Zamknij

Czytelnicy pytają: Na jakim etapie jest uruchomienie przejazdu na Grunwaldzkiej?

14:16, 30.11.2018 Pismak Aktualizacja: 11:14, 02.12.2018
Skomentuj

Krystian Marzec zapytał prezydenta Kutna i radnych o postępy w pracach związanych z udrożnieniem ruchu drogowego poprzez ponowne uruchomienie przejazdu kolejowego na odcinku zjazdu z drogi K-92 na Grunwaldzkiej.

- Jakie do tej pory działania podjęli radni miejscy oraz prezydent we wspomnianym zakresie? Jeżeli w przebudowie przejazdu utrudnienia stwarza PKP PLK to proszę aby takie wystąpienie oraz odpowiedź ze strony PKP została podana do publicznej wiadomości. Jeżeli występują inne okoliczności, które powodują, że ta inwestycja nie może zostać zrealizowana, to proszę również o podanie ich do publicznej wiadomości. Szczegółowa i jawna informacja utwierdzi w przekonaniu mieszkańców, że władze miasta Kutna zrobiły dotychczas wszystko aby pomóc pracującym na podstrefie ekonomicznej. Dodać należy, że przejazd kolejowy to priorytetowa w tym momencie inwestycja, która wpłynęłaby znacząco na udrożnienie ruchu drogowego, rozkorkowanie ul. Łąkoszyńskiej, Józefów. Zapewniam, że każde inne inwestycje przy braku tej są drugoplanowymi i mało istotnymi dla mieszkańców Kutna - pisze do prezydenta i radnych mieszkaniec Kutna.

- Mając na uwadze poprawę warunków komunikacyjnych szczególnie dla pracowników zatrudnionych w dzielnicy przemysłowej Sklęczki, Urząd Miasta Kutno opracował koncepcję budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową E-20.  Podczas ustalania lokalizacji wiaduktu brany był pod uwagę wariant przebiegający w śladzie dawnego przejazdu. W trakcie prac nad koncepcją powstało łącznie 7 wariantów lokalizacji wiaduktu. Na etapie uzgadniania wariantów wiaduktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrany został wariant zaczynający się na skrzyżowaniu ulicy Grunwaldzkiej z ulicą Zieloną, przebiegający następnie między posesją nr 66 a posesją nr 68A i włączający się do drogi krajowej nr 92 na wysokości firmy Schomburg – Polska Sp. z o.o - odpowiada prezydent Zbigniew Burzyński. - Jednak mając na uwadze zamierzenia inwestycyjne PKP związane z remontem wiaduktów kolejowych nad ul. Troczewskiego i Warszawskie Przedmieście/Józefów zostało wystosowane pismo do PKP PLK S.A. o rozważenie możliwości uruchomienia przejazdu kolejowo-drogowego w miejscu zjazdu z drogi krajowej nr 92 w ul. Grunwaldzką - dawna stacja "Sklęczki".

- Według rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju, nowego przejazdu na skrzyżowaniu istniejącej linii kolejowej nie projektuje się, jeżeli w odległości nieprzekraczającej 3 km znajduje się już taki przejazd lub skrzyżowanie wielopoziomowe. W omawianym przypadku taki wiadukt znajduje się nad drogą krajową nr 60 - jest oddalony o 1,453 km. Optymalnym rozwiązaniem, które zapewniłoby pełne bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i kolejowego byłaby budowa kolejnego skrzyżowania dwupoziomowego. Prawdopodobnie budowa takiego skrzyżowania jest planowana przez Urząd Miasta Kutno, który pismem z dnia 16 maja 2017 r. przedłożył naszej Spółce do zaopiniowania koncepcję budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 3 w km 122,369 - czyli oddalonego o około 500 m od byłego tymczasowego przejazdu kolejowo - drogowego, co naszym zdaniem spowoduje zdecydowaną poprawę warunków komunikacji w tym rejonie -wyjaśniają Polskie Linie Kolejowe. 

PKP wydało pozytywną opinię w sprawie budowy wiaduktu, więc przejazd na Grunwaldzkiej pozostanie zamknięty. Z kolei na budowę wiaduktu kutnianie poczekają zapewne kilka lat.

