Zamknij

Mega nagroda dla Świetlicy w Szkole Podstawowej nr 6 w Kutnie

22:20, 10.01.2018 Redaktor
Skomentuj

Świetlica „6. Baza” w Szkole Podstawowej Nr 6 im. M. Skłodowskiej-Curie została Laureatem I Specjalnego Wyzwania Ogólnopolskiego Programu Fundacji Orange MegaMisja dla 350 świetlic, które wykonały już wszystkie zadania obowiązkowe z grupą główną w każdym z 10 obszarów kompetencyjnych. Izabela Seroczyńska i Wiesław Zwarycz prowadzą zajęcia z 50 dzieci w dwóch grupach dodatkowych. Nagrodę stanowi Tablet Samsung Galaxy, który uatrakcyjni zajęcia świetlicowe.

Wychowawcy planują zainstalować na nim nową aplikację mobilną dla dzieci i rodziców „MegaMisja z Psotnikiem” do zabawy z dzieckiem i jednocześnie zdobywania cennej wiedzy na temat nowych technologii. Żeby mieć szansę na wygraną należało w określonym terminie przeprowadzić 3 zajęcia, zamieścić relacje na platformie programu i przesłać linki do komisji konkursowej.

Bardzo wdzięcznym tematem okazał się szyfr emotikonów, duże szanse wykazania się i dziecięcej twórczości zapewnił obszar prawa autorskiego, ale zupełnie wyjątkowe były zajęcia o mediach. Oto fragment sprawozdania: „Pragnąc, by forma zajęć była jak najbardziej ciekawa, nowoczesna, odkrywcza i atrakcyjna dla dzieci, poszukaliśmy inspiracji w najnowszych trendach edukacyjnych i wykorzystaliśmy kody QR, które dają bardzo duże możliwości. Nowatorska, fascynująca metoda dydaktyczna zrobiła ogromne wrażenie na naszych uczniach. Użycie tabletu, „magicznych kwadracików” i programu do czytania kodów wprowadziło dzieci w świat innowacyjnych technologii.

Z wielkim zainteresowaniem i zapałem uczniowie szukali ukrytych w sali kodów QR i odkodowywali ukryte w nich informacje. Gdy tylko tajemnicze kody pojawiły się w sali, dzieci nie mogły wyjść ze zdumienia… Już od początku lekcji zadawały mnóstwo pytań. Co to takiego? Skąd się to wzięło w sali lekcyjnej? Czy można to przeczytać? Jeden z uczniów, gdy usłyszał, że kod QR zawiera zakodowane dane, ambitnie chciał odczytać je z tablicy tylko za pomocą swoich zmysłów, ale jednak musiał się poddać. Nie pomogła burza mózgów i kolejne desperackie próby odczytania zaszyfrowanej informacji, dopóki pani Iza nie wyciągnęła tabletu.

Dzieci od razu skojarzyły, że będzie on potrzebny, aby odczytać kody...Wyjaśniliśmy, co to są kody QR, podzieliliśmy dzieci na trzy grupy - "śledczych kodów QR". Każda z grup miała za zadanie wyśledzić 2 kody, zeskanować je za pomocą specjalnej aplikacji i odczytać zaszyfrowaną informację. A skoro tematem lekcji były media, więc w kodach ukryliśmy zagadki związane ze środkami masowego przekazu. I tak po przeczytaniu zagadki, chwili zastanowienia, a potem zapisaniu odpowiedzi na tablicy, wspólnymi silami udawało nam się wypracować określenia rodzajów mediów. Później nie pozostało nam nic innego jak  ustalić, czy można je oglądać czy słuchać...

Grupa NajnowszegoMegaPsotnika baaardzo lubi pomagać bohaterom MegaMisji - Kubie i Julce w rozwiązywaniu zadań, więc i to było dla nich megastyczne?”. Przebieg i klimat zajęć ilustruje foto-relacja, spełniająca wymogi ilościowe i jakościowe. Spotkała się ona z uznaniem ekspertów z komisji konkursowej.


Wiesław Zwarycz

(Redaktor)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%