiadówek (raptem kilka w roku) ani sprawdzianów (gotowe testy ściągnięte z netu tylko kolejność pytań zmieniona) tylko normalny czas pracy... 20:03, 02.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

yyyyyy

14 1

Dlaczego ten z marketu nie przyjdzie do szkoły? Nie napracowałby się i jeszcze zarobił. 21:12, 02.01.2019


dsdsdsddsdsdsd

6 1

może twoje dziecko, ogłupione przez telewizję i internet, potrafi rozwiązywać tylko pytania na poziomie testów dostępnych w necie? 10:17, 03.01.2019


IzaIza

26 4

Kwoty podane w artykule są brutto.Stażysta na rękę ma 1750 zł. Podwyżki 255zl też są brutto. Na rękę wyjdzie ok. 120zl. Nasze podwyżki =krajowa minimalna. :) 20:16, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nauczyciel Nauczyciel

39 7

Ja mam pytanie do kazdego komu przeszkadza ze chcemy podwyżki. Czy wy nie chcecie podwyżki w swojej pracy nie domagacie sie zeby co roku wiekszej stawki. Czemu macie pretensje do nauczyciela ze chcą podwyżki. Wypisujecie jakie mamy dodatki..... tylko ze część tych dodatków nigdy nie dostajemy nie ma w szkole żadnych konsultantów i za to dodatków nie ma 20 stanowisk dyrektorów w 1 szkole by każdy mial za to dodatek. Placzecie że musicie płacić za korki to po co wysylacie dzieci na te korki. Sami im tlumaczcie jak tak potraficie po co wysylacie swoje dzieci do szkoly jak sami mozecie ich uczyc. My nauczyciele mamy 13 pensje a wy pracownicy macie premie wiec tez macie dodatkowa pensje....ludzie troche szacunku 20:28, 02.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Nie- belferNie- belfer

22 2

Świetny komentarze. Ale, nauczycielu, jesteś w Polsce- tu każdy każdemu czegoś zazdrości. 21:06, 02.01.2019


obywatelobywatel

3 13

Jak idę po podwyżkę, to pokazuję, że na nią zasługuję. Jaka zasługa dla nauczyciela, skoro uczyć dzieci trzeba na korkach? Jaka praca taka płaca.... Chcecie więcej zarabiać, to pokażcie, że na to zasługujecie... Lewe L4 - to zwyczajne oszustwo.... Tego dzieci chcecie uczyć swoim przykładem? Tacy z Was pedagodzy? Stosując takie metody niestety nie zasługujecie na szacunek i zrozumienie. 01:02, 03.01.2019


RodzicRodzic

3 4

Protestujcie tylko forma jaka obraliscie jest haniebna. Na garbie dzieci chcecie ugrac swoj interes. A z tym narzekaniem to prosze nie przesadzac. Kto ma 2 miesiace wakacji, ferie swiateczne i totalne kuriozum jak roczna przerwa na "poratowanie zdrowia". Ilosc 45min! godzin w tyg. Tez nie powala. Ludzie troche samokrytyki przeliczcie swoje pensje roczne przez godziny ktore w rok wypracowujecie i obraz bedzie inny. Pewnie gdzies dobijacie do stawek programistow!. I nie myslcie ze tylko Wy po lekcjach musicie pracowac. Dzis kazdy musi sie doszkalac i dbac o swoj rozwój. 09:20, 04.01.2019


NauczycielNauczyciel

32 8

Do mgr jak uważasz ze mamy taka kase na korepetycjach to pytanie po co wysylasz swoje dziecko do nauczyciela na korki. Sam go naucz i wyszkol i kasa zostanie dla ciebie. Wszyscy potrafia pluć jadem ale od siebie nie zaczną. Sami chcecie podwyżki w swoich pracach co roku a nam zabraniacie ze tez chcemy. Zastanów sie troche 20:29, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RodzicRodzic

2 15

Po to wysyłam na korki, żebyście mieli te swoje małe łapóweczki i nie gnębili dzieciaka pytaniami z kosmosu.
Przecież wy już wiecie o co go pytać, a o co nie. 11:18, 03.01.2019


Do nauczyciela Do nauczyciela

12 24

Jak chce podwyżkę to rozmawiam z moim przełożonym na ten temat, a nie idę na zwolnienie... Za zwolnienie raczej pewne że nikt mi w prywatnej firmie podwyżki nie da ;) Jeśli nic nie da się z tym zrobić po prostu zmieniam pracę, a nie uprzykrzam życie wszystkim wkoło. 21:12, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BelferBelfer

4 0

Tylko problem w tym, że za najlepszą nawet pracę dyrektor szkoły może dać co najwyżej dodatek motywacyjny - 20-50 zł. brutto i co kilka lat nagrodę roczną - max.ok. 300-500 zł. Resztę regulują odgórne przepisy. Może lepiej, gdyby były premie... Ale dziękuję za mało napastliwy komentarz. Do nie-nauczycieli - korepetycje i liczne nadgodziny mają tylko niektórzy. Pewnie niektóre panie mają lepiej zarabiających mężów... Nie uogólniajcie, proszę i nie plujcie jadem... 15:50, 03.01.2019


RawRaw

36 9

I bardzo dobrze, mają odwagę! Reszta tradycyjnie będzie siedzieć cicho a potem rękę po to co inni wywalczyli wyciągną... 21:32, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZłyZły

0 1

Raw, nie oceniaj nnych, bo może ktoś Ciebie oceni. Tak, nauczyciele zarabiają za mało. Tak, 18 godzin to mit. Ale, drodzy nauczyciele, nie opowiadajcie bajek, że wszyscy pracujecie z uczniami po godzinach i przygotowujecie ich do startu w olimpiadach. Jest pół na pół( to optymistyczne wskaźniki)- połowa nauczycieli spędza po kilka godzin tygodniowo w szkole pracując z uczniami nad konkursami lub wyrównując braki i połowa robi tylko to co w przydziale zajęć. Czy ci, którzy nie mają czasu dla cudzych dzieci powierzonych ich opiece mieli kiedykolwiek jakieś wyrzuty sumienia, że ktoś negatywnie ocenia pracę wszystkich nauczycieli, również tych zaangażowanych, kreatywnych, przez pryzmat ich indolencji? Nie? To teraz też niech nikt nie zarzuca tym, którzy zwolnienia nie wezmą, że skorzystają na tym, że ktoś jest na L4. Najpierw zróżnicujcie pensję nauczycieli, dajcie więcej tym, którzy pracują efektywnie i z zaangażowaniem, a dopiero potem podwyżki dla wszystkich. 23:05, 03.01.2019


tttt

31 9

Popieram nauczycieli za odwagę , a my rodzice damy sobie radę koleżanko , kto strajkuje to ma , tak jest w naszym kraju , a praca jest za najniższą krajową. Chyba Pani żyje w jakimś innym świecie , daj na luz 21:47, 02.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

abcdabcd

5 1

To chory kraj 22:35, 02.01.2019


BumerangBumerang

5 0

TO ZDROWY KRAJ !!!