(Pismak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

grześgrześ

6 1

Oby to było tylko kilka lat a nie kilkanaście lub więcej 15:49, 30.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

JamesJames

11 7

Obecna władza nie zrobiła nic w sprawie uruchomienia przejazdu, a teraz nagle na potrzeby pisma mieszkańca złożyli wniosek do PKP. Śmiech! Będziemy patrzeć na ręce. Liczę, że radni PIS pomogą w przypilnowaniu obozu władzy aby ten istotny projekt wreszcie powstał. 17:17, 30.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ddssssddssss

3 3

Radni PiS ? będą pierwszymi którzy zrobią wszystko żeby projekt upadł ( oczywiście jeżeli są w opozycji do rozwoju miasta ) 21:05, 30.11.2018


BondBond

8 2

Trzeba któremuś sprawę podsunąć bo inaczej nie załapie, albo będą składać interpelacje w sprawie krzywych chodników jak radni Burzy 18:23, 30.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krystian MarzecKrystian Marzec

10 3

Temat będzie wracał! Przejazdu władzy nie odpuszczę. Przejazd tylko dla pojazdów do 3,5 tony. 23:37, 30.11.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

3 2

Popieram w 1000% 15:47, 01.12.2018


JanJan

2 4

Kolego Krystianie ty jako emerytowany policjant powinieneś wpierw przeczytać przepisy prawa obowiązujące w tej materii, które wskazano w artykule a na które powołują się Polskie Linie Kolejowe. Jeżeli masz problem ze znalezieniem tego aktu prawnego to ci fragment udostępniam. Rozporządzenie MI i R z dn. 20 10.2015r poz. 1744 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie. § 23. 1. Przy projektowaniu nowej linii kolejowej lub bocznicy kolejowej odległość między przejazdami kolejowo-drogowymi, mierzona wzdłuż linii kolejowej, nie może być mniejsza niż 3 km.
2. Nowego przejazdu kolejowo-drogowego nie projektuje się na skrzyżowaniu istniejącej linii kolejowej lub bocznicy kolejowej z drogą publiczną, jeżeli w odległości nieprzekraczającej
3 km od projektowanego przejazdu kolejowo-drogowego znajduje się przejazd kolejowo-drogowy lub skrzyżowanie wielopoziomowe.
To par.2 jest przeszkodą prawną w uruchomieniu w jednym poziomie przejazdu na ulicy Grunwaldzkiej i twoje odpuszczanie władzy, bądź nie nic tu nie zmieni. Nie uważaj się za mocarza, który coś tu wskóra i wymusi na władzach Kutna a może w szczególnie na PKP zmianę stanowiska. Jako kolega z branży apeluję "otrzeźwiej", wróć do realnej rzeczywistości, nie bij piany takimi tekstami. Jeżeli faktycznie chcesz podejmować działania na rzecz mieszkańców to podejmuj działania realne, współmierne do twoich możliwości. Przypominam ci że twoje dotychczasowe wystąpienia do władz miasta to jedna wielka porażka bo nic nie osiągnąłeś. 19:03, 01.12.2018


Do JanaDo Jana

5 3

Panie Janie bez nazwiska, nie trzeba uzmysławiać mi czegoś co jestem w stanie przeczytać z pisma jakie otrzymalem z PKP PLK w przedmiocie omawianego przejazdu kolejowego. Niemniej jednak, skoro chce być pan tak dobitnie profesjonalny i boli pana to, że są w tym mieście ludzie, którzy za darmo starają się robić coś pożytecznego na rzecz mieszkańców, proszę w takim razie zapytać na piśmie prezydenta miasta na jakiej podstawie wystosował, po moich wnioskach, pismo do PKP PLK w którym pyta o możliwości uruchomienia przejazdu, cyt. treść części otrzymanego od prezydenta pisma: "Jednak mając na uwadze zamierzenia inwestycyjne PKP związane z remontem wiaduktów kolejowych nad ul. Troczewskiego i Warszawskie Przedmieście/Józefów zostało wystosowane pismo do PKP PLK S.A. o rozważenie możliwości uruchomienia przejazdu kolejowo-drogowego w miejscu zjazdu z drogi krajowej nr 92 w ul. Grunwaldzką - dawna stacja "Sklęczki".
Proszę, wobec tego zgłosić swój sprzeciw i podpisać się swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem, a nie tak jak tutaj chować się za nickiem Jan.
Kolejna kwestia - zaprzeczam aby te bzdury, którymi próbuje pan karmić opinię publiczną były prawdą. Tak się składa, że moje wnioski składane nie tylko do UM ale także do RSM PIONIER czy innych instytucji w większości spotykają się z akceptacją. Może nie są one mile widziane ale ja, ani moje uwagi, zastrzeżenia jak również spostrzeżenia nie są od tego aby je lubić. Jestem obywatelem, a wy ponieważ domyślam się, że jest pan przy władzy bardzo blisko jesteście od tego aby nam służyć. Jeżeli jeszcze ma pan jakieś trafne i w przeciwieństwie do swojego ostatniego komentarza, sensowne uwagi zapraszam do kontaktu. W przeciwnym razie nie mamy o czym rozmawiać. I jeszcze jedno - nie jest i nigdy nie będzie pan moim kolegą, więc proszę się tak do mnie nie zwracać. 20:14, 01.12.2018


