Zamknij
REKLAMA

Systematyczne bieganie – jak zacząć?

18:17, 16.02.2018 | Redaktor
Skomentuj

Dotlenia i wzmacnia organizm, poprawia kondycję, a przy tym ma korzystny wpływ na nasze samopoczucie. Sprawdź, z jakich jeszcze powodów warto biegać i co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz regularnie uprawiać jogging.

Aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem dla zachowania zdrowia oraz szczupłej sylwetki. Korzyści, jakie wynikają z systematycznego biegania, są ogromne. Jogging wpływa na cały układ krążenia, przeciwdziałając chorobom serca i uwalnia endorfiny, które wprowadzają nas w dobry nastrój. Jeśli zatem wciąż zastanawiasz się, czy zacząć uprawiać ten sport – to zdecydowanie warto. Musisz jednak pamiętać, że samo bieganie nie wystarczy i należy pomyśleć także o swoich mięśniach. To dzięki nim możliwe jest dokonywanie kolejnych progresów czy poprawa wyglądu sylwetki. Dlatego jeśli chcesz rozpocząć przygodę z bieganiem, równocześnie wzmacniaj swoje ciało na dobrze wyposażonej siłowni w Warszawie, np. w City Fit - http://cityfit.pl. Tymczasem sprawdź, o co musisz zadbać, by zacząć systematycznie biegać.

Jak zacząć?

Jeśli na co dzień jesteś osobą dość aktywną, czyli uprawiasz jakiś sport oraz nie masz żadnych problemów ze zdrowiem, możesz zacząć biegać na dłuższych dystansach. Wówczas sam ocenisz jak długo oraz jak szybko jesteś w stanie biec. Jeśli jednak dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z jakąkolwiek aktywnością, nie nastawiaj się, że już pierwszego dnia będziesz biegł przez choćby pół godziny non stop. Przede wszystkim nie rób tego zbyt gwałtownie, bo szybko zakwasisz mięśnie i się zniechęcisz, a przecież chodzi o to, by aktywność fizyczna na stałe zagościła w twoim życiu.

Najlepszym rozwiązaniem dla początkujących jest systematyczne wyznaczanie kolejnych biegowych celów, czyli np. przez pierwszy tydzień biegasz przez 1 min, a przez 5 minut maszerujesz i tak na zmianę, przez 20-30 min. Kolejnego tygodnia wydłużasz czas biegania do 2 min i skracasz okres marszu do 4 min itd. – aż do uzyskania np. 30 min nieprzerwalnego biegu.

To ćwiczenie ma za zadanie przygotować twój organizm do systematycznego wysiłku, jak również do stopniowego zwiększania wydolności organizmu. Przy okazji podkręca metabolizm, bo działa na zasadzie interwałów, które bardzo mocno przyczyniają się do większego spalania kalorii.

Ile razy w tygodniu biegać?

Kolejnym ważnym elementem do ustalenia jest również liczba treningów w tygodniu. Nie musisz biegać codziennie, by uzyskać lepsze efekty. Optymalny –zwłaszcza dla osoby początkującej – jest trening 2-3 razy w tygodniu. Oczywiście wraz z rozwojem naszej siły i wytrzymałości możemy zwiększać ich liczbę.

Wielu biegaczy zapomina jak ważne jest również wzbogacanie swojego treningu o ćwiczenia na siłowni. Samo bieganie poprawi naszą kondycję oraz wydolność, jednak nie osiągniemy upragnionego progresu, jeśli nie zadbamy odpowiednio o nasze mięśnie. Dlatego wzbogać swoje treningi o wizytę na siłowni w Warszawie, a efekt w postaci lepszej sylwetki będzie tylko kwestią czasu.

Odżywianie dla biegacza

Równie ważne co same treningi, jest odżywianie. Często osoby podejmujące aktywność  fizyczną – zwłaszcza te, których celem jest schudnięcie –  zapominają o tym jak ważna w naszym życiu jest odpowiednio zbilansowana dieta i jak duży ma ona wpływ na nasze zdrowie, dobre samopoczucie czy regenerację po treningu. Jeśli nie będziesz dostarczał odpowiedniej ilości składników odżywczych swojemu organizmowi, on szybko się zbuntuje. W konsekwencji na nic nie będziesz miał siły, a dodatkowo staniesz się bardziej podatny na wszelkiego rodzaju infekcje. Planuj więc swoje posiłki i urozmaicaj je o warzywa i owoce. Nie zapominaj także o białku i węglowodanach – to właśnie dzięki nim twój organizm ma energię do działania.

Jeśli jednak nie wiesz jak właściwie ułożyć dietę oraz trening, pomogą ci w tym trenerzy personalni, którzy są dostępni w dobrych siłowniach w Warszawie. Na pewno podpowiedzą ci jak właściwie się odżywiać, by osiągnąć upragnione cele treningowe i udzielą niejednej przydatnej wskazówki dotyczącej treningów cardio.

(Redaktor)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma eKutno.pl Aleksandra Rzadkiewicz, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez eKutno.pl Aleksandra Rzadkiewicz i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© ekutno.pl | Prawa zastrzeżone