Ukochany kraj,
Umiłowany kraj,
Ukochane i miasta, i wioski,
Ukochany kraj,
Umiłowany kraj,
Ukochany, jedyny, nasz, polski.

Piękna nasza Polska cała,
Piękna, żyzna i wspaniała,
Wiele krain, wiele ludów,
Wiele stolic, wiele cudów,
Lecz najmilsze i najzdrowsze
Przecież, człeku, jest Mazowsze.

TO PAŃSTWO JEST CHORE !!! Sejm chory! Rząd chory! Sądy chore! Samorządy chore! Bezprawie i bezkrólewie! Sodoma i Gomora! Anarchia i oligarchia! Lenistwo i pazerność! Warcholstwo, hochsztaplerstwo, okultyzm i obskurantyzm wszędzie, na ołtarzu i w urzędzie! 23:57, 02.01.2019


ZNPZNP

24 2

Zgodnie z tzw. rozporządzeniem płacowym MEN od 1 kwietnia 2018 r. stawki minimalnego wynagrodzenia zasadniczego wzrosły o 5,35 proc. i wynoszą w grupie nauczycieli z tytułem zawodowym magistra z przygotowaniem pedagogicznym:
BRUTTO
>> stażysta - 2417 zł
>> kontraktowy ? 2487 zł
>> mianowany ? 2824 zł
>> dyplomowany ? 3317 zł
NETTO
>> stażysta ? 1751 zł
>> kontraktowy ? 1798 zł
>> mianowany ? 2033 zł
>> dyplomowany ? 2377 zł
To oznacza, że realna (?na rękę?) podwyżka wynagrodzenia zasadniczego, jaką nauczyciele otrzymali w kwietniu 2018 r., wyniosła w przypadku:
>> stażysty ? 86 zł
>> kontraktowego ? 87 zł
>> mianowanego ? 99 zł
>> dyplomowanego ? 117 zł

Podobne podwyżki ministerstwo planuje w 2019 roku, projekt rozporządzenia do konsultacji społecznych trafił 28.12.2018....a więc nauczyciele nie zobaczyli dziś grosza podwyżki.... i prędko ich nie zobaczą.... 21:50, 02.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

obywatelobywatel

1 5

Szanowny ZNP, to może przedstawcie tutaj konkrety jakie są średnie wynagrodzenia nauczycieli w Kutnie na poszczególnych szczeblach kariery zawodowej? Pani redaktor proszę zwrócić się o takie dane na mocy dostępu do informacji publicznej do UM. Warto wiedzieć o co konkretnie w Kutnie walczy ZNP? Warto poznać te realne stawki, a nie minimalne by móc je obiektywnie ocenić. 01:36, 03.01.2019


obywatelobywatel

3 7

Szacunek, to coś, na co trzeba ciężko zapracować. Czasy kiedy szacunek wynikał z samego faktu bycia nauczycielem już się skończyły, między innymi przez takie akcje samych nauczycieli jak z tym L4. To Kodeks Pracy jednolity dla całej gospodarki, a nie Karta Nauczyciela powinna regulować stosunek pracy nauczyciela. Całość pracy nauczyciela musi się zmieścić w 168 godz. miesięczne. Jeśli nie to liczyłyby się nadgodziny płatne ekstra. Te tytuły stopnie awansu są zbędne. Zatem może to być dla nauczycieli korzystne. Myślę, że nie byłoby takie trudne określić ile w ramach etatu zajmują lekcje przy tablicy, ile czas na przygotowanie do zajęć i zajęcia dodatkowe nauczyciela typu kółka zainteresowań, gazetki, akademie i tego typu rozpraszacze energii w dyspozycji dyrektora. Można to określić 50/50 nauczyciele. Poza tym aktywność na polu dodatkowych zajęć powinna być przedmiotem ewentualnej premii za pracę, tak by ci, którzy mają energię do takich zadań mogli się realizować z dodatkową motywacją. Dla mnie jako obywatela i podatnika finansującego prace nauczycieli podwyżki tak - przywileje nie. Swoją drogą najlepszy byłby tzw. Bon edukacyjny. Czyli kwota, którą Państwo wydaje na edukację publiczną jednego ucznia na każdym etapie do dyspozycji rodziców. Rodzice decydowaliby do jakiego przedszkola, szkoły posyłać swoje dzieci / kierować środki na ich edukację. Szkoły zaczęłoby konkurować trochę między sobą, a nauczyciele bardziej starali się dobrze pracować. Częściowo tak jest, ale nie dotyczy to obecnie szkół prywatnych. Mogliby je tworzyć sami nauczyciele, którym chce się pracować i potrafią to robić dobrze. Jeśli nauczyciel wraz z doświadczeniem / stażem pracy cieszy się coraz większym uznaniem i przyciąga uczniów do szkoły zasługuje na wyższe wynagrodzenie, ale nie za sam staż i jakiś papierek uzyskany za tzw. zasługi. To rynek najlepiej weryfikuje wartość nauczyciela. Jeśli jest dobry to dyrektor będzie chciał go zatrzymać w szkole i da mu podwyżkę. Może warto jakieś konstruktywne postulaty formułować, a nie tylko daj daj, bo idę na L4. To jest poziom inteligencji nauczycielskiej? ZNP to jednak relikt PRLu, jak cała ta kasta biurokratyczna w naszym kraju. Czy się stoi, czy się leży 5 tys. się należy i każdemu po równo bez względu na zasługi i rzeczywiste osiągnięcia. Jeśli biurokraci chcą uzależnić wynagrodzenia od PKB, (Kasa jest w budżecie to szturmem po podwyżki) to OK ja by na to przystał, tylko kiedy będzie regres i tąpnięcie gospodarki kraju, to ich wynagrodzenia również automatycznie spadają. To byłoby super rozwiązanie, wykosiłoby cały ten socjalistyczny, roszczeniowy elektorat i populistyczne partie. Każda partia starałaby się głównie o to, by rozwijała się gospodarka, a nie biurokracja.... Zacznijcie myśleć o tym, że edukacja ma służyć rozwojowi gospodarczemu, który napędza każdy inny rozwój kraju i społeczności a nie rozwojowi biurokracji..... wyuczonej bezradności, roszczeniowości i tego typu innych patologii. Najlepsze zmiany to zmiany systemowe, najgorsze - macie podwyżkę i siedźcie cicho jakiś czas, byle do następnych wyborów i jak zmieni się partia w rządzie, to sami przyjdziemy Was podjudzać do strajków.... żeby na waszych plecach wrócić do żłoba i tak w kółko..... 09:22, 03.01.2019