MieszkankaMieszkanka

2 1

Nie odpuścimy tego tematu bo to sprawa priorytetowa- pytanie-kto ulica w-skie Przedmieście jedzie 40 km?
15:17, 02.12.2018


JanJan

1 0

Panie Krystianie, aby prowadzić polemikę w temacie przejazdu na Grunwaldzkiej należy wrócić pamięcią do okresu budowy wschodniej obwodnicy miasta tj. odcinka drogi krajowej 60a. To właśnie ta inwestycja sprawiła, że PKP zamknęła przejazd na ul. Grunwaldzkiej w oparciu o wskazane przepisy. Nie pomogły ówczesne protesty władz miasta a także pana przełożonych na czele z niekwestionowanym autorytetem jakim był komendant Michalski. Mimo tego PKP stanowiska nie zmieniła przejazd zamknęła i nikt w Kutnie nie był w stanie tego zmienić nawet Policja, również i pan nic nie wskóra. Czasowe otwarcie związane z remontami na PKP może być możliwe ale tylko takie a nam mieszkańcom zależy aby pilnie powstała kolejna przeprawa przez tory taka na stałe i do tego należy mobilizować władze miasta aby jak najszybciej wybudować wiadukt. Szkoda wysiłku na działania które są skazane na niepowodzenie więc lepiej skupić się na inicjatywie budowy wiaduktu. Ta inwestycja to rozwiązanie odpowiadające obecnym potrzebom mieszańców Kutna. Ja nie wyobrażam sobie przejazdu w jednym poziomie, gdzie kierujący oczekują na jego otwarcie po kilkanaście lub kilkadziesiąt minut. 10:51, 03.12.2018


lemur1983lemur1983

0 0

Pkp 00:51, 01.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KutnianinKutnianin

8 2

Bardzo dobrze ,że Pan Krystian ten temat poruszył. Rozmawiałem w pracy na strefie na ten temat i wszyscy są za tym przejazdem do 3.5 tony ponieważ większość z nas szybciej by by była w domach i paliwa mniej byśmy spalali . A moje pytanie brzmi. Dlaczego tacy ludzie jak Pan Krystian nie są radnymi???????? Społecznie załatwia sprawy za które grosza nie dostaje . Ja bym na Pana zagłosował i pozdrawiam. 10:17, 01.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

3 1

Jestem za,może stwórzmy stowarzyszenie ? 15:45, 01.12.2018


jankojanko

3 1

pamietam ja w latach 70 i 80 jezdzilem do pracy w Agromie bylo bardzo malo samochodow co teraz to byl luzik swobodnie sie jechalo do pracy na czas 11:05, 01.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jadwiga NowakJadwiga Nowak

2 3

Panie Krystianie wydaje mi się że przez pana przemawia zwykle chciejstwo, jak i przez wilu radnych. Nie ważne są przepisy. Tak ma być jak wy chcecie. Myślę że zbyt wiele zasług przypisuje pan sobie w tym działaniu. Podejrzewam że prezydent wystąpił do PKP o tymczasowe uruchomienie przejazdu na czas remontu wiaduktów a nie dlatego że się pana przestraszył. Obawiam się że nawet taka prośba nie znajdzie przychylności. Najłatwiej jest żądać. 15:37, 02.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KrystianKrystian

2 1

Chciejstwo? Szkoda, że pan prezydent nie wystąpił wcześniej z takim wnioskiem do PKP, a zrobił to dopiero wtedy, kiedy ją wprost zadałem kilka niewygodnych pytań na które i tak nie otrzymałem odpowiedzi. Nie rozumiem niektórych ludzi i tego co przez nich przemawia - robisz coś, niedobrze, nie robisz nic też źle. Tak będę upierał się przy tym przejeździe niezależnie od bzdurnych, takich jak pani Jadzi opinii. 07:44, 03.12.2018


DIANADIANA

4 0

Jeszcze w tamtym roku sygnalizacja przy MC Donaldzie działała z czujnikami pod jezdnią od jakiegoś czasu te czujniki nie działają a to oznacza tryb stało czasowy nie uwzględniający ilości aut na skrzyżowaniu DLACZEGO ZARZĄDZAJĄCY DROGĄ DK-92 NIE SPRAWDZA DLACZEGO SYSTEM NIE DZIAŁA TO PRZEZ TO TWORZĄ SIĘ KORKI !!!! NIE WIDZIAŁAM ŻEBY TAM KTOŚ COKOLWIEK Z TYM PRÓBOWAŁ ZROBIĆ . 17:44, 02.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roch KowalskiRoch Kowalski

