Zamknij
REKLAMA

Ścieżki rowerowe na ilość nie jakość. Fuszerka na początek roku

21:20, 10.01.2018 | Redaktor
REKLAMA
Skomentuj

Czy ścieżki rowerowe w Kutnie powstają na ilość nie jakość? W ubiegłym roku z ich wykonaniem bywało lepiej. Niestety początek roku przyniósł jak twierdzi Łukasz Gajewski, mieszkaniec Kutna, wnioskodawca projektu budowy dróg rowerowych w Kutnowskim Budżecie Obywatelskim, fuszerkę. Drogę rowerową oznaczono na ulicy Warszawskie Przedmieście, ale z kardynalnymi błędami.

- Kilka lat temu (nie pamiętam dokładnie kiedy) był remont chodników na ulicy Warszawskie Przedmieście na odcinku między ulicami Troczewskiego i Wronią. W ramach tego remontu została zaprojektowana droga dla rowerów. Była to droga dla rowerów o szerokości 1,0 m z czerwonej fazowanej kostki betonowej. Nie mam pojęcia jak można było wpaść na tak fatalny pomysł utworzenia tam drogi rowerowej, która po pierwsze była bardzo wąska, graniczyła ze słupami energetycznymi, a w dodatku nie była ciągła. Jednak bardzo szybko oznakowanie tej drogi dla rowerów zniknęło i rowerzyści przez kilka lat mogli swobodnie i wygodnie poruszać się po jezdni, a piesi po całej szerokości chodnika - pisze Łukasz Gajewski. Problemy zaczęły się pojawiać na jesieni kiedy to jadąc tą ulicą spostrzegłem ustawione nowe znaki D-6b (przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów) przy skrzyżowaniu z ulicą Orlą. Wtedy myślałem, że to jakiś błąd i zostały one zamontowane w złym miejscu. Nieco później pojawiło się oznakowanie poziome P-23 (symbol roweru) na całej długości tej pseudo drogi dla rowerów. Na tym etapie to jeszcze nie była katastrofa, bo oznakowanie poziome jest tylko uzupełnieniem oznakowania pionowego więc formalnie bez znaków pionowych nie była to droga dla rowerów. Niestety kilka dni temu pojawiły się tam znaki pionowe C-13/16 (droga dla rowerów i pieszych). Jak powszechnie wiadomo znaki te zobowiązują rowerzystów do obligatoryjnego korzystania z drogi dla rowerów.

W tym konkretnym przypadku rowerzysta zmuszony jest jechać drogą dla rowerów która nie spełnia żadnych norm, tj.:

- DDR jest zbyt wąska (drogi dla rowerów jednokierunkowe muszą mieć przynajmniej 1,5 m szerokości, a dwukierunkowe 2,0 m, natomiast ta na ulicy Warszawskie Przedmieście ma jedynie 1,0 m szerokości)
- DDR nie jest ciągła (w niektórych miejscach jednokierunkowa droga dla rowerów jest po obu stronach ulicy, w innych miejscach tylko po jednej stronie albo nie ma jej wcale)
- DDR nie zachowuje skrajni (obszar 20 cm od krawędzi drogi dla rowerów powinien być wolny od przeszkód, a tutaj co kawałek pojawiają się słupy energetyczne raz z jednej, a raz z drugiej strony)

- Zdaję sobie sprawę, że w mieście tej wielkości nie ma zbyt dużo miejsca w pasach drogowych ulic na idealne usytuowanie drogi dla rowerów i czasami trzeba przymknąć oko na lokalne zawężenia czy inne trudności. W dodatku każdy taki przypadek utrudnień na drogach dla rowerów powinien być rozpatrywany indywidualnie. Podobną sytuację mamy na ulicy Olimpijskiej, gdzie też są wąskie drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, lecz tam nie ma żadnych słupów i mimo, że odcinek nie jest idealny to sądzę, że jest przydatny, bo łączy w sieć drogi dla rowerów na ulicach Kościuszki, Chodkiewicza i Szymanowskiego. Odcinek drogi dla rowerów na ulicy Warszawskie Przedmieście nie łączy ze sobą nic i jest nie funkcjonalny. W dodatku tak naprawdę jest niebezpieczny, bo rowerzysta co chwila musi włączać się do ruchu na jezdni, ze względu na to, że droga rowerowa co kawałek się urywa - kontynuuje Gajewski. -  Nie rozumiem jaki był sens oznakowania tej drogi dla rowerów. Przecież ruch rowerowy mógł odbywać się po jezdni tak jak do tej pory i byłoby to na pewno wygodne i bezpieczne, bo natężenie ruchu pojazdów na tej ulicy wcale nie jest duże. Nie wiem też dlaczego w ten sposób "uszczęśliwia" się rowerzystów robiąc coś kompletnie nieprzydatnego, podczas gdy do tej pory nie zostały poprawione inne elementy infrastruktury rowerowej które pojawiają się co jakiś czas w mediach i o których pisałem też wiele razy na tym fanpage'u, a także których opis wysłałem do Urzędu Miasta.