1111

13 17

Niech dostaną ale niech pracuja 40 godzin tygodniowo. Po co zabierać sprawdziany do domu można sprawdzać w szkolepisac konspekty itd od 8 do 16 21:54, 02.01.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

N-elN-el

26 1

Tego sobie życzę! Praca od 8-16! Papierologia TYLKO w pracy! Szkolenia w godzinach pracy ale nie za swoje pieniążki Rady pedagogiczne i zebrania z rodzicami tylko w godzinach pracy :) Wycieczki również TYLKO w godzinach pracy :) 40 godzin tygodniowo- bajka! 22:48, 02.01.2019


NauczycielNauczyciel

17 1

A na zebrania rodziców będziemy zapraszać najpóźniej na 14:00. Żeby do tej 16 się wyrobić ???? Wtedy dopiero by na nas psy wieszali, że z pracy muszą się zwalniać ???? 23:39, 02.01.2019


Do nauczyciel Do nauczyciel

8 2

Nie będziecie, tylko juz tak robicie. Zawsze rodzic musi sie zwolnic z pracy, zeby przyjsc na zebranie, bo panie raz do roku nie moga dluzej byc w przedszkolu. 00:07, 03.01.2019


obywatelobywatel

7 5

Wycieczki zebrania w godzinach pracy? Co to za problem? Ile ludzi pracuje w różnych godzinach pracy. Ważne by było średnio 8 godzin dziennie w ciągu miesiąca tak jak to reguluje Kodeks Pracy. Kto powiedział, że praca musi być wykonywana od 8.00 do 16.00? Do sklepu panie nauczycielki też chodzą w godzinach od 8.00 do 16.00? Wycieczki - proszę bardzo podobnie jak normalni pracownicy wypisują delegację i jadą. Koszty delegacji również normuje Kodeks Pracy. Premia... tak dostają ją pracownicy za coś konkretnego w czym się wyróżnili.... Za lewe L4 zapewne nikt w normalnej pracy premii nie może się spodziewać. Lewe L4 to oszustwo i wyłudzanie pieniędzy z ZUS. Nauczyciele, którzy są oszustami nie mają kompetencji moralnych do wykonywania tego zawodu. 01:16, 03.01.2019


N-elN-el

6 2

Przecież mało który nauczyciel pracuje od 8-16. Zazwyczaj są to nienormowane godziny pracy. Wycieczki? Delegacje? Proszę powiedzieć żeby były dodatkowo płatne- to się ucieszę. Karta Nauczyciela nie daje nam możliwość płatnych dodatkowo wycieczek. A tak? Każdy z nas wypisze sobie delegacje i dodatkowe pieniądze bądź odbiór dnia będzie dodatkowym atutem w tej pracy.z
Prawda jest taka że nie wszystkim rodzicom się dogodzi. W końcu nikt nie pracuje 24/24... Nigdy nie było tak że zebranie było w godzinach pracy. Zawsze odbywało się tuż po. 08:28, 03.01.2019


KiksKiks

30 10

BRAWO WY.
Popieram w 100%. 21:58, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KiksKiks

29 7

I tak to sie robi. Po prostu strajk. Bez dyskusji na forach, hejtu w TV, podjudzania w gazetach. Bo przecież nauczyciele tak dobrze mają... Mam nadzieję że to dopiero początek. Nareszcie czas podnieść się z kolan. Czekam na SP!
A świetnym polaczkom poradzę to co już tu napisano. Jak tak zazdroscicie wolnego nauczycielom i tych ich ogromnych pensji, to raz dwa przekwalifikowac się i do pracy w zawodzie! 22:12, 02.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??

4 4

Polaczkiem jestem byłem i będę. Oczywiście podwyżki popieram. Natomiast sposób załatwienia sprawy... hmm. Ktoś kto nie jest uczciwy i ucieka do takich numerów chyba z NAUCZYCIELEM nie ma nic wspólnego. Długo już żyję, przebranżowiłem się sporo razy w życiu. Nigdy nie uciekałem na L4 bo to niemoralne . Tak mnie kiedyś uczyli. A na marginesie nie znam ani jednego nauczyciela z kasą fiskalną do nadgodzin. Nauczycielu chętnie Cię poznam choćby po to żebyś mnie przekonał że jest inaczej. Pozdrawiam także nauczycieli i w nowym roku życzę jak największych podwyżek. 06:57, 03.01.2019


do Kiksdo Kiks

2 5

A jak tobie nie odpowiada praca nauczyciela to się przekwalifikuj tak jak to radzisz innym 09:36, 03.01.2019


WenaWena

7 19

Trudno
Taka absencja to jednoznaczne wskazanie w oceniw danego nauczyciela. Skutek to brak nagród, dodatków itp. Ale jak ktoś jest chory to nie pracuje. Konsekwencje służbowe będą zrealizowane w przyszłości 22:55, 02.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakatakajakataka

25 9

Dopóki społeczeństwo nie doceni jak to ciężka praca to będzie realne przysłowie Obyś cudze dzieci uczył 23:23, 02.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

forfor

1 0

Załóżmy, że jest ciężka. Ale czy ktoś Wam kazał być nauczycielami? Przyłożył pistolet do głowy? A jak zostawaliście nauczycielami, to jakieś kokosy można było zarobić? Zawsze było kiepsko, więc widziały gały, co brały. Po prostu - napatrzyliście się na cwaniaków z innych grup zawodowych, więc kopiujecie ich oszustwo. 21:04, 04.01.2019


obywatelobywatel

9 20

Jak idę po podwyżkę, to pokazuję, że na nią zasługuję. Jaka zasługa dla nauczyciela, skoro uczyć dzieci trzeba na korkach? Jaka praca taka płaca.... Chcecie więcej zarabiać, to pokażcie, że na to zasługujecie... Lewe L4 - to zwyczajne oszustwo.... Tego dzieci chcecie uczyć swoim przykładem? Tacy z Was pedagodzy? Stosując takie metody niestety nie zasługujecie na szacunek i zrozumienie. 01:17, 03.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

N-elN-el

10 3

O szacunku do nauczycieli już dawno zapomniano. Ludzie mają w sobie tyle jadu i pretensji do tej grupy zawodowej że nie zauważają ile energii DOBRY nauczyciel wkłada w pracę. Mało jest osób które starają się dostrzec dobrą robotę takiej osoby. Mówimy tylko o papierkach, które nieustannie trzeba tworzyć. Należy również dodać do tego różnego rodzaju dekoracje, które również jesteśmy zobowiązani robić, konkursy które muszą być opracowane, strony internetowe które są aktualizowane. Tak! To i wiele innych rzeczy robią nauczyciele po powrocie do domu. Nie chodzi tylko o przygotowywanie się do zajęć. 08:19, 03.01.2019


nauczycielnauczyciel

2 0

już widzę jak idziesz i od ręki dostajesz tą podwyżkę...... proszę Cię. Wystarczy że powiesz CHCĘ .... a kierownik czy pracodawca odpowiada ... - MASZ. proszę nie opowiadać bajek 10:06, 03.01.2019


1111

9 14

Niech dostaną ale niech pracuja 40 godzin tygodniowo. Po co zabierać sprawdziany do domu można sprawdzać w szkolepisac konspekty itd od 8 do 16 06:36, 03.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DD

4 2

Właśnie nie można. Wszystkie sale zajęte, brak dostępu do internetu, drukarki bez tonerów lub możliwość wydrukowania niewielu stron. 17:38, 03.01.2019


PopieramPopieram

2 0

Popieram. Powinni być w pracy od 8.00 do 16.00. W tym czasie mogliby sprawdzać klasówki i przygotowywać się do lekcji. Za zebrania z rodzicami i rady - odbiór godzin. I oczywiście godziwą pensja. No ale już czytam, że się nie da. Da się, tylko trzeba chcieć. 23:13, 03.01.2019


pppppp

12 19

A kto im broni zmienić zawód, pracę..... nie pasuje do do Pini 06:58, 03.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HubertHubert

2 5

Sam twój nick świadczy o tobie. Do pisdu 20:42, 03.01.2019


UrszulaUrszula

27 8

Ja mama 2 dzieci popieram Was. Moja mama była nauczycielką i wiem co to za praca. W domu ciągle zeszyty, klasówki, wyjazdy na wycieczki, rady. Mama pracowała na 2 etaty, bo nie było kasy. Tata niestety tez nauczyciel i dorabiał do pensji w wakacje na budowie.
07:21, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzicrodzic

20 2

Od wczoraj w szkołach podstawowych też dużo zastępstw, klasy łączone... 07:57, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Były nauczycielByły nauczyciel

26 9

W końcu, trzymam za was kciuki! Strajkujcie 08:08, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

13 18

Brawo nauczyciele. Inicjatywa godna szacunku????. Zeby was posralo na tych lewych zwolnieniach. 08:15, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ospa wietrznaospa wietrzna

11 18

Pracodawca powinien sprawdzić takie lewe zwolnienia. Przecież można wysłać kontrolę tak jak to się robi w normalnych zakładach pracy , a tu proszę czy dyrektor przedszkola to sprawdzi , czy wydział edukacji tym się zainteresuje? Czy ZUS tez się tym zainteresuje?A którzy to lekarze mają takich chorowitych pedagogów? 09:45, 03.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HubertHubert

2 2

Majty sobie sprawdź 20:40, 03.01.2019


Rodzic Rodzic

11 14

Sprawe nalezy zglosic do sanepidu. Prze iez to juz epidemia. Moze dzieci tez zaczna masowo chorowac np. przed klasowka 10:10, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asasssasasss

22 6

a twoje dzieci będą w zamian uczyć Ukraińcy... do tego w końcu dojdzie, ewentualnie korespondencyjnie, przez internet jak ma to miejsce z lekarzami w Anglii -nie martw się bogaci sobie poradzą ale twoje dzieci stracą skoro tak plujesz jadem... 10:21, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fizycznyfizyczny

12 18

Nauczyciele ,prócz wyższego wykształcenia dobrze jest też mieć podstawowe wychowanie. 10:44, 03.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HubertHubert

4 2

Fizyczny wal do łopaty 19:49, 03.01.2019


Tata KazikaTata Kazika

11 18

Następni pokrzywdzeni? Mówią o gołej pensji, a niech pokażą dodatki: 13 pensja, za wysługę lat, itp itp. To już nie będzie tak mało! 11:12, 03.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

4 1

Do Taty Kazika - a ty nie dostajesz żadnych dodatków. U nas 13 pensja. 13 pensja tez jest w urzędach, jest dla posłów i innych. Jakoś tego nikt nie widzi. My dostajemy 13 pensje i za wysługę lat, a ty dostajesz premię i za staż pracy. Więc wydaje mi się ze też masz dodatki i też nie masz mało 20:45, 03.01.2019


Tata KazikaTata Kazika

0 2

Masz kłamliwe informacje.
Nie dostaję ani 13, ani wczasów pod gruszą, ani premii, ani wysługi lat, dodatku takiego czy jakiegoś etc. I pensja niewysoka.

