Zamknij

MZK wprowadza system przesiadkowy, bilety 24-godzinne i nowe ceny

21:42, 21.05.2018 O.R Aktualizacja: 07:08, 24.05.2018
Skomentuj

Na jutrzejszej sesji Rady Miasta Kutna zwołanej na wniosek prezydenta Kutna radni podejmą uchwałę o zmianach cen za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym o charakterze użyteczności publicznej w gminnych przewozach pasażerskich. W ramach taryfy opłat bilety jednorazowe stają się biletami przesiadkowymi, uprawniającymi pasażera do korzystania z przewozu dowolną liczbą środków transportu na dowolnie wybranych liniach w określonym czasie.

- W związku z wprowadzeniem systemu przesiadkowego z oferty wycofuje się bilety dedykowane na jedną linię. Ponadto, do taryfy wprowadza się nowy rodzaj biletu – bilet 24 godzinny, uprawniający pasażera do korzystania z przewozu dowolną liczbą środków transportu na dowolnie wybranych liniach w czasie 24 godzin, liczonym od momentu skasowania biletu - czytamy w uchwale. 

CENY BILETÓW JEDNORAZOWYCH uprawniających pasażera do korzystania z przewozu dowolną liczbą środków transportu, na dowolnie wybranych liniach (bilet przesiadkowy), w określonym czasie:

? 1 maksymalny czas przewozu, liczony od momentu skasowania biletu, wynosi 40 minut; ?

2 maksymalny czas przewozu, liczony od momentu skasowania biletu, wynosi 60 minut.

W I strefie zapłacimy za bilet 2,6 zł, ulgowy 1,3 zł, u kierowcy 3 i 1,5,zł. W drugiej strefie cena bilet w kiosku i u kierowcy taka sama 3 zł, ulgowy 1,5 zł.  Za bilet dwustrefowy zapłacimy 4,6 zł i ulgowy 2,3 zł, a u kierowcy 5 zł i 2,5 zł. 

24-godzinne bilety w mieście będą kosztowały 8 zł a dwustrefowe 12 zł, u kierowcy 8,40 i 12,4 zł.

Bilety miesięczne w I strefie 70 zł, w II 80 zł, w obu 120 zł. 

Opłata za przewóz rzeczy o rozmiarach powyżej 60 x 40 x 20 cm (48 litrów), w tym wózków (z wyjątkiem wózków inwalidzkich) lub zwierzęcia jest równa opłacie odpowiadającej biletowi jednorazowemu, normalnemu, na I strefę. Nie podlegają opłacie instrumenty muzyczne przewożone przez uczniów szkół oraz małe zwierzęta trzymane na rękach lub kolanach. 

W związku z przeprowadzoną analizą funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w mieście oraz gmin, z którymi Miasto zawarło stosowne porozumienia, w ramach której zbadano wielkość popytu (potoków pasażerskich) oraz jego strukturę (wg rodzajów biletów), opracowana została koncepcja optymalizacji oferty przewozowej dla samorządu miejskiego.  W ramach optymalizacji zaplanowano wprowadzenie nowego układu linii komunikacyjnych na terenie świadczenia usług przewozowych, zwiększenie częstotliwości kursów środków transportu oraz wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie taryfy opłat za przewóz. Z pierwszymi mieliśmy do czynienia kilka miesięcy wcześniej, a jutro Rada Miasta Kutna przegłosuje system przesiadkowy. 

(O.R)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

SzokeenSzokeen

15 2

Ja proponuję zrobić coś w kierunku lepszej komunikacji między miastem a strefa ekonomiczna gdzie mnóstwo ludzi by jeździło autobusami gdyby połączenia były o dogodniejszych porach i było ich wiecej 22:16, 21.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

C3POC3PO

7 1

MZK nie jest dla ludzi pracujących, to swego rodzaju przechowalnia dla opcji rządzącej i to dla nich ma być wygodnie a nie dla innych 14:10, 22.05.2018


reo

AGAG

10 2

a ja proponuję sprzątać, czyścić, myć częściej autobusy i przystanki, bo dojdzie do tego, że nikt nie będzie chciał jeździć tak brudnym i zaniedbanym taborem. 22:41, 21.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

loplop

5 0

biletu nie ma gdzie kupić to dlaczego u kierowcy kosztuje 3zł, widać miasto wspiera też młode matki za wózek drugi bilet może dba o kondycje matek niech chodzą pieszo. 19:00, 22.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawdziwa opozycjaprawdziwa opozycja

7 0

Wow, po tylu latach taka rewolucja? Co im się stało? Aż tak się boją wyborczej porażki, że sięgnęli wreszcie po sensowniejsze rozwiązania? A jak się okaże po tych zmianach, że nie tylko linia nr 9 jest dochodowa i jednak można zarobić także na innych, jeśli tylko komuś się chce szukać racjonalnego wykorzystania taboru? Co wtedy powie Zbigniew Burzyński? Zweryfikuje swoje poglądy ekonomiczne? 02:04, 23.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zapomnielizapomnieli

1 0

bilet w kiosku HA HA HA HA Przecież w Kutnie nie ma kiosków 21:50, 25.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%