Zamknij

Jak pozyskać nowych klientów? Postaw na reklamy Google AdWords i pozycjonowanie organiczne

09:41, 27.03.2018 (.) Aktualizacja: 11:13, 09.09.2023
Skomentuj

Systematyczne pozyskiwanie nowych klientów to zadanie, które stoi przed każdą firmą. Sposobów na przyciągnięcie potencjalnych klientów znaleźć możemy wiele. Warto jednak postawić na te najskuteczniejsze i nowoczesne. Mowa o reklamie internetowej w wyszukiwarce Google, która jest sprawdzonym sposobem na dotarcie do nabywców z całej Polski. W poniższym artykule wyjaśnimy w jakie formy reklamy internetowej warto zainwestować, by zwiększyć sprzedaż firmy.

Pozycjonowanie stron to recepta na zwiększenie zysków przedsiębiorstwa

Internet daje znaczne możliwości rozwoju firmom z każdej branży. Za pośrednictwem strony internetowej przedsiębiorcy mogą dotrzeć do klientów zewsząd bez otwierania placówek czy punktów usługowych w innych miastach. Niestety, stworzenie atrakcyjnej wizualnie witryny internetowej to zbyt mało, by pozyskać nowych nabywców za pośrednictwem sieci. Konieczne jest przyciągnięcie użytkowników na witrynę. Najskuteczniejszym sposobem na pozyskanie wartościowego ruchu jest pozycjonowanie stron. To usługa obejmująca szeroki zbiór działań, które mają na celu zwiększenie widoczności firmy na kluczowe dla niej słowa i frazy. To oznacza, że po wpisaniu przez internautę danej frazy Google w organicznych wynikach wyszukiwania zaproponuje właśnie stronę tej konkretnej firmy. Pozycjonowanie stron jest jednak procesem żmudnym i wymagającym posiadania rozbudowanej wiedzy, dlatego warto współpracować tylko z doświadczonymi specjalistami. Na pozycję strony wpływa ponad 200 czynników, dlatego skuteczna agencja musi podjąć liczne działania.

Pozycjonowanie stron zawsze rozpoczyna nakreślenie strategii SEO i obszerna analiza słów kluczowych. Następnie przeprowadzany jest audyt SEO mający za zadanie nakreślić mankamenty witryny oraz ocenić profil odnośników prowadzących do strony. Kolejną czynnością jest przygotowanie tekstów nasyconych słowami kluczowymi przez copywritera SEO oraz optymalizacja witryny na podstawie wytycznych z audytu. Następnie prowadzony jest link building, czyli pozyskiwanie wysokiej jakości odnośników do strony – mówił specjalista z agencji INSEO. Na pierwsze efekty pozycjonowania należy poczekać od 3 do 6 miesięcy.

Reklama Google AdWords szybka alternatywa dla pozycjonowania

Drugim sposobem na pozyskanie nowych klientów z wykorzystaniem reklam w wyszukiwarce jest skorzystanie z Google AdWords. To system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych i graficznych w płatnych wynikach wyszukiwania. Pojawiają się one ponad organicznymi z charakterystycznym, zielonym oznaczeniem "reklama". Przedsiębiorca, by skorzystać z AdWords musi wpłacić środki pieniężne na indywidualne konto w Google, wybrać słowa i frazy kluczowe oraz napisać atrakcyjne teksty reklam. Po zaakceptowaniu ich przez Google możemy natychmiast promować stronę internetową na szczycie wyszukiwarki. Opłata pobierana jest w systemie Pay-Per-Click, czyli płatność za kliknięcie. Pozycje i stawka ustalane są na zasadzie licytacji, a wpływ na nie ma m. in. wynik jakości, konkurencyjność fraz. Niestety w branżach z dużą konkurencyjnością koszt za kliknięcie może być bardzo wysoki. Google AdWords jest świetnym rozwiązaniem dla osób oczekujących szybkich efektów lub działających w branżach niszowych, oferujących produkty sezonowe.

Źródło: https://www.inseo.pl/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%