Ale nie zamierzam z tego powodu uprzykrzać Tobie życia bo to nie Twoja wina. 08:34, 04.01.2019


Czego to uczy naszycCzego to uczy naszyc

10 19

Katarek przeszkadza pracować? Zrobić z tym porządek!

Czego to uczy naszych dzieci! Kombinowania, kłamania i cwaniactwa. To są wychowawcy? 11:15, 03.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UczyUczy

4 0

Katar to choroba , a chory musi leżeć 20:46, 03.01.2019


Jedna grupa dla wszyJedna grupa dla wszy

9 18

W naszym przedszkolu z powodu "choroby" (czyt.: oszustw?) nauczycieli wszystkie dzieci pospędzane do wspólnych grup.

Jak to się ma to programu nauczania itp? Może ktoś to też rozliczy.

11:41, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MrMr

8 14

Czy pan Kotliński wyśle kogoś do obloznie chorych "na zawołanie pan przedszkolanek?nie pasuje praca to zmienić! Tyle młodych ,wykształconych po pedagogice szuka pracy! Ale brak etatow,! Skoro panie takie chorowite na zawołanie!tak mało zarabiają ,ale emerytury mają wyższe niż my z przemysłu! 11:44, 03.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HahaHaha

10 2

Tyle szuka?? Szukają to pracodawcy bo co raz mniej chętnych na tą pracę. Prosze popatrzeć na strony kuratoriów ile jest wolnych etatów w przedszkolach. A tak w ogóle to z papierem może i tak ale czy z wykształceniem gruntownym? można polemizować. 12:10, 03.01.2019


petentpetent

5 4

Nikogo nigdzie nie wyśle ,a rozmawiając z nim przez telefon był niemiły ,zdenerwowany i oczywiście jak przystało na urzędnika na stanowisku mówił podniesionym tonem.Radzę podniesionym tonem na swoich najbliższych a nie ,że opieka jest zapewniona. Tylko gdzie to było ogłoszone? 12:28, 03.01.2019


HubertHubert

3 2

TY ćwoku z pisdu 19:54, 03.01.2019


naunau

4 1

Nie ma pań przedszkolanek to są nauczycielki a chętnych do pracy na to stanowisko brak proszę to sprawdzić bo w niejednym przedszkolu nauczyciele pilnie poszukiwani 20:36, 03.01.2019


pispis

17 11

PiS wykończy POLSKĘ. Jeżeli społeczeństwo się nie obudzi i podczas wyborów nie zagłosuje na inne partie poza PIS, to będziemy żyć jak za komuny. Zamiast wspierać ludzi z inicjatywą, pracowitych, to PIS wydaje pieniądze na 500 +, ławeczki za 80.000 zł itd. Jak tak dalej żyć Panie Premierze. Dzieci w jednym pokoju w przedszkolu pod opieką Pani Dyrektor. Czy takiej POLSKI chcemy? 12:39, 03.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zibijarzibijar

2 5

Mogłaś (eś) o tym poinformować wydział edukacji w Urzędzie Miasta i prezydenta Kutna czyli jednostki , którym podlegają szkoły i przedszkola.Czy PiS( nie bronię tu nikogo) odebrał coś nauczycielom co im pełnymi garściami dawało PO i PSL? 14:04, 03.01.2019


to nas wykończyłoto nas wykończyło

3 4

Lista 42 działań koalicji PO-PSL:
1) Afera taśmowa

2) Afera hazardowa

3) Afera wyciągowa

4) Afera stadionowa

5) Afera autostradowa

6) Afera stoczniowa

7) Afera AmberGold

8) Afera Elewarru

9) Afera z informatyzacją MSW

10) Afera z budową gazoportu w Świnoujściu oraz dostawami gazu z Kataru

11) Afera z budową elektrowni atomowej (od 5 lat trwa ?wybieranie? jej lokalizacji, a kasa dla zarządów specjalnych spółek leci)

12) Afera z opóźnieniem publikacji przez Rządowe Centrum Legislacji ustawy o rajach podatkowych

13) Grabież Polakom połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w OFE (153 mld zł)

14) Wydłużenie obowiązku pracy (wieku emerytalnego) o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn

15) Rozrost biurokracji (sto tysięcy nowych etatów)

16) Drastyczny wzrost zadłużenia kraju (z 530 mld zł do blisko 1 bln zł)

17) Podniesienie VAT-u na wszystko

18) Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców

19) Zamrożenie na 8 lat kwoty wolnej od podatku, kwot uzyskania przychodu oraz progów podatkowych

20) Podniesienie akcyzy na paliwo

21) Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa)

22) Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego

23) Wprowadzenie nowego podatku paliwowego ? tzw. opłaty zapasowej

24) Nałożenie na Lasy Państwowe haraczu w postaci podatku od przychodu (a nie dochodu!)

25) Prace nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego

26) Prace nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego

27) Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego

28) Zgoda na wprowadzenie do Polski GMO

29) Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej

30) Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń

31) Przyjęcie ustawy o ?bratniej pomocy? (tzw. ustawa 1066)

32) Spuszczenie w sejmowym klozecie kilku milionów podpisów złożonych pod obywatelskimi inicjatywami referendalno-ustawodawczymi

33) Utajnienie raportu o nieprawidłowościach w ZUS do jakich doszło w latach 2008 ? 2013

34) Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych

35) Doprowadzenie do tragicznego stanu publicznej służby zdrowia (czekanie po kilka lat na wizytę u lekarza specjalisty)

36) Podpisanie z Rosją niekorzystnej umowy gazowej (najdroższy gaz w Europie)

37) Blisko 3-letni paraliż legislacyjny w sprawie wydobywania gazu łupkowego

38) Drenaż Funduszu Rezerwy Demograficznej

39) Wyprzedaż majątku narodowego za ponad 65 mld zł (w tym spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów);

40) Ograniczenie potencjału militarnego

41) Brak przemyślanej i suwerennej polityki zagranicznej

42) Wszechobecny nepotyzm i kolesiostwo (tysiące stanowisk opłacanych z publicznej kasy dla platformianych kolesi

