Zamknij

Zanim zlecisz druk ulotki

14:42, 12.07.2018 Redaktor Aktualizacja: 14:46, 12.07.2018
Skomentuj

Dobrze przygotowana, interesująca i ciekawa graficznie ulotka może być kluczem do sukcesu kampanii reklamowej czy pozyskania nowych klientów. Nawet jednak najstaranniejszy projekt i plan kampanii zda się na nic, jeśli wcześniej nie zadbasz o kilka kwestii technicznych.

Ulotka, by przyciągnąć uwagę odbiorcy musi przede wszystkim być atrakcyjna wizualnie. To pierwsze wrażenie często bywa decydujące. Od niego właśnie zależy to, czy ktoś przeczyta treść, czy też wyrzuci otrzymaną na ulicy ulotkę do najbliższego kosza na śmieci. Podobnie na targach i wydarzeniach branżowych – jeśli twoja ulotka nie będzie się wyróżniała, prawdopodobnie ustąpi pierwszeństwa materiałom reklamowym innych firm. O tym jednak, by tak się nie stało zadecyduje nie tylko dobry projekt graficzny i ciekawa treść, ale również w bardzo dużym stopniu jakość wykonania.

Odpowiedni papier
Zastanów się dobrze nad rodzajem papieru. Drukarnie zazwyczaj proponują druk na papierze o gramaturze od 90 do nawet 300 g. Pamiętaj, że ten najcieńszy nie będzie zbyt trwały i jeśli zależy ci, by materiał reklamowy był bardziej elegancki, wybierz papier raczej grubszy, szlachetniejszy. Oczywiście, argumentem za wyborem najtańszej opcji może być cena, ponieważ im papier grubszy, tym jego cena wyższa. Niemniej jednak, by ulotka dobrze spełniła swoją funkcję, lepiej czasem dopłacić kilka złotych więcej.

Specyfikacja techniczna
Najlepiej już na samym początku pracy nad ulotką, zastanów się, gdzie ją wydrukujesz. Dzięki temu zlecając grafikowi przygotowanie materiału, będziesz mógł podać mu dane techniczne, które ulotka musi spełniać, by zostać prawidłowo wydrukowana. Oczywiście, pewne kwestie techniczne pozostają niezmienne, jak zamiana kolorystyki RGB na CMYK, zamiana wszystkich fontów na krzywe, czy zastosowanie grafiki o wysokiej rozdzielczości (300-350 dpi). Zdarza się jednak, że drukarnia ma swoje wymagania techniczne, warto więc wcześniej się z nimi zapoznać i przekazać je grafikowi przygotowującemu projekt ulotki.

Cena a jakość
Wydawać by się mogło, że im lepsza jakość druku, tym musi być drożej. Nic bardziej mylnego! Warto przyjrzeć się ofercie drukarni internetowych, jak np. drukarniaonline.pl, które proponują bardzo atrakcyjne ceny druku. Drukarnie internetowe korzystają z najnowszych technologii i pracują na nowoczesnych maszynach, a dzięki temu gwarantują nie tylko wysoką jakość, ale również bardzo krótki czas realizacji zamówienia. Nie ma potrzeby też, by obawiać się wyższych kosztów ze względu na konieczność wysyłki zamówienia. Większość drukarni internetowych gwarantuje bowiem darmową dostawę.

Kto pyta, nie błądzi
Korzystanie z usług wspomnianych drukarni internetowych ma jeszcze jedną istotną zaletę. Zazwyczaj konsultant firmy jest dostępny na czacie, co gwarantuje łatwy i szybki kontakt z drukarnią. Oczywiście, dla tych, którzy preferują bardziej tradycyjną formę komunikacji, jest również zawsze podany numer telefonu i adres e-mail, pod którymi również można uzyskać odpowiedź na pytania. Ponadto warto również korzystać z poradników, jak choćby z tych, które na swojej stronie proponuje drukarniaonline.pl – zawierają one wiele przydatnych informacji na temat właściwego przygotowania pliku do druku.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%