2 1

Pan Krystian dobrze robi, że niezłomnie walczy o ten przejazd. A na radnych-bezradnych to nie ma co liczyć. Im kury szczać prowadzać, a nie miejskie i powiatowe samorządzenie uprawiać. Kto ich wybrał? Prawo prawem, a życie życiem. Nieżyciowe przepisy trzeba zmieniać. Zgadzam się z tym, że trzeba się zorganizować w jakąś oddolną lokalną grupę działania, jakieś stowarzyszenie lub jakiś ruch. Np. Ruch "Na Grunwaldzkiej". Razem możemy więcej! W kupie siła. Kto się długo namyśla nie zawsze rzecz najlepszą wybierze. No to wszyscy zainteresowani: Do dzieła! Najważniejsze to dobrze zacząć. Nie zaraz! Nie jutro! Już! Teraz! Kto pierwszy ten lepszy. Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych. Jestem z Wami. Panie Marzec! Dużo zdrowia, sił, powodzenia i pomyślności życzę. Damy radę! 23:19, 02.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

3 0

A poseł wożniak nie pomoże??? 08:13, 03.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisioMisio

1 3

Ciekawe co na to mieszkańcy Grunwaldzkiej za rondem. Czy im ten przejazd się podoba i zwiększenie ruchu na ich ulicy? Pytaliście ich o to? 12:40, 03.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

2 0

Byłoby świetnie gdyby na przejeździe - ul Józefów były zamontowane światła czasowe (np z licznikiem czasowym ustawionym na 2,5 minuty w okresie szczytów, albo z czujnikami jak na łąkoszyńskiej) 13:40, 03.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zofia z ZamoyskiegoZofia z Zamoyskiego

0 2

Panie Krystianie od pewnego czasu obserwuję pana wpisy w których podnosi pan różne problemy. Uważam, że jeżeli przedstawia się pan jako społecznik winien pan spożytkować swój zapał inicjatywę i intelekt jako radny. Pana kolega po fachu radny Łukasz Walczak robi to wspaniale. Jednak w przeciwieństwie do pana, nigdy nie spotkałam się z wpisami pana Łukasza na portalach, aby się afiszować. On działa na rzecz mieszkańców i osiedla a za to ludzie go cenią a dali temu wyraz podczas wyborów. Może się mylę ale pana zadowala, aby jego osoba była widziana medialnie, aby było wokół niej głośno nie koniecznie efektywnie. Życzę sukcesów. 09:58, 04.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zofio z ZamoyskiegoZofio z Zamoyskiego

3 0

Proszę nie porównywać mnie do żadnego radnego dlatego, że po pierwsze nigdy nim nie byłem i nie jestem, a po drugie to co robię, robię za darmo, nie dla diet-publicznych pieniedzy. Jedni usilnie pchają się do władzy i o nich nikt niczego nie napisze, bo i nie ma o czym pisać, a innych nie będących radnymi doceniają media i o poczynaniach społecznych piszą. Nikt nikomu na siłę nie karze wstawiać artykułów - jeżeli redaktorzy z kutnowskich portali uznają, że coś wartego jest uwagi, o tym piszą, jeśli nie to i wzmianki o tym nie ma. Pani nie musi podobać się moja społeczna postawa, natomiast pragnę wyjaśnić, że o skromnych efektach moich poczynań można poczytać zarówno na tym portalu jak i konkurencyjnym, tylko widzi Pani trzeba umieć szukać i umieć czytać ze zrozumieniem. Pani jak widzę jest z Zamoyskiego, więc nie bardzo rozumiem czemu akurat ocenia Pani moją osobę? Cieszę się, że jest Pani zadowolona z działalności radnego Walczaka. W końcu podczas kampanii jednej, czy drugiej coś tam ludziom obiecał, więc teraz jak już jest radnym, bierze kasę, miło jest że coś dla lokalnej społeczności zrobi. Są tacy radni, którzy biorą diety, a nie robią nic i nadal są wybieralni. Może wśród takich "nierobów" Pani poszuka i im wystawia oceny, opinie, a nie mi osobie, która dąży do poprawy codziennego życia nie biorąc za to grosza. Pozdrawiam. 11:38, 04.12.2018


Mieszkaniec ul. GrunMieszkaniec ul. Grun

1 1

Szkoda, ze nikt nie zapytał się o opinie mieszkańców ul. Grunwaldzkiej w szczególności mieszkańców posesji przez które ma przebiegać wiadukt i tych, którzy będą mieszkali w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Teraz jak ktoś przejedzie osobówka to wszystko w domu słychać, a co dopiero jak będzie wiadukt. Całkowicie zero jakiejkolwiek racjonalnej opinii. 10:04, 19.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wodze wyobraźniWodze wyobraźni

0 0

Do Misio. Jeśli prezydent nie przeprowadził konsultacji a już ma takie wariant przez posesje to będzie chryja. Powinny być konsultacje społeczne tak aby większość mieszkańców była zadowolona. Ale pan prezydent nikogo nie musi pytać? To przecież wódz hahahha 11:32, 19.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%