Mam tutaj na myśli, np.:

- odpowiednie oznakowanie istniejących dróg dla rowerów na ulicach: Sienkiewicza, Jana Pawła, i innych
- przeniesienie znaków które stoją na środku drogi dla rowerów na ulicy 1-Maja poza drogę dla rowerów i chodnik
- oznakowanie drogi dla rowerów na ulicach Metalowej i Górnej jako ciąg pieszo-rowerowy tak by piesi też mogli swobodnie i legalnie się tam poruszać
- usunięcie oznakowania na kompletnie nieprzydatnych, niefunkcjonalnych i nic nie wnoszących w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu odcinkach dróg rowerowych na ulicach: Wiosennej i Powstania Styczniowego
Wszystko to opisałem dokładnie tutaj: https://drive.google.com/file/d/1EqIaQA63G4ySTIvpF3a0lFnngDHGhprD/view

Pod zdjęciami znajdują się dokładne opisy problemów na "nowej" drodze dla rowerów. 

(Redaktor)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (12)

kierowcakierowca

9 1

Bo panie Gajewski łoni w urzędzie miasta są takie mundre ,że aż strach i każdy kto się na czymś zna jest dla nich totalnym zagrożeniem i wrogiem . Amen 06:50, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nicknick

1 0

brak możliwości otworzenia linku...
08:39, 11.01.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kutnowskie Ulice i DKutnowskie Ulice i D

0 0

https://drive.google.com/file/d/1EqIaQA63G4ySTIvpF3a0lFnngDHGhprD/view 10:54, 11.01.2018


Kutnowskie Ulice i DKutnowskie Ulice i D

0 0

Link jest dostępny na Facebook'u: Kutnowskie Ulice i Drogi Rowerowe. 10:57, 11.01.2018


ewaewa

6 0

Drogi rowerowe to wizytówki jakości pracy magistratu, sprawy finansowe są większego kalibru, urzędnicy i władcy rękami i nogami i zębami trzymają się stołków, naczelnik wydziału 10 000 jego zastępca 9 500. Wybory niebawem jest szansa zmienić i rozliczyć! 10:13, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mundurmundur

2 6

swoją drogą, jak bardzo trzeba nie mieć życia i poważnych problemów aby zajmować się szerokością ścieżki rowerowej ... 10:38, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenonZenon

5 1

Prezydenta trzeba wymienić w najbliższych wyborach, już nie ogarnia. 11:14, 11.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NickoNicko

3 1

Wobec tego proszę się ostro brać do roboty. Od samego gadania efektów nie będzie. 11:56, 11.01.2018


JaJa

3 2

Metr to za malo???? A jak przeciskaja sie kolo samochodow zahaczajac tylkiem o lusterka to miejsca im wystarczy???? Stancie sobie rano przed 6 rano np kolo McDonalda i zobaczcie w jakich szparach mieszcza sie rowerzysci. Nie umieja stanac jak wszyscy czekajac na zielone tylko musza stac na czele kolejki. Wydaje mi sie ze nawet metr to zdecydowane zwiekszenie ich bezpieczenstwa i spokojnosc kierowcow 21:38, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

1 0

A co na to naczelnik Wydziału Inwestycji UM Kutno? Niech się wypowie. 10:02, 13.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HKHK

0 0

Największą porażką jest ścieżką rowerowa na Łęczyckiej. Kto raz próbował nią przejechać ten wie. 17:54, 13.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewaewa

1 0

Zgadza się, te wąskie ścieżki to masakra, jak Alicja rajdowa z zadkiem szerokim 1,2m XXXL zakleszczy się to będzie kryminał i finał sądowy!!!!! 11:03, 14.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© ekutno.pl | Prawa zastrzeżone