Źródło:https://www.facebook.com/groups/390019277856193/?hc_ref=NEWSFEED

14:07, 03.01.2019


Aśka z BoluchowaAśka z Boluchowa

8 15

Panie ... przedszkolanki straj.. przepraszam choruja ? Koleżanki wezmą nadgodziny i będzie ...cacy. 15:57, 03.01.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

mmmmmm

5 2

Przepraszam bardzo pani przedszkolanka jest nauczycielem a koleżanka jej nie zastąpi bo też jest chora więc nie będzie cacy. 20:29, 03.01.2019


TOLA z PrzedszkolaTOLA z Przedszkola

5 0

Od Opola do przedszkola :} Wychowanie przedszkolne i nie może być inaczej 21:04, 03.01.2019


N-elN-el

4 2

Jeżeli już to nauczycielka wychowania przedszkolnego. 22:18, 03.01.2019


Balbinka gąskaBalbinka gąska

1 0

Tak to od ścisłych przedmiotów :}:}:} my jesteśmy krasnoludki ... hop..hop.. sa..sa 22:54, 03.01.2019


bez komentarzabez komentarza

9 10


SKANDAL POLSKA / WIADOMOŚĆ / 03.01.2019, godz. 13:37
Próbna matura odwołana. Powód - protest nauczycieli 16:52, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MrMr

8 13

Pan Kotliński w trybie pilnym niech szuka zastępstwa na miejsce straj...chorujących przedszkolanek! Niech zmienia prace tak jak sugerował prezydent komoruski!tak im było dobrze za pelopeez? Prawo i Sprawiedliwość za bardzo "rozpuściło całe to "towarzycho! 18:01, 03.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HubersHubers

6 3

Mr ty to jesteś niesamowity ! Wal do pisdu 19:51, 03.01.2019


mrrrrmrrrr

4 1

To Mr to się zgłoś na zastępstwo za nauczycielki bo nie ma zawodu przedszkolanka na pewno przyjmą Cię z otwartymi ramionami wykształcenie wyższe pedagogiczne i praca na Ciebie czeka 20:40, 03.01.2019


A miało być tak piękA miało być tak pięk

16 4

Dali przykład Policjanci jak zwyciężać Mamy 19:56, 03.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jest pięknieJest pięknie

15 10

I nauczyciele też niech strajkują aż dostaną BRAWO 20:43, 03.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tak sadzętak sadzę

4 5

Niech spróbują zastrajkować u prywaciarza, jak takie odważne. Najlepiej niech lecą do Brukseli składać skargi jak ich pupile w europarlamencie.Gdyby to był strajk zgodny z prawem , ale to są po prostu umówione nagłe zachorowania i to jest cwaniactwo , hipokryzja i prostactwo. 21:19, 03.01.2019


Pan od internetuPan od internetu

2 2

Uważaj, bo jak ja zastrajkuję to będziesz płakał, że nie możesz stron internetowych oglądać.
Też powiesz - bardzo dobrze?

No to wyłącz sieć teraz na tydzień i poćwicz. 07:17, 04.01.2019


Ja76Ja76

19 7

Zawsze pozostaje nauczanie domowe. Polecam zająć się własnymi dziećmi. Nie dość, że będą wszechstronnie wykształconymi obywatelami w każdej dziedzinie to jeszcze staną się wzorem dobrego wychowania. Zróbcie porządek z tymi nierobami nauczycielami i weźcie sprawy w swoje ręce. Dzieci na bank będą szczęśliwe, że nie muszą wstawać o 7 do szkoły. Wasi pracodawcy również będą zachwyceni, gdy swoją pracę będziecie wykonywać zdalnie...no i Wy drodzy rodzice pokażecie w końcu tym nierobom jak należy kształcić dzieci. 21:42, 03.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

N-elN-el

8 0

Święte słowa... 22:22, 03.01.2019


AzaAza

13 8

W szkołach też akcja rozpoczęta. 22:28, 03.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WspieramWspieram

1 1

Powodzenia! 09:26, 05.01.2019


AlexAlex

8 10

Jeśli nauczyciele nie chcą pracować to przecież przymusu niema.
Ale pójście na zwolnienie jest postępowaniem nagannym.
Jak pójdą na 8 godzin dziennie do pracy ( często jest to 10 godzin)
to przestanie się w główkach przewracać. 23:14, 03.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

56gh56gh

7 2

Proponuję przyjść do pracy w szkole i dopiero się o niej wypowiadać. 08:07, 04.01.2019


floraflora

3 1

a ja prponuję powtórzyć ortografię, bo wstyd .... widać, że w szkole się obijałeś .... ale nie przepraszam miałeś kiepskich nauczycieli :-)
16:18, 04.01.2019


Zaufaliśmy WamZaufaliśmy Wam

10 14

Oddając nasze dzieci pod Waszą opiekę.
Niestety nadużyliście tego zaufania.

Nie nadajecie się na pedagogów. Czego Wy uczycie te dzieci! Oszukiwania, lawirowania, wykorzystywania jako tarcze w Waszej wojnie bezbronnych!

Nie rozstrzygam czy macie rację czy nie, ale metody wybraliście najgorsze z możliwych uderzając w niewinnych. 07:15, 04.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

56gh56gh

5 2

W rodziców ??? ???? 08:06, 04.01.2019


Mama Mama

23 3

Strajkowała policja - pozamykano komisariaty było ok ... strajkowały sądy - odwołano wszystkie rozprawy było ok ... strajkowali lekarze i pielęgniarki które odeszły od łóżek chorych było ok .... strajkują nauczyciele - dziecko musi zostać w domu JEST TRAGEDIA ... 08:04, 04.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TataTata

3 5

Nie, nie było OK. Zwłaszcza dla kogoś, kogo te "chorobowe" dotykały. Pacjenta, ofiarę przestępstwa, człowieka, który walczy w sądzie kolejny rok o sprawiedliwość.

Ciebie nie dotyka obecny protest? Fajnie. Ale się nie odzywaj w ten sposób. Może masz z kim zostawić dziecko, może też możesz w pracy iść na "chorobowe". Ale tak fajnie wszyscy nie mają. 08:27, 04.01.2019


NauczycielNauczyciel

10 3

No przecież zawód nauczyciela jest taki mało potrzebny, nie wymaga poświęcenia, czasu. W końcu jesteśmy nierobami. Nie rozumiem bulwersacji. 08:44, 04.01.2019


@Nauczyciel@Nauczyciel

3 3

Zawód nauczyciela jest potrzebny.

Ale potrzebna jest godna pensja i - uwaga - godne osoby ten zawód wykonujące.

Takie porzucenie miejsca pracy jak robicie jest tak samo mało godne jak być może Wasze pensje (zasadnicze). 09:21, 04.01.2019


no cóżno cóż

11 13

Nie podoba się ? Zwolnić miejsce innym a sami na wolny rynek pracy. Nikt nie musi być nauczycielem. Szybciutko by wracali do szkoły oj szybciutko. 09:14, 04.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Matka Teresa Matka Teresa

7 6

Nauczyciele chorują ... przedszkola nie czynne, a czy ktoś pomyślał o personelu innym w przedszkolach ? ile zarabiają ... np panie kucharki .. woźne itd ..nie trzeba tylko myśleć o sobie miłe panie ... Pozdrawiam i daję do myślenia . 09:49, 04.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Ojciec TadeuszOjciec Tadeusz

4 2

Pani kucharka która przyjdzie do pracy musi dostać 2150zł nie musząc posiadać wyższego wykształcenia. Młoda nauczycielka z pełnym magisterskim ma na dzień dzisiejszy 2417zł.... z całym szacunkiem dla pracy kucharki....dostrzegasz problem, że między stanowiskiem do którego wykonywania wystarczy tylko zasadnicze zawodowe a osobą która w szkole i na uczelni spędziła większość swojego życia jest taka mała różnica? 11:25, 04.01.2019


kolega kolega

2 1

trzeba było się przyłączyć do protestu a nie biadol?ć. ...były wyjazdy do Łodzi Warszawy na strajk ....czy ktoś z Was pojechał....Nie!!!! to zostało Wam biadolenie 13:17, 04.01.2019


BB

0 1

Do "ojca Tadeusza"
2150 to pensja zasadnicza i wysługa dla np. Pani woźnej lub kucharki, a 2427 zł to sama pensja zasadnicza nauczyciela stażysty z tytułem magistra. To są kwoty wg XII 2018. Jeśli podajesz kwoty, to pisz to rzetelnie. 18:35, 06.01.2019


zbchsakhczbchsakhc

18 5

Dobrze napisane- brak nauczyciela- TRAGEDIA!-ŚWIĘTA PRAWDA!Rodzice nie chcą siedzieć z wlasnymi dziećmi!Najlepiej żeby szkoła była 24/24! Strach w oczach! 10:25, 04.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

daferqwsasdaferqwsas

3 5

Rodzice chętnie by siedzieli z dziećmi, ale muszą chodzić do pracy (więszkość przynajmniej). Nie mogą sobie "zachorować" (czyt: zastrajkować) bo ich z pracy wywalą za takie podejście do obowiązków.
10:31, 04.01.2019


Matka Matka

8 2

Matko Tereso oczywiście masz rację i Ci pracownicy zarabiają mało najniższe krajowe i oni mogą dołączyć do nauczycieli i iść na L 4 bo chodzi nie tylko o kadrę pedagogiczną , ale o wszystkich pracowników oświaty 10:35, 04.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kononowicz :}Kononowicz :}

1 0

Pójdźcie wszyscy... nie będzie niczego..... 21:15, 04.01.2019


adAadA

21 3

Brawo!Popieram! Nauczyciele zarabiają grosze użerając się z cudzymi dziećmi. Teraz są rozpieszczone przez swoich wszystko wiedzących rodziców! Rodzicu- zajmij się TWOIM dzieckiem. Najwyższa pora. 10:42, 04.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

124124

13 1

40 zł dodatek motywacyjny wstyd włodarze miasta 10:53, 04.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakTak

1 0

Miasta i starostwa. 09:32, 05.01.2019


MarekMarek

5 8

Rzeczywiste wynagrodzenia nauczycieli dostępne są w oświadczeniach majątkowych nauczycieli radnych, które dostępne są na stronach internetowych Państwa starostw i urzędów gmin. W przypadku nauczycieli z mojego miasta są one dużo, dużo wyższe od tych, które przetaczane są w mediach. Polecam zajrzeć w oświadczenia majątkowe Waszych radnych nauczycieli, a mocno się zdziwicie jak zobaczycie ile naprawdę zarabiają. 11:38, 04.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obatel Obatel

4 0

To może poprośmy też o paski z wynagrodzeniami nauczycieli pracujących na gołym etacie...którzy jak przedszkolanki czy wczesnoszkolna nie mogą dorobić w inne szkole... 12:00, 04.01.2019


BelferBelfer

3 3

"Czasami człowiek musi, inaczej się udusi..." 11:48, 04.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SybiSybi

7 6

Faktycznie, oświadczenia. Pierwsze z brzegu oświadczenie majątkowe nauczyciela w-fu http://gminaswierklaniec.pl/wiadomosci/radny-nauczyciel/ , dochód 60 tyś (zakładam, że brutto), co miesięcznie daje prawie 3500 na rękę. Też mam mgr pod nazwiskiem, ale takich pieniędzy nie zarabiam, a mój czas pracy jest zdecydowanie dłuższy. Kolejne oświadczenie radnego nauczyciela, dochód 91 tysięcy 759 złotych https://bip-files.idcom-web.pl/sites/3108/bip_osoby/3064/oswiadczenia/jerzy_nadany17.pdf. Ktoś ma jeszcze wątpliwości co do zarobków nauczycieli? Polecam przejrzeć kolejne oświadczenia majątkowe, bo w nich są wykazane faktyczne dochody. 11:57, 04.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IBYSIBYS

4 1

Zwróć uwagę, że w komentarzach przy pierwszym oświadczeniu ktoś napisał, że jest również trenerem kajakarzy...więc niewykluczone, że pracuje na umowie o pracę w klubie. 12:07, 04.01.2019


sebaseba

2 1

Tylko dlaczego jako miejsce zatrudnienia podał szkołę, a nie klub... 13:45, 04.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moto-myszamoto-mysza

5 11

Forma prowadzenia protestu jest niedopuszczalna. Rodzice powinni zostac wczesniej powiadomieni o protescie. Przecież my rodzice też pracujemy, ściągamy dzieci z łóżek gnamy do przedszkola a tam zamknięte drzwi i totalna dezinformacja. Uprzejmie prosiłabym o podanie informacji kiedy protest się skończy i kiedy dzieci mogą bezpiecznie wröcić do przedszkola. Cała sytuacja najmocniej uderza w nasze dzieci i nas bezradnych rodziców. 13:50, 04.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiepedagogicznyNiepedagogiczny

18 5

Popieram protest nauczycieli! Trzymam kciuki aby się udało wynegocjować solidne podwyżki. 14:02, 04.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AzAz

6 1

Bo w szkole pracuje na umowę o pracę, a w klubie na umowę zlecenie. Dlatego wykazane są w oświadczeniu różne dochody. Ten 60 tysięcy jest ze szkoły 14:46, 04.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IzaIza

7 9

Drodzy nauczyciele, znacie powiedzenie, że każdy jest kowalem swojego losu?
Zaczynałam jak WY w szkole publicznej, trzy, cztery godziny dziennie. Normalnie bajka, szłam do pracy na ósmą, wracałam do domu o 12, tyle że jaka praca taka płaca, a zachciało nam się (mi i mężowi) budowy domu. Trzeba było więc porzucić wygodne życie i poszukać takiego zajęcia, które przynosiłoby większe dochody. I udało się. Nadal pracuję w oświacie, tyle że mam dużo wyższe pensum. Nie wracam do domu po trzech godzinach jak to miało miejsce wcześniej, lecz po ośmiu, ale zarabiam za to dużo większe pieniądze (szkoła prywatna). I czasem tylko z nostalgią wspominam jak to fajnie było, gdy szłam do pracy, by po trzech/czterech godzinach z niej wrócić, mieć więcej czasu dla siebie i męża. Mimo to, nie żałuję swojej decyzji, bo - no właśnie, bo - JAKA PRACA, TAKA PŁACA.
Wiele moich koleżanek z poprzedniej szkoły, aby podreperować domowy budżet udziela korepetycji, które przy pensum 18 - 25 godzin są jak najbardziej możliwe do zrealizowania. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że nie każdy nauczyciel ma odpowiednie kwalifikacje do tego, aby takich korepetycji udzielać

Pozdrawiam,Iza. 15:50, 04.01.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

janinajanina

4 3

W szkole prywatnej, jeśli są dobre warunki lokalowe, można klasówki posprawdzać w jej murach, przygotować się do zajęć, a nie zabierać wszystkiego do domu i mieć w nim bałagan. Chyba zapomniałaś o tym jak również o tym, że oprócz pracy przy tablicy, chodziłaś na posiedzenia rady pedagogicznej, spotkania zespołów, spotkania z rodzicami w ramach itp. W jakiej szkole prywatnej pracujesz, że jesteś z niej tak zadowolona? 19:24, 04.01.2019


Kasia2Kasia2

5 2

Wpis osoby co o szkolnictwie nie ma pojęcia....ot wymyślone, usłyszane i klepane bez zastanowienia. Takie bajki to swoim dzieciom przed snem opowiadaj pracująca w prywatnej.....żenada 20:38, 04.01.2019


nauczycielnauczyciel

9 13

Czy to jest moralne? W tej chwili nauczyciel traci autorytet, lekarze również. Jak potraktuje lekarz i nauczyciel ucznia, który weźmie zwolnienie na znak protestu bo ma być klasówka, albo nauczyciel ma pytać. Nauczyciel nie będzie miał moralnego prawa do jakiegokolwiek działania. Czy w Polsce jest takie prawo, żeby zwolnienie lekarskie wystawiane było zdrowym ludziom. Chyba, że jest to choroba psychiczna to jak najdalej od pracy z dziećmi. Można zamienić na pracę w Biedronce lub innym dyskoncie. Sami chcecie dużo, mało godzin, a ludzie z galerii najlepiej żeby pracowali 24 godz. przez 7 dni w tygodniu. Takie zwolnienia to jest łamanie prawa, jesteście na garnuszku podatników. Tym powinien jak najszybciej zainteresować się ZUS. Każdy powinien być dokładnie skontrolowany. Chcecie strajkować proszę bardzo, ale nie za publiczne pieniądze. 15:56, 04.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlaOla

4 1

Nie kochana...to ty masz problem...nauczyciel na garnuszku podatnika? CIEKAWE KTO BĘDZIE UCZYŁ TWOJE ROZPUSZCZONE BACHORY. No chyba że stać cię na prywatną szkolę...w co wątpię po prostackich roszczeniach 20:32, 04.01.2019


Wdzieczna mamaWdzieczna mama

13 6

Brawo! Jetem z Wami! Jak wchodze do szkoly to ten halas o huk i to co robicie dla naszych dzieci jest wart tych podwyzek!Moje dzieci bardo lubia swoich nauczucieli,to oni spedzaja wiecej czasu z naszymi dziecmi, niz my sami(rodzice)!
A niektorzy z nas nie szanuja tego trudnego zawodu! Nauczyciele brawo za Wasza prace! 19:19, 04.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NN

9 2

Brawo brawo brawo!!!!! Oby tak dalej!! Trzeba walczyć o swoje i nie patrzeć, że komuś się to nie podoba. A wszystkim hejterom życzę tego, żeby się opluli swoim jadem! ???? 00:29, 05.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bakteriabakteria

3 2

Sanepid powinien ogłosić epidemię na terenie powiatu kutnowskiego. 08:25, 05.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moze warto sprawdzićmoze warto sprawdzić

0 0

https://umkutno.bip.e-zeto.eu/index.php?type%3D4%26name%3Dbt7%26func%3Dselectsite%26value%255B0%255D%3Dmnu12%26value%255B1%255D%3D64 22:53, 07.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%