Na jutrzejszej sesji Rady Miasta Kutna zwołanej na wniosek prezydenta Kutna radni podejmą uchwałę o zmianach cen za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym o charakterze użyteczności publicznej w gminnych przewozach pasażerskich. W ramach taryfy opłat bilety jednorazowe stają się biletami przesiadkowymi, uprawniającymi pasażera do korzystania z przewozu dowolną liczbą środków transportu na dowolnie wybranych liniach w określonym czasie.
- W związku z wprowadzeniem systemu przesiadkowego z oferty wycofuje się bilety dedykowane na jedną linię. Ponadto, do taryfy wprowadza się nowy rodzaj biletu – bilet 24 godzinny, uprawniający pasażera do korzystania z przewozu dowolną liczbą środków transportu na dowolnie wybranych liniach w czasie 24 godzin, liczonym od momentu skasowania biletu - czytamy w uchwale.
CENY BILETÓW JEDNORAZOWYCH uprawniających pasażera do korzystania z przewozu dowolną liczbą środków transportu, na dowolnie wybranych liniach (bilet przesiadkowy), w określonym czasie:
? 1 maksymalny czas przewozu, liczony od momentu skasowania biletu, wynosi 40 minut; ?
2 maksymalny czas przewozu, liczony od momentu skasowania biletu, wynosi 60 minut.
W I strefie zapłacimy za bilet 2,6 zł, ulgowy 1,3 zł, u kierowcy 3 i 1,5,zł. W drugiej strefie cena bilet w kiosku i u kierowcy taka sama 3 zł, ulgowy 1,5 zł. Za bilet dwustrefowy zapłacimy 4,6 zł i ulgowy 2,3 zł, a u kierowcy 5 zł i 2,5 zł.
24-godzinne bilety w mieście będą kosztowały 8 zł a dwustrefowe 12 zł, u kierowcy 8,40 i 12,4 zł.
Bilety miesięczne w I strefie 70 zł, w II 80 zł, w obu 120 zł.
Opłata za przewóz rzeczy o rozmiarach powyżej 60 x 40 x 20 cm (48 litrów), w tym wózków (z wyjątkiem wózków inwalidzkich) lub zwierzęcia jest równa opłacie odpowiadającej biletowi jednorazowemu, normalnemu, na I strefę. Nie podlegają opłacie instrumenty muzyczne przewożone przez uczniów szkół oraz małe zwierzęta trzymane na rękach lub kolanach.
W związku z przeprowadzoną analizą funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w mieście oraz gmin, z którymi Miasto zawarło stosowne porozumienia, w ramach której zbadano wielkość popytu (potoków pasażerskich) oraz jego strukturę (wg rodzajów biletów), opracowana została koncepcja optymalizacji oferty przewozowej dla samorządu miejskiego. W ramach optymalizacji zaplanowano wprowadzenie nowego układu linii komunikacyjnych na terenie świadczenia usług przewozowych, zwiększenie częstotliwości kursów środków transportu oraz wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie taryfy opłat za przewóz. Z pierwszymi mieliśmy do czynienia kilka miesięcy wcześniej, a jutro Rada Miasta Kutna przegłosuje system przesiadkowy.
Szokeen22:16, 21.05.2018
Ja proponuję zrobić coś w kierunku lepszej komunikacji między miastem a strefa ekonomiczna gdzie mnóstwo ludzi by jeździło autobusami gdyby połączenia były o dogodniejszych porach i było ich wiecej 22:16, 21.05.2018
AG22:41, 21.05.2018
a ja proponuję sprzątać, czyścić, myć częściej autobusy i przystanki, bo dojdzie do tego, że nikt nie będzie chciał jeździć tak brudnym i zaniedbanym taborem. 22:41, 21.05.2018
lop19:00, 22.05.2018
biletu nie ma gdzie kupić to dlaczego u kierowcy kosztuje 3zł, widać miasto wspiera też młode matki za wózek drugi bilet może dba o kondycje matek niech chodzą pieszo. 19:00, 22.05.2018
prawdziwa opozycja02:04, 23.05.2018
Wow, po tylu latach taka rewolucja? Co im się stało? Aż tak się boją wyborczej porażki, że sięgnęli wreszcie po sensowniejsze rozwiązania? A jak się okaże po tych zmianach, że nie tylko linia nr 9 jest dochodowa i jednak można zarobić także na innych, jeśli tylko komuś się chce szukać racjonalnego wykorzystania taboru? Co wtedy powie Zbigniew Burzyński? Zweryfikuje swoje poglądy ekonomiczne? 02:04, 23.05.2018
zapomnieli21:50, 25.05.2018
bilet w kiosku HA HA HA HA Przecież w Kutnie nie ma kiosków 21:50, 25.05.2018
C3PO14:10, 22.05.2018
7 1
MZK nie jest dla ludzi pracujących, to swego rodzaju przechowalnia dla opcji rządzącej i to dla nich ma być wygodnie a nie dla innych 14:10, 22